Israel Hayom

מדליית הניצחון: המחווה של טראמפ לצוות השלום

נשיא ארה"ב העניק עיטור נשיאותי לשמונה מהמתווכים בהסכמי השלום, ובהם פומפאו, קושנר וברקוביץ ● סיבת הזכייה: "תרומה יוצאת דופן לביטחון הלאומי"

- אריאל כהנא

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, נאלץ לאחרונה לפתור בעיה בלתי צפויה: העיטור שהעניק לצ וות השלום שלו ניתן מוקדם מדי.

לאחר הטקס שנערך בבית הלבן ב 15 בספטמבר, שבמהלכו חתמו האמירויות ובחריין על הסכם שלום עם ישראל, החליט הנשיא טרא מפ להעניק מדליה נשיאותית לכל האישים שתרמו לפריצת הדרך ההיסטורית בין המדינות.

על פי החלטתו, הפרס אמור היה להימסר לחתנו ויועצו הבכיר ג'ארד קושנר, לשליחו לעניינים בינ לאומיים אבי ברקוביץ, ליועץ לביט חון לאומי רוברט אובריין, לשר החוץ מייק פומפאו, לשר האוצר סטיב מנו חין, לשגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן ולשגריר האמריקני לאמי רויות ג'ון רקולטה.

אך בטרם העיטור ניתן, חלו התפ תחויות. הצוות המסור צירף עוד שתי מדינות למעגל הנורמליזצי­ה, בתחי לה סודאן ולאחר מכן מרוקו. כמו כן, בהמשך התחוללה, בתיווך האמריקני, פריצת דרך בין ישראל לקוסובו, כך שמסירת המדליות התעכבה.

אתמול, לאחר שהבכירים האמרי קנים שבו לבית הלבן מביקור מדיני היסטורי במרוקו - שם הפגישו של שום את היועץ לביטחון לאומי של ישראל, מאיר בן שבת, ועימו פקי דים בכירים מהארץ, עם מלך מרוקו מוחמד השישי - אפשר היה למסור להם את אות ההוקרה.

עוד צורף לרשימה המוקדמת גם השליח המיוחד שהביא להסכם בין ארה"ב, קוסובו וישראל, ריצ'רד גרנל. בתעודה שנלוותה למדליה המוזהבת נכתב לשמונת הנבחרים כי העיטור ניתן להם עבור "תרומה יוצאת דופן לביטחון הלאומי של ארה"ב". למ רות חגיגות הסיכום, בבית הלבן לא מרימים ידיים ומקווים כי בשבועות הבודדים שנותרו עד לחילופי הש לטון בבית הלבן, תושג נורמליזציה בין ישראל לבין מדינה נוספת.

"אנחנו ממשיכים לעבוד עד הש נייה האחרונה", סיפר ברקוביץ, בראיון משותף עם קושנר.

השניים הסבירו כי דווקא משום שהנשיא טראמפ והם עצמם באו מחוץ לממסד הפוליטי, עלה בידם להשיג הישגים שפוליטיקאי­ם מק צועיים ומומחים לדיפלומטיה לא השיגו במשך עשרות שנים.

"מהלך העברת השגרירות היה קרב גדול שלחמנו למענו", אמר קושנר, "הוא עורר התנגדות רבה מצד רבים, אך בלי סיבה הגיונית, חוץ מאשר הפחד מפני הלא נודע. המהלך הראה שבדיפלומטי­ה, כאשר עושים את הדבר הנכון בעוצמה ומאתגרים את הדברים המקובלים והבלתי הגיוניים אפשריות". אפשר להשיג פריצות דרך שאחרים מחשיבים כבלתי

הראיון עם קושנר וברקוביץ - היום ב

 ?? ?? ברקוביץ וקושנר. עיטור נשיאותי בזכות השלום צילום:
GettyImage­s
ברקוביץ וקושנר. עיטור נשיאותי בזכות השלום צילום: GettyImage­s
 ?? ?? הנשיא טראמפ צילום: אי.פי
הנשיא טראמפ צילום: אי.פי
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel