Israel Hayom

השביל הזה מתחיל כאן

אם מכבי ת"א מכוונת גבוה ביורוליג אחרי הניצחון בברצלונה, היא תהיה חייבת לנצח הערב בהיכל את פנאתינייקו­ס ● על הקושי של ספרופולוס מול מאמנים יוונים העונה ● וגם: החשיבות ההגנתית של האנטר, והתלות ההתקפית בדורסי

- אלי סהר | עולה לשלוש

1 עד לשבוע שעבר ניצחה מכבי ת"א את ברצלונה באולמה הקטן פעע מיים בלבד במשך 40 השנים האחרונות: 97:99 בינואר 1982 76:88עו בדצמבר 2005 (הניצחון בפברואר 1992 בזכות הגג של ווילי סימס היה באולם הענק, הפלאו סאן ג'ורדי).

באותן שתי עונות הניצחון על הקטע לאנים היה מנוף לעלייתה לגמר, שבו הפסידה. ממרתפי המקום הע31 ועם מאזן שלילי של ,9-6 גם ביום בהיר קשה לראות את הצהובים בקלן במאי ,2021 אבל האם הניצחון בברצלונה הוא הפתיח לעתידחדש 2תשובהוטוב יותר?

ראשונה אנו אמורים לקבל הערב כשמכבי ת"א תארח את פנאתינייקו­ס, במשחק שמכבי ת"א מתייצבת אליו כפייבוריטי­ת ברורה גם מכיוון שהיוונים, עקב הסגר בארע צם, יגיעו רק היום לתל אביב - אירוע נדיר בדברי ימי היורוליג. בעשור הראע שון במילניום הנוכחי הכתירו ביוון את היריבות בין הקבוצות כ"גרסה האירופית של בוסטון סלטיקס מול ל.א. לייקרס", אבל בשנים האחרונות פינו הקבוצות את מקומן מהצמרת האירופית.

פנאתינייקו­ס לא טיפסה לפיינל פור מאז עזב ז'ליקו אובראדוביץ' בקיץ ,2012 ובקיץ הנוכחי איבדו את מנהיגם ניק קלאת'ס, מה שהוביל להידרדרות למע

קום הע51 עם מאזן .9-5 לפאו בכל זאת יש לא מעט שחקנים טובים. שלווין מאק בעמדת הרכז (שיתופו הערב מוטל בספק) ונמניה נדוביץ', קלעי מחונן שהזיק למע כבי לא מעט בעברו במלאגה ובמילאנו, והשנה מצוי בפריחה מחודשת, הפורוורד היווני הנהדר יואניס פאפאפטרו ושחקן הציר הענק 2.19( מ') יורגוס פפאיאניס.

פאו אמנם הושפלה בווילרבאן, אבל קבוצה שגררה את ריאל מדריד וברצע לונה להארכות, היא עדיין די מסוכנת. יאניס ספרולופוס מחזיק במאע זן של 1-5 כמאמן יורוליג (באולימפיאק­וס ובמכבי) מול פנאתיע נייקוס. ההיכרות שלו ושל עוזרו ירע גוטליס את הכדורסל היווני היא סוג של יתרון, למרות שהשנה הפסיד ספע רופולוס לכל המאמנים היוונים שאיתם התמודד: איטודיס מצסק"א, ברצוקאס (אולימפיאקו­ס) ודדאס מחולון.

אם אות'לו האנטר ייעדר הערב, מכבי עשויה להיתקל בבעיות לא פשוטות למע רות השיפור ביכולתו של דרגאן בנדר. האנטר הוא הברומטר להצלחה ההגנתית של מכבי בחודש האחרון. היכולת שלו להחליף בפיק אנד רול ולהפריע לגאע רדים מולו, נוסף על שתי חסימות שהוא מנפק, הופכת את הרחבה הצהובה לבלתי חדירה (למעט המשחק בווילרבאן).

התקפית הצהובים תלויים הערב בטיילר דורסי. ביורוליג מתמקדים בעיע קר בסקוטי ווילבקין ומצליחים בחלק מהמשחקים למזער נזקים, כך שהתפוע קה של דורסי הופכת קריטית. בניצע חונות קולע דורסי 14 נקודות למשחק בע64 אחוז ובהפסדים יורד לע5.6 בע32 אחוז. לרוב הוא מקבל שומרים פחות טוע בים, ואם לא יידע לנצל זאת הערב, פאו עשויה להיות הראשונה שמגיעה ביום של משחק וחוזרת מאושרת לבסיסה.

 ??  ?? האנטר (מימין) בספק גדול להערב. הופך את הרחבה הצהובה לבלתי חדירה
האנטר (מימין) בספק גדול להערב. הופך את הרחבה הצהובה לבלתי חדירה
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel