Israel Hayom

שוער הניצחון

עופרי ארד סידר למכבי פ"ת פנדל בדקה ה 96 והזדמנות לקחת נקודה ממוליכת הטבלה מכבי חיפה, אבל ג'וש כהן הדף והעניק לברק בכר ניצחון חמישי רצוף ● גם הפועל חיפה ביצעה מהפך, ולראשונה זה 21 שנה רשמה ניצחון ביתי על כפ"ס (1:2) ● 1:1 בין בני יהודה לנתניה, חדרה ואשדוד נ

- ליאב נחמני, שי ארצי ואלי שטרן

הפחד נעלם. אחרי עשור של כישלונות, מכבי חיפה שוב בפסגה ומרגישה כמו בפרק של אפקט הפחד. מדי שבוע הירוקים מתמודדים עם פחדים שבעונות קודמות הכריעו אותם ופירקו את הקבוצה. לאט לאט משהו משתנה, ותחת ברק בכר הקבוצה מתגברת על הפחדים שלה, הרגעים המנטלים שבהם היתה קורסת בעבר.

כמו באפקט בפחד, חיפה ניצחה בארבעת משחקיה הקודמים יריבות קשות והעלימה פחדים כמו לקפוץ כמה מדרגות או בנג'י מראש ההר. משחק מול השנייה בטבלה מכבי פ"ת זה כבר השלב שבו צריך לאכול ג'וקים או להיכנס לכלוב עכבישים ונחשים, משהו שמכבי חיפה של הע שור האחרון לא היתה מסוגלת לע שות. וגם את זה היא צלחה.

נאור סבג העלה את המקומיים לי תרון מוקדם ,(4) ניקיטה רוקאביצה - שוב הוא - השווה מייד (8) ודולב חזיזה (79) כבש את שער הניצחון. אבל עד לשלוש הנקודות האלה היו בדרך עוד כמה מהלכים שחיפה הר גילה בעבר שהיא נשברת בהם. הח מצת פנדל של אבו פאני בדקה קרי טית ,(45) והכי גרוע - פנדל שנשרק לחובתה בדקה ה .96 ג'וש כהן זינק, הדף - ואולי הזכיר למכבי חיפה איך מרגישה עונת אליפות. הדרך עוד ארוכה, אבל זה לא היה ניצחון רגיל, אלא ניצחון של אפקט הפחד.

מאוזנות. שבוע מוזר מאוד עבר על בני יהודה. אחרי התבוסה במ חזור הקודם החליטו הכתומים לה חתים מאמן חדש וכבר הגיעו לסי כום עם אורי גוטמן, אלא שסקציה נס ציונה הערימה קשיים - והמאמן

נשאר בסופו של דבר בקבוצה מהליגה הלאומית. כל הרעש הזה מסביב לא הורגש על שחקני בני יהודה, שסיימו ב 1:1 עם מכבי נתניה בבלומפילד.

עדיין עם כפיר אדרי ויעקב אסייג על הקווים, החבורה מהשכונה פתחה את המשחק בצורה נהדרת, עם שער של מוחמד גאדיר. יכולת נהדרת של השוער דני עמוס, שעצר פנדל של מתיאה ליואיץ )גאדיר החמיץ את הריבאונד( וניצח באחד על אחד מול מזור, מנעה מהכתומים לרדת למח צית ביתרון גדול יותר.

מאמן האורחת ריימונד האטוולד ראה שהרוטציה שעשה בהרכב כדי לתת מנוחה לשחקנים לא תעזור לו להביא נקודות - ושלח למגרש את חן עזרא. אלא שדווקא גבי קני קובסקי, במסירה של אמן על יותר מחצי מגרש, מצא את בן אז'ובל - אחד מאלה שקיבלו את ההזדמנות בהרכב - שכבש את שער השוויון מול האקסית. בני יהודה רושמת משחק שלישי ברציפות ללא ניצחון ונותרה קרובה לאזור המסוכן בתחתית.

מכבי נתניה היתה עדיפה בהרבה במחצית השנייה, אבל בשורה הת חתונה, תוצאת התיקו הזאת משק פת בדיוק את היכולת של שתי הק בוצות. עוד לפני המשחק התבשרו

היהלומים בבשורות לא טובות מב חינתם, כאשר תוצאות ה MRI של הקפטן אלמוג כהן הצביעו על קרע גדול בשריר הירך האחורי. המשמ עות: הקשר ייעדר מהמגרשים לת קופה של כשישה שבועות.

עם מאמן זמני על הקווים וחלק התק פי שכבר לא זוכר מתי חגג אחרי כי בוש שער, הפועל כפ"ס הגיעה לסמי עופר וחלמה לשמור על הנתון, שלפיו 21 שנים הפועל חיפה לא הצליחה לנצח אותה בבית. במחצית הראשונה החלום עבד יופי, הבעיה של רביד גזל ושחקניו היתה שלכל מחצית ראשונה יש גם שנייה, ושם הכל נהרס לה.

וויליאם קיזיטו, שפתח בהרכב עם ארבעה זרים בניגוד לתקופתו של המאמן עמיר תורג'מן שהעדיף לשמור אותם על הספסל, כבש בדקה ה .20

בהפסקה הפועל חיפה התעשתה, ובעזרת כמה שינויים של המאמן חיים סילבס כבשה כבר אחרי ארבע דקות. ביצוע מרשים של נס זמיר ש"ניקה" את טל מכלוף ברגל ימין ובשמאלית דייק פנימה. בדקה ה ,72 כשכפ"ס בעשרה שחקנים לאחר שג'ורג' פוצ'יבה הורחק, המהפך האדום הוש לם. חנן ממן חלף על פני שני שחקנים ובעט בשמאל לרשת.

הערב של חטאב. "אני שמח שכ בשתי ושזה עזר לקבוצה שלי לחזור למשחק", אמר הבלם עוביידה חטאב, ששער הבכורה שלו מאז השתחרר מהכלא סידר להפועל חדרה 1:1 מול האקסית מ.ס אשדוד.

"תמיד ראיתי את עצמי במגרש. לא חשבתי על כלום חוץ מעל המ שפחה שלי וכדורגל", נזכר חטאב בשנה וחצי שבהן היה מאחורי סורג ובריח, "התקופה הזאת בשבילי היתה אתגר שעברתי בהצלחה. אני נמצא במקום טוב ואני שמח שחזרתי למ גרשים. תודה לאל על הכל".

קודם לכן הצליח מונטרי קמאהני להעלות את האורחים ליתרון באצ טדיון נתניה, אבל כאמור חדרה הצ ליחה לכבוש וחילצה נקודה יקרה.

 ??  ?? שחקני הפועל חיפה חוגגים, אתמול
שחקני הפועל חיפה חוגגים, אתמול
 ?? צילום: אלן שיבר ?? ג'וש כהן, אולי בהצלת העונה
צילום: אלן שיבר ג'וש כהן, אולי בהצלת העונה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel