Israel Hayom

הקלה להורים, שוב תסכול לתלמידים: "מפקירים אותנו"

המחאה עבדה: הגנים, א'-ד' וי"א-י"ב ילמדו כרגיל ולא עד השעה 13:00 כפי שתוכנן ● אבל כיתות ה'-ו' וחטיבות הביניים שוב יישארו בבית: "לא רואים את האור"

- נועם )דבול( דביר

במשרד החינוך מרוצים - ההורים והתלמידים זועמים: במהלך הסגר ילמדו גני הילדים, כיתות א'-ד' )כולל צהרונים( והתי כוניסטים )י"א-י"ב( בצורה מלאה )על פי שגרת קורונה(, ואילו כיתות ה'-י' יישארו ללמוד מהבית.

תחילה ביקשו לקבוע בקבינט כי גני הילדים הציבוריים ,(6-3) כיתות א'-ד' והתיכוניסט­ים בכי תות י"א-י"ב ימשיכו ללמוד, אך רק בשעות .13:00-08:00 עם זאת, בעקבות ביקורות על ניתוק מהשטח ועשרות מכתבים שנשלחו למקבלי ההחלטות, שונתה ההחלטה ויתקיימו בשכבות אלה ובגיל הרך ימי לימו דים מלאים )על פי שגרת קורונה(.

מדובר בהישג משמעותי עבור משרד החינוך ושר החינוך יואב גלנט, שבניגוד לסגרים הקודמים הצליחו להשאיר לפחות חלק מבתי הספר פתוחים למרות דרישת משרד הבריאות לסגור את כלל מערכת החינוך.

הלימודים ביום ראשון הקרוב ית קיימו כסדרם בכל מערכת החינוך )למעט כיתות ה-י"ב בערים אדו מות וכתומות. אלה ילמדו מרחוק(. המתווה לסגר יחול רק מיום שני.

קוטעים את הרצף

כאמור, בעוד ההחלטה על השארת המסגרות בשכבות הנמוכות פתו חות, לצד לימודים בכיתות י"א-י"ב לקראת הבגרויות, קצרה שבחים - החלטה אחרת, שנגעה להשארתם בבית של כל תלמידי כיתות ה'-ו' וחטיבות הביניים ולחזרתם ללמידה מקוונת, חטפה ביקורת. שכבות גיל אלה ראו את בתי הספר רק מספר ימים מועט מאז תחילת שנת הלי מודים, הם צוברים פערים לימודיים ורגשיים ולמעשה נופלים בין הכי סאות ואיבדו אמון במערכת.

"שוב מקבלים החלטות היסט ריות ומפקירים ללא הצדקה שכ בות שלמות של תלמידים, מכיתות ,'י-'ה שלא חטאו ולא פשעו ובסך הכל רוצים ללמוד. מלאכת השיקום של ילדינו תארך זמן רב כי הפגיעה הנפשית, הרגשית והפדגוגית שה צטברה בחודשים האחרונים קשה

ספיר מוצפי :(15) "מתחילת השנה יצא לי להיות בבית הספר רק פעמים מועטות, וגם אחרי שחזרנו הגעתי פעם בשבוע לחמש שעות"

מנשוא. הגיע הזמן שקבינט הקורו נה יפנים שעל תלמידי ישראל לא מתפשרים", אומרים חלק מההורים.

ספיר מוצפי ,(15) תלמידת כיתה ט' בחטיבת הביניים גולדה בפתח תקווה, מספרת: "מתחילת השנה יצא לי להיות בבית הספר רק פע מים מועטות, וגם לאחרונה אחרי שחזרנו הגעתי פעם בשבוע לחמש שעות. זה נורא מבאס שקוטעים את הרצף. היו אמורים להיות לנו מבח נים בבית ספר, הדברים היו אמורים לחזור לעצמם וזה לא קורה. חוזרים לזום וזה קשה ומסורבל. בקפסולות אפשר היה גם לראות את החברים, זה הפחית את המתח.

"בכל הקורונה לא נפגשתי עם חברים, והחזרה לבית ספר אפשרה לי לראות אותם. בית הספר הוא מאוד משמעותי לא רק בלמידה אלא גם בפן החברתי, ופשוט מונעים את זה מאיתנו ללא הצדקה משמעותית. נכון, יש חולים, אבל כל שכבה או כיתה מתנהלות אחרת. המצב של הסגרים כל הזמן חוזר על עצמו, ובני הנוער לא רואים את האור. הרבה בני נוער מוותרים, ולא שמים על זה מספיק דגש".

בעוד חטיבות הביניים נסגרו, היו גם מי שתקפו את ההחלטה להשאיר את התיכונים פתוחים. יו"ר ארגון המורים רן ארז פנה לשר החי נוך וכתב לו: "כל הכבוד על כך ש'נלחמת' עבור מערכת החינוך והפעלתה, אך חמור מאוד שבאותו הלהט לא דאגת למורים, שאותם אתה מקריב ושולח לחזית ללא כל הגנה של חיסון. אתה דן אותם להידבק בהתקהלות עם תלמידים, אך אינך דואג שמי שעובד עם קהל יחוסן לאלתר".

נזכיר כי גלנט דרש לחסן את עו בדי ההוראה מייד לאחר חיסון הצ וותים הרפואיים, אך על פי ועדת התעדוף הם ייאלצו לחכות, שכן הם בעדיפות שנייה. אתמול נרשמו במערכת החינוך 6,685 תלמידים חולים ועוד כ 1,452 עובדי הוראה חולים. עוד נרשמו 586 גני ילדים סגורים )מתוך 21 אלף גנים(, וכן כ 30 אלף תלמידים בבידוד ועוד 1,840 עובדי הוראה בבידוד, כמו שר החינוך יואב גלנט.

ההורים רשמו אתמול ניצחון גדו לה לאחר שראו כמה כוח יש להם אל מול החלטות מנותקות מהש טח. תחילה נקבע בקבינט הקורו נה כי הלימודים גם בגיל הרך וגם ביסודי ובתיכונים )י"א-י"ב( יהיו רק עד השעה .13:00 שרה ליבוביץ, אם לארבעה ילדים, אחד מהם בגן עירייה והשני במעון, הביעה סיפוק משינוי ההחלטה והוסיפה: "ההחל טה המקורית היתה מנותקת מהש טח. אני חושבת שקולם של האנשים השקופים לא מספיק נשמע. הפעם אנחנו ההורים אמרנו מספיק חזק את הטענות שלנו".

בעקבות שלל ביקורות על ניתוק מהשטח ועשרות מכתבים שנשלחו למקבלי ההחלטות, שונתה ההחלטה ויתקיימו ימי לימודים מלאים

שרה היא חברה בקואליציה לחינוך מלידה מבית "אנו", ולדב ריה, "הרבה הורים עובדים במשרה מלאה וממשיכים לעבוד בסגר כי הם חיוניים, ואין שום היגיון לסיים את הגן או את המעון ב 13:00 אם ממילא אין שינוי בצוות המעון. אני חושבת שמי שמקבל את ההחלטות לא מבין את ההתמודדות של האזרח הפשוט, שצריך להיאבק על הפר נסה שלו. זה פוגע גם בהורים וגם במטפלות ובבעלי הגנים, אם יקרסו לא יהיה לאן להחזיר את הילדים".

 ?? ?? ספיר מוצפי. "לא מצליחים לחזור לשגרה" צילום: יוסי זליגר
ספיר מוצפי. "לא מצליחים לחזור לשגרה" צילום: יוסי זליגר
 ?? ?? גן בנס ציונה. ההורים יכולים לנשום לרווחה צילום: גדעון מרקוביץ'
גן בנס ציונה. ההורים יכולים לנשום לרווחה צילום: גדעון מרקוביץ'

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel