Israel Hayom

סגירת מעגל

היציאה מהבית תותר עד 1,000 מטרים ● תלמידי כיתות ה'-י' ילמדו מהבית ● יתאפשר ספורט יחידני ● והאיים הירוקים ייסגרו ● מיום א' ב :17:00 ישראל ננעלת בפעם השלישית | המדריך לסגר

- מיטל יסעור בית אור, שלומי דיאז, שמעון יעיש, נועם )דבול( דביר והיאלי יעקבי הנדלסמן

האם מותר לצאת מהבית לקבלת חיסון לקורונה במהלך הסגר? מותר לצאת לכמה מטרות, ובהן טיפול רפואי דחוף או טיפול שנקבע מראש, וכן מותר לצאת כדי לקבל חיסון לקורונה, ואפשר להמשיך לתאם תורים לקבלת החיסונים.

האם מותר להגיש סיוע לאדם מבוגר או נכה במהלך ימי הסגר? כן. אחת הסיבות שבגינן מותר לצאת מהבית למרחק של יותר מ 1,000 מטר היא "סיוע לאדם במצוקה".

האם אפשר לבקר חברים או בני משפחה במהלך הסגר? במהלך הסגר חל איסור לשהות בבית של אדם אחר, למעט כדי לסייע לאחר. לאיזה מרחק אפשר לצאת מהבית? מותר לצאת מהבית למרחק של קילומטר, למעט נסיעה לעבודה, לקניות חיוניות, לבית ספר או לגן, למטרות סיוע לזולת, להעברת ילד בין הורים גרושים ועוד מטרות חריגות שהוגדרו.

האם פעילות גופנית מותרת בקבוצות או ביחידים? מותרת פעילות ספורט יחידני, ללא הגבלת מרחק מהבית, ובלבד שההגעה למקום הפעילות נעשית ברגל )אי אפשר לנסוע לחוף הים כדי לעשות שם הליכה(.

אילו שכבות גיל ימשיכו ללמוד כרגיל? מערכת החינוך לגיל הרך, גני הילדים וכיתות א'-ד' )כולל צהרונים(, וכן י"א-י"ב, יקיימו יום לימודים מלא גם במהלך הסגר, במתכונת שהיתה נהוגה תחת ההגבלות עד כה. בכיתות ג'-ד' ובתיכונים ילמדו בקפסולות, ובכל מערכת החינוך נדרשת עטיית מסיכה בכיתות.

מי ילמד מהבית? תלמידי כיתות ,'י-'ה ובהם גם תלמידי חטיבות הביניים ('ט-'ז) חוזרים ללמוד אך ורק מהבית בלמידה מקוונת.

האם גם מעונות פרטיים מחויבים לפעול על פי ההנחיות הללו? כן. ההנחיות למערכת החינוך מחייבות גם מעונות יום וגם גנים פרטיים. האם אפשר לנסוע בתחבורה הציבורית בסגר? כן. כל התחבורה הציבורית פועלת. עם זאת, ייתכנו שינויים וצמצומים בחלק מהקווים שאינם מופעלים לאזורי עבודה. בכל מקרה התפוסה באוטובוסים תרד ל 50 אחוזים מהיקף הקיבולת, במקום 75 אחוזים כיום. טרם הוחלט אם התחבורה תופעל בשישי ובמוצ"ש. האם הרכבת פועלת? כן. באותו מתווה של שוברים והזמנת נסיעות. עם זאת, הקיבולת של כמות הנוסעים תרד ל 50 אחוזים.

מה יעלה בגורל החופשות שכבר הוזמנו? כל רשתות בתי המלון שעימן שוחחנו הצהירו כי ישיבו ללקוחותיהן את כל הכסף, ללא קנסות או דמי ביטול. לגבי בתי מלון בחו"ל - ההחזרים תלויים בתנאי ההזמנה.

האם נקבל החזר על טיסות שבוטלו? אם טיסה מבוטלת, מה שצפוי לקרות ברוב הטיסות, בעיקר למדינות שהיו ירוקות - כל הכסף יוחזר ללקוחות. רוב חברות התעופה מציעות פתרונות גמישים ומתחשבות במצב שנוצר.

האם החוזרים לישראל מחויבים בבידוד במלונית בלבד?

כן, כל השבים לישראל, מכל מדינות העולם, מחויבים בבידוד במלונית למשך השבועיים הקרובים. עם זאת, במקרים הומניטריים יוצאי דופן, ובהם ילדים שנסעו לבד, קשישים, חולים והורים לילדים קטנים - יהיה אפשר להגיש בקשה להעביר את הבידוד בבית. ההחלטה לא אוטומטית ומצריכה אישור של משרד הבריאות. האם האיים הירוקים באילת ובים המלח ימשיכו לפעול? לא. האיים הירוקים יבוטלו במהלך תקופת הסגר. שרת התיירות אורית פרקש הכהן מסרה כי האיים צפויים להיפתח באופן אוטומטי עם סיום הסגר.

אילו חנויות יהיו פתוחות במהלך הסגר?

חנויות של מוצרים חיוניים יהיו פתוחות, דוגמת רשתות מזון, רשתות פארם, תקשורת ואופטיקה. לא יהיו שירותי טייק אוויי במסעדות, אלא משלוחים בלבד.

מה לגבי מקומות העבודה?

מקום עבודה שמקבל קהל לא יוכל לעבוד. מקום עבודה ללא קהל יוכל לפעול בהיקף של 50 אחוזים ממה שמותר לו כיום. "מקומות עבודה ללא קהל, כמו ההיי טק, התעשיות הביטחוניות ומפעלים,

כולל שירותי הרכש המקוון והמשלוחים, שהם בעלי תרומה גבוהה ביותר למשק וברור שאינם מידבקים, חייבים להישאר פתוחים גם בסגר מהודק", אמר שר האוצר ישראל כץ.

האם אפשר להפעיל מקומות עבודה ללא קבלת קהל? כן. אני בן הקהילה הנוצרית - האם אוכל לציין את חג המולד? כן. למרות הסגר ההדוק, לאור העובדה שבעולם הנוצרי מציינים בסוף החודש את חג המולד ואת סיום השנה האזרחית, הממשלה התחשבה בנקודה זו והתירה החרגות אחדות מצומצמות לכמה ימים. התקבלו שלוש החרגות לשלוש הקהילות הנוצריות השונות בארץ. מאתמול בשעה 17:00 עד היום ב 20:00 תותר תפילה עבור הקהילה הקתולית של עד 100 איש בשטח פתוח. בכנסיות ובחללים סגורים תותר כניסת עד עשרה אנשים על כל פתח במבנה עם כמה כניסות, וגם כאן יש הגבלה של עד עשר קבוצות. ההקלה הזו תחול גם בראש השנה היווני אורתודוקסי ב 7-6 בינואר, ובראש השנה של הכנסייה הארמנית ב 19-18 בינואר.

 ?? ??
 ?? ?? המראות שיחזרו: כבישים ריקים בסגר חגי תשרי צילום: דני מרון
המראות שיחזרו: כבישים ריקים בסגר חגי תשרי צילום: דני מרון
 ?? ?? מחאת ההורים עבדה. כיתות א'-ד' וי"אי"ב ילמדו כרגיל צילום: גדעון מרקוביץ'
מחאת ההורים עבדה. כיתות א'-ד' וי"אי"ב ילמדו כרגיל צילום: גדעון מרקוביץ'

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel