Israel Hayom

"אמא, לא תזכי לרקוד בחתונה שלי"

מאות ליוו את אסתר הורגן ז"ל, שנרצחה בעת שיצאה לריצה, בדרכה האחרונה ● "כל מי שפגש אותך הפך לאדם טוב יותר"

- עדי חשמונאי ולילך שובל

מאות ליוו אתמול בדרכה האחרונה את אסתר הורגן )52( ז"ל מהיישוב טל מנשה שבצפון השומרון, שנרצחה שלשום בעת שיצאה לריצה ביער ריחן הסמוך ליישובה.

"אמא שלי, החברה הכי טובה שלי. האמא הכי שווה בעולם, הכי חכמה, הכי שמחה, הכי כיפית. האמא הכי זורמת בעולם, עד כדי כך שהיא באה לבקר אותי בכל 'חור' שהלכתי אליו. עד קצה העולם היא באה", ספדה לה בתה אודליה בדמעות. "כבשנו את העולם כמו שאת יודעת. לימדת אותי איך לחיות את החיים במלואם, בלי לפחד. אמא, אני מצטערת שלא תזכי לרקוד בחתונה שלי. כל כך רציתי לרקוד איתך ולשמוח איתך. להביא לך נכדים, בן ובת כמו שרצית. סליחה על הצער שגרמתי לך. אמא, אני יודעת שתלווי אותי

ואת כל המשפחה בכל יום ובכל רגע כי את תישארי איתנו. את הרוח במפרשים של המשפחה, ואני מבטיחה לך שאנחנו נמשיך את דרכך תמיד".

בעלה של אסתר, בנימין, שעימו הביאה לעולם שישה ילדים, התקשה אף הוא לעצור את הדמעות. "לכל מקום שהלכת אליו, אהבת מאוד ללכת ולטייל בכל מקום בארץ ובעולם, וכל אדם שפגשת - ופגשת המון אנשים מכל הסוגים מקו־בכולם ראית את הטוב והיפה, השמח והנשגב, והם - אותם אנשים, אותם מות - לא נשארו אדישים. כולם נהיו יותר יפים, יותר טובים, יותר שמחים אחרי שדרכיכם הצטלבו". בנימין המשיך וספד לה: "עבור כולם החיים השתנו אחרי שהופעת, ותמיד לטובה. אני זכיתי בגדול. כאן (בטל מנשה) גידלת את ילדינו לתפארת. המסר שהעברת לנו תמיד היה קודם כל לאהוב את עצמנו. כל אחד כפרט ומשם להרחיב, לאהוב את הקרובים, את המשפחה, את השכנים, את הקהילה, את עם ישראל. כך נהגת תמיד, כך חינכת את ילדינו, וכך חינכת את נכדנו וככה נמשיך מעכשיו. בלעדייך, אבל איתך".

להלווייתה של אסתר הגיעו גם אנשי ציבור, ובהם שר ההתיישבות צחי הנגבי, חברי הכנסת ניר ברקת (הליכוד) ובצלאל סמוטריץ' (ימינה) וראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן.

"איך נקטפת מאיתנו ביד כה אכזרית וזדונית רק כי את יהודייה שחיה בארצה", ספד לה דגן, "אישה שיוצאת לרוץ בחורשה ליד הבית במרכז מדינת ישראל לא אמורה להירצח כך באכזריות. אנחנו נחזק את אחיזתנו בארצנו ובצפון השומרון. אדוני רה"מ, תודיע עוד היום כי ממשלת ישראל מכפילה את היישוב טל מנשה ונותנת תשובה ציונית וגאה לפשע הנורא הזה. לעולם לא נישבר".

"כשהרוע הזה, האכזרי והמפלצתי, שלח את ידו הזדונית אל אסתר, לא די בכך שנוסיף לעמוד איתן", אמר השר הנגבי, "נדרש מעשה שכל כולו העצמת אחיזתנו באדמת השומרון, העמקת השורשים שמבטיחים את נצחיות הריבונות שלנו בחבל ארץ זה".

בינתיים, המצוד אחר רוצחיה של אסתר הורגן ז"ל נמשך, ועל החקירה מוטל צו איסור פרסום. כמו כן, לנוכח הצטברות האירועים בימים האחרונים הוחלט בצה"ל על עוצר יציאות ללוחמים המשרתים ביו"ש עד יום שישי. ההחלטה על עוצר היציאות התקבלה, בין השאר, לנוכח האפשרות לפיגועי השראה בעקבות ניסיון הפיגוע בהר הבית.

 ?? צילום: מישל דוט קום ?? בני משפחתה של אסתר הורגן ז"ל מתאבלים על קברה
צילום: מישל דוט קום בני משפחתה של אסתר הורגן ז"ל מתאבלים על קברה
 ??  ?? הורגן ז"ל
הורגן ז"ל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel