Israel Hayom

תכנן וארב ביער: נעצר חשוד ברצח אסתר הורגן

כוחות הביטחון עצרו תושב אזור ג'נין בעל עבר ביטחוני ● המחבל חצה גדר הביטחון והמתין להזדמנות לבצע פיגוע ● בעקבות המתיחות ביו"ש נמשך עוצר היציאות בצה"ל

- לילך שובל

הותר לפרסום: פלשתיני מאזור ג'נין נעצר אתמול בחשד למעורבות בביצוע הרצח של אסתר הורגן ז"ל ביער ריחן.

מדובר בגבר כבן 40 מכפר ליד ג'נין, מחבל בעל עבר ביטחוני שהיה בכלא הישראלי בשנת 2015 על פעילות צבאית וירי ללא נפגעים.

המחבל נעצר הודות למאמץ מודיעיני ומבצעי משמעותי של צה"ל, שירות הביטחון הכללי, והימ"מ. יממה וחצי לאחר הפיגוע הגיע המידע המודיעיני על זהותו של המחבל, ומערכת הביטחון הקפיצה את הימ"מ, הימ"ס וכוחות נוספים. לאחר אישור תוכניות אצל מפקד חטיבת "מנשה" ומפקד אוגדת יהודה ושומרון המתינו הכוחות בכלי הרכב עד הגעת המידע המודיעיני על מיקומו של המחבל. המחבל נתפס על גג בית, בתנועה. במקביל, כוחות צנחנים הגיעו לביתו, לבתי משפחתו וכן לבתים של סייענים נוספים, ובסך הכל נעצרו עשרה פלשתינים בחשד למעורבות.

מחקירת האירוע עולה כי המחבל חצה את גדר הביטחון דרך פרצה והמתין כמה שעות להזדמנות לבצע פיגוע. בניגוד להערכה הראשונית, אין מדובר בניצול הזדמנות של המחבל, אלא בפיגוע מתוכנן מראש. כשראה את הורגן ז"ל רצה ביער הפתיע אותה, הטיח בראשה אבן והפילה על האדמה. לאחר שהרג אותה באמצעות האבן גרר את גופתה אל מאחורי שיח ורוצץ את ראשה באמצעות אבן נוספת.

במערכת הביטחון העלו בתחילה את האפשרות כי מדובר אולי בערבי ישראלי, אך בהמשך, כאמור, חשד זה הוזם. יש לציין את סגירת המעגל המהירה של הכוחות שהצליחו בתוך יממה וחצי להגיע לזהותו של המחבל, ובתוך זמן קצר אחר כך להגיע אליו וללכוד אותו.

בעקבות האירוע ואירועים נוספים החליט צה"ל השבוע על תגבור כוחות ביהודה ושומרון ועל עוצר יציאות עד היום. אתמול הוחלט לשחרר שליש מהכוחות להתרעננות בביתם במהלך סוף השבוע, אך להמשיך את עוצר היציאות בשבוע הבא, ונכון לעת הזו להשאיר את הגדוד המתגבר במשך שבוע נוסף.

 ?? ?? מבצע המעצר צילום: דו"צ
מבצע המעצר צילום: דו"צ
 ?? ?? אסתר הורגן ז"ל
אסתר הורגן ז"ל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel