Israel Hayom

החמרה בתחבורה

מסיכום נתוני שנת 2020 מצטיירת תמונה ברורה של נחישות המשטרה להעניש כחוק עברייני תנועה ● נרשמה עלייה של עשרות אחוזים במעצרים ובהעמדה לדין

- יאיר אלטמן

עברייני תנועה - ראו הוזהר תם. מדיניות החמרה של אגף התנועה של משטרת ישראל בשנה החולפת הביאה לעלייה של עש רות אחוזים במעצרים ובהעמדה לדין.

אגף התנועה של משטרה ישראל מסכם את שנת 2020 לאחר שינוי מדיניות שחל בתחילת השנה, ושבמ סגרתו הוחלט לשים דגש על החמרה בענישה ועל נחישות של אגף התנועה כלפי עבריינים מועדים ועבירות מס כנות חיים באמצעות חטיבת התביעות של המשטרה.

הנתונים מראים כי הדבר הביא לע לייה דרמטית במעצרים ובהמשך ההלי כים במעצרים עד תום ההליכים. מניתוח הנתונים עולה כי בעבירה של נהיגה בזמן פסילה נעצרו והועמדו לדין 344 נהגים, לעומת התקופה המקבילה אש תקד, שבה נעצרו בסך הכל 176 נהגים. מדובר בעלייה דרסטית של .95% על עבירה של נהיגה ללא שהוצא רישיון מעולם נעצרו והועמדו לדין 165 נה גים, עלייה של 92% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, שבה נעצרו רק 86 נהגים. גם בעבירות נהיגה בשכרות חלה עלייה במעצרים - בשנה החולפת נעצ רו 74 נהגים שנתפסו נוהגים בהשפעת אלכוהול, לעומת 35 בתקופה המקבילה אשתקד - עלייה של .111%

החמרה בעונש? קל

בעבירות תעבורה המשטרה מתמו דדת עם קושי להגיע להארכת מעצר, ובוודאי למעצר עד תום ההליכים, מאחר שבית המשפט לא תמיד רואה עין בעין את מסקנות התביעה המשטרתית אל מול עבירות אלו. עם זאת, מספר המ עצרים עד תום ההליכים שהתביעה השיגה במהלך השנה, מראה על נחי שות המשטרה למצות עם עבריינים אלו את הדין. מתוך הנתונים עולה כי 302 נהגים נעצרו עד תום ההליכים במהלך השנה האחרונה, לעומת התקופה המק בילה אשתקד, אז נעצרו עד תום ההלי כים 171 בלבד. גם כאן מדובר בעלייה מרשימה של .80%

כך, למשל, על נהג שהורשע בנהיגה בזמן פסילת רישיון פעם שלישית, נתפס כשהוא נוהג לאחר ששתה לשוכרה ואף ניסה להימלט מהשוטרים ונעצר לאחר מרדף רגלי, הושת עונש מאסר בן תשעה חודשים. הפרקליטות, בהמלצת המשט רה, הגישה ערעור על קולת העונש ובית המשפט המחוזי החמיר בעונשו של הע בריין הסדרתי ל 13 חודשי מאסר בפו על, נוסף על פסילת רישיון למשך עשר שנים והפעלת התחייבות כספית בסך 6,000 שקלים.

במקרה אחר, נהג נתפס נוהג כשהוא פסול רישיון וללא פוליסת ביטוח בפעם הרביעית. המשטרה דרשה וקיבלה מאסר עד תום ההליכים, 11 חודשי מאסר בפו על, רישיונו נפסל לעשר השנים הבאות ונוסף על כך הוא קיבל קנס בסך 1,000 שקלים.

הדרך לבית המשפט

באגף התנועה מספרים כי "אנו רואים בחטיבת התביעות את החוליה המסיימת והמשפיעה על ההרתעה בתחום המא בק בקטל בכבישים. מדיניות נחושה זו מעבירה מסר לציבור משתמשי הדרך כי נפעל באפס סובלנות כלפי עבירות מסכנות חיים, כדי לשמור על הציבור הנורמטיבי שומר החוק בכבישים".

לדברי ראש חטיבת התביעה המש טרתית, תנ״צ דדו זמיר, "התביעה המ שטרתית פועלת ותמשיך לפעול, בכל האמצעים העומדים לרשותה, נגד הב ריונות בדרך וסיכון חיי אדם בכבישים. בתוך כך, אנו פועלים להעלאת רף הע נישה נגד נהגים שמסכנים את ציבור

"מדיניות נחושה זו מעבירה מסר לציבור כי נפעל באפס סובלנות כלפי עבירות מסכנות חיים"

משתמשי הדרך, ופועלים להרחקתם מהכבישים".

עוד סיפר זמיר כי בשנה החולפת, בזכות אכיפה ממוקדת ומוכוונת והגשה מהירה של כתבי אישום על ידי חטיבת התביעות - חלקן בליווי בקשות למעצר עד תום ההליכים או פסילות עד תום ההליכים - חלה עלייה דרמטית במספר המעצרים עד תום ההליכים, וכן במספר הנאשמים ששוהים בתנאים מגבילים ומורחקים מהכבישים בשל מסוכנותם.

"זאת ועוד, כחלק מהמאבק בעבריינות בכבישים, אנו פועלים באמצעות אכיפה כלכלית ככלי מרתיע באמצעות תפיסה, השבתה וחילוט של כלי הרכב המשמ שים לביצוע העבירות", מסכם זמיר.

 ?? ??
 ?? ?? תנ צ דדו זמיר צילום: דוברות המשטרה
תנ צ דדו זמיר צילום: דוברות המשטרה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel