Israel Hayom

טוויסט בעלילה

ספרופולוס הסיק מסקנות מהר אחרי ההפסד המביך בווילרבאן ● התוצאה: ניצחון (67:68) מפתיע של מכבי ת"א אחרי 15 שנה בברצלונה ● כל עוד הצהובים ימשיכו לתקן את הבעיות, פלייאוף היורוליג יישאר בהישג יד

- אבי סגל

1

נראה שהכל יכול לקרות למכ בי ת"א העונה בתוך 48 שעות. ביום רביעי האחרון הצהובים חוו מפלה בצרפת מול וילרבאן והעונה נראתה הרוסה, והנה ביום שישי הם יצאו עם ניצחון מברצלונה - והעונה נראית אחרת לגמרי, ויש על מה לב נות. טוויסט מהיר בעלילה.

המשחק בברצלונה היה ה 11 הצמוד של מכבי העונה. בשבעת הראשונים היא גירדה ניצחון בודד, בעוד בארבעת האחרונים הפסידה רק פעם אחת. ואם ההפסד לווילרבאן הגיע בגלל פתי חה רעה, הניצחון על ברצלונה הגיע בזכות פתיחה טובה. אותו תסריט, רק הפוך, וההכרעה בהתאם. זה נובע מכך שיאניס ספרופולוס הסיק מסק נות, ומהר. הוא הבין שאינו יכול לפתוח כל משחק בפיגור ועם הגנה נרפית. בזכות זה מכבי פתחה היטב. שמרה היטב, ולא נאלצה לרדוף אחרי היריבה כל המשחק. ככה בונים ביט חון להמשך.

המאמן היווני גם הבין שאינו יכול לפתוח בלי אות'לו האנטר, שפתח בק טלוניה בחמישייה בסך הכל בפעם הש

נייה העונה ועשה את ההבדל. הציוות שלו עם דראגן בנדר השפיע לטובה על הפורוורד הקרואטי, שליד המטרייה ההגנתית ששמה האנטר נראה אחרת לגמרי, ולכן גם נתן את משחקו הטוב ביותר העונה. זה כלל שיא קריירה 2המשחקביור­וליג - 15 נקודות. הזה יכול היה ללכת לכל כיוון, אבל גם אם מכבי היתה מפסידה זה לא היה משנה את העובדה שהיה זה משחקה הטוב ביותר העונה, עם תצוגת ההגנה הטובה ביותר שלה זה שנים. לצהובים קשה לנצח בספרד, אבל בתוך שבוע הם עשו זאת פעמיים מול באסקוניה ובארסה. המשותף לשני הניצחונות: הגנה, שספגה בממוצע 65 נקודות 63) בבאסקוניה, 67 בברצלונה(. נקודה משותפת נוספת ומעניינת לא פחות: בשני המשחקים האלה סקוטי ווילבקין קלע 6 נקודות בממוצע, וע דיין ידע איך לנצח אותם, למשל עם אסיסט מכריע להאנטר.

לפני כמעט שנתיים )ינואר (2019 מכבי ניצחה במוסקבה את צסק"א אחרי 15 שנה. ביום שישי היא ניצחה בברצלונה אחרי 15 שנה. קשה לומר איזה מהניצחונות גדול יותר, אבל שניהם שייכים לקטגוריית הניצחו נות ההיסטוריים, והמשותף לשניהם הוא3הניצחו­ןספרופולוס.

בקטלוניה הוא בונוס ענק, שמחק את הפאשלה בווילרבאן. יש בו אמירה, הצהרת כוונות משמעותית להמשך העונה, בין השאר, כי היה הרא שון העונה על קבוצה מהחלק העליון של הטבלה.

ייתכן שהמשחק הזה גם יגרום לבר צלונה להתחזק בסנטר נוסף )לא ברור איך קבוצה בסדר גודל כזה פתחה עונה עם סנטר אחד(. ספרופולוס קרא את הבעיה הזאת היטב וניצל עד תום את היעדרו של ברנדון דיוויס בצד המא רח. מכבי גם ידעה להכות את האקס שלה, מאמן בארסה שאראס, בשיטה שלו, כשמיעטה לזרוק לשלוש .(15) היא גם עצרה את יריבתה על 11 אסי סטים בלבד, מנה שרכזה ניק קלאת'יס רגיל לחלק במשחק אחד בינוני שלו. אפרופו רכזים, לא ברור למה שאראס מחק את תומא הרטל, ששוב לא שותף, כשברור לו שלצד עמדת הסנטר, גם עמדת הרכז בעייתית.

מכבי, לעומת זאת, במגמה הפוכה של פתרון בעיות ולמידה מטעויות. היא הורידה את ברצלונה מהמקום הראשון בטבלה ומצליחה לראות כעת מקרוב את המקום השמיני, שמוביל לפלייאוף.

 ?? צילום: אלן שיבר ?? ספרופולוס
צילום: אלן שיבר ספרופולוס
 ?? צילום: אי.פי.אי ?? ווילבקין מול ברצלונה. ההגנה של מכבי עשתה את ההבדל
צילום: אי.פי.אי ווילבקין מול ברצלונה. ההגנה של מכבי עשתה את ההבדל
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel