Israel Hayom

יורדות מהאתנה

פרויקט "אתנה" צפוי להסתיים, ותקציבי הספורט הנשי יועברו דרך המועצה הלאומית לספורט ● המשמעות: קיצוץ רוחבי וחזרה למתווה "העדפה מתקנת", שבו ענף שימנה נשים לתפקידי מפתח יקבל תקציב מוגדל

- עדי רובינשטיין

15 שנה בדיוק לאחר שהוקם, פרויקט "אתנה" ייבלע השבוע בתוך המועצה הלאומית לספורט ול מעשה יסיים את תפקידו. המשמעות: קיצוץ רוחבי בתקציבים, במקומות עבודה ובעיקר בכל הקשור לתמיכה בספורט הנשים.

כזכור, מיזם "אתנה" נוצר כדי לצ מצם פערים בספורט הישראלי בין גברים לנשים, לכן קצת טבעי הדבר שלאחר ששתי שרות ספורט בדמותן של לימור לבנת ומירי רגב מהלי כוד, שהחזיקו את הפ רויקט בחיים ותמכו בו, דווקא תחת שר ספורט גברי, חילי טרופר מסיעת כחול לבן, הוא ייסגר.

ביום רביעי השבוע צפויה להיערך הישיבה הראשונה של המועצה הלאומית לספורט, בראשותו של יושב הראש החדש, אריק פינטו, שעל מי נויו דווח לראשונה ב"ישראל היום". פינטו צפוי להציג לחברי המועצה הלאומית את התוכניות שלו, שגם הן נחשפו לראשונה כאן ב"ישראל היום": בליעה של פרויקט "אתנה" במועצה הלאומית לספורט ותגמול שונה לגמרי לספורט הנשי.

מה עם התשתיות?

כזכור, עוד לפני כניסתו של פינ טו לתפקיד הוחלט על ידי השר טרו פר ומשרדו שכל איגוד ספורט אשר ימנה מנכ"לית יזכה בתגמול כלכלי של פי 1.5 מאיגודים המנוהלים על ידי מנכ"לים גברים. אמנם זהו צעד חשוב, אבל לא כשהוא בא על חשבון התק ציב לספורטאיות. למעשה, טרופר ומש רדו מחזירים את פורמט "ההעדפה המ תקנת", שבמסגרתו רק מי שימנה נשים לתפקידי מפתח דוגמת מנכ"ליות או מאמנות יקבל נקודות שלפיהן יזכה בת קציבים. מדובר במודל שעבר מן העו לם הספורטיבי. "אתנה" תוקצב למע שה בסכום של 80 מיליון שקלים לעשר שנים לבניית תשתיות בענפים ספצי פיים לנשים, עתה הכסף יועבר ישירות לגופים שיחליטו בעצמם אם הם מש קיעים בספורט הנשי או לא, ואם הדבר שווה להם כלכלית או לא. הכסף שיועד לנשים ייצבע בצבעים אחרים לגמרי.

יהיה מעניין לראות השבוע במועצה הלאומית לספורט אם הנשים שצפויות להשתתף בישיבה - ובהן המתחרה העי קרית של משה פונטי וסילבן אדמס על ראשות הוועד האולימפי הישראלי, יעל ארד, ואחת ממייסדות "אתנה", דפנה לנג - מתכוונות לעצור את ההחלטה או להגיב עליה; החלטה שבעצם מק טינה את הסיכוי ליצירה של מדליס טיות אולימפיות נוספות וצפויה לפגוע במפעל החיים של שתיהן. את תגובת משרד הספורט לא היה ניתן להשיג עד לסגירת הגיליון.

 ?? צילום ארכיון: עודד קרני ?? ג'רבי באליפות ישראל. יקטנו הסיכויים למדליה נשית?
צילום ארכיון: עודד קרני ג'רבי באליפות ישראל. יקטנו הסיכויים למדליה נשית?
 ?? צילום: לם וליץ סטודיו ?? לבנת. שמרה על הפרויקט
צילום: לם וליץ סטודיו לבנת. שמרה על הפרויקט
 ?? צילום: עודד קרני ?? קפטניות ליגת כדורסל הנשים. זוכות לחסות של "אתנה"
צילום: עודד קרני קפטניות ליגת כדורסל הנשים. זוכות לחסות של "אתנה"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel