Israel Hayom

לפני הסגר: הזדמנות אחרונה לפיקניק בטבע

באוהל, בקרוואן או עם לאמה ● הצעות לפיקניקים בטוחים בטבע לקראת סוף 2020

- סמדר סלטון

שנת ,2020 אחת השנים המורכבות והקשות בהיסטוריה, תגיע בשבוע הבא לסיומה, וזוהי ללא ספק סיבה למסיבה - אם רק לא היינו רגע לפני סגר שלי שי. נכון לסוף השבוע הנוכחי אנחנו עדיין יכולים לצאת אל הטבע וללא הגבלות מרחק מהבית, כך שאפשר לחגוג את סוף השבוע בפיקניק מתבודד בלוקיישן רומנטי בפינות שקטות ושלוות בטבע. בעיר, בכפר, בפארק או בטבע הפתוח - הפעילות שלמדנו להתרגל אליה בהיעדר מסעדות היא הפיקניק המאולתר, עם אוכל שמגיע בטייק אוויי או כזה שהכנו מראש בבית. סוף השבוע האחרון של השנה, שיהיה גם האחרון לפני הסגר, הוא הז דמנות לשדרג את הלוקיישן למיוחד ורומנטי, כזה שצופה לנוף קסום או שפשוט משרה שלווה ורוגע.

פינה חבויה לאורך הירדן

פינה כזו, שעדיין אינה מוכרת לרבים, היא חניון נופש גשר להבות, הנמצא בסמוך לגשר להבות הבשן בגליל העליון, בלב עמק החולה. ברשת מלו נות מטיילים מסבירים כי רשות ניקוז ונחלים כנרת הכשירה לצד אחת מתעלות הירדן חניון קמפינג ללא תשלום, ובו מדשאות, שבילי אופניים, שול חנות פיקניק, ואפילו אפשרות להקים אוהל וללון בלילה. אם תמשיכו בהליכה קלה אל סוף החורשה, תוכלו לפנות ימינה אל השביל היורד אל הנחל, ולערוך את הפיקניק על שפתו. ההגעה היא מכביש ,977 והחניון ממוקם בין שדה נחמיה ל"גשר הפקק".

הרשות לפיתוח הגליל ממליצה על מצפור קרן נפתלי מדרום למושב רמות נפתלי, שם, נוסף על מרחבים מבודדים לפיקניק, תוכלו להשקיף על נוף עוצר נשימה אל הרי הגולן, עמק החולה, האגמון והחרמון. לפני הפיקניק או לאחריו תוכלו להגיע אל המצפור ונקודת התצפית, ואז גם לטייל בסמוך אליה. באזור התגלו שרידי מצודה, מקדש, בורות מים ומערות קבורה מהתקופה ההלניסטית. ההג עה היא מדרך עפר מכביש ,886 כ 2 ק"מ מדרום למושב רמות נפתלי.

תחת עץ האהבה

זוהי גם תקופה מושלמת לטיול עם פיקניק ברכס הרי הגלבוע. אירוס הגלבוע החורפי אמנם טרם פרח, אך כבר פורחים נרקיסים, כרכומים ורקפות. בפינות שונות ברכס, כמו זו ברכס ברק, תוכלו למצוא שולחן פיקניק מבודד ממש על צלע ההר, צופה לנוף חלומי של העמק. שפע מצפורים ות צפיות מחכים לכם כאן, ובהם תצפית הר שאול, מצפור ויניה כהן, מצפור יצחק חידו, מצפור דובי וערן שמיר, ולצידם או בסמיכות להם מרחבי פיק ניק מבודדים. הנופים שעליהם תשקיפו ממצפורים ומתצפיות מגוונים: הגליל התחתון, עמק יזרעאל, הירדן, הרי גלעד, ובימי ראות טובה אפילו הכנרת והחרמון. דרכי הגעה: כביש 675 דרך צומת נורית סמוך לקיבוץ יזרעאל. כביש גישה נוסף 6666 מבית אלפא וניר דוד.

אם אתם מעדיפים את נופי הגולן, תוכלו למצוא שפע פינות מבודדות יחסית לפיקניקים ביער אודם

ובג'ובה הגדולה שבתוכו. הג'ובה היא בור עמוק בקוטר 250 מטרים ובעומק 80 מטרים, שנוצר בע קבות התפרצות שקע וולקני ומכוסה כולו בעצים. עוד בגולן, בסמוך לקיבוץ מרום גולן, תוכלו לפרוש שמיכה בנקודת התצפית היפה והמטופחת שהוקמה ביוזמת בן קיבוץ, ולהשקיף על מאגר מרום גולן, עמק הבכא, עמק קוניטרה והחרמון. בסיור באזור תמצאו גם נדנדת עץ רומנטית ופסלים סביבתיים צבעוניים, שבוודאי יעניינו את הילדים.

עוד דרך נופית יפה, הפעם בדרום, היא דרך הבשור שבצפון הנגב. היא נמתחת על פני 18 ק"מ, המשובצים מאגרי מים, מגדל תצפית, שרידים אר כיאולוגיים והגשר התלוי הארוך בישראל. באמצע הדרך, בין כל הנופים והאתרים, עומד לו עץ שיטה בודד בלב שדות, מטיל צל על סביבתו ומושך אליו בדרך כלל את תושבי האזור לפיקניק מבודד. כאן תוכלו לשבת לפיקניק רומנטי בשעת השקיעה, או לפיקניק משפחתי בשעות היום. להשלמת החוויה תוכלו להצטייד בסל פיקניק ממחלבת צאלה או בטייק אוויי מבית הקפה "גילו לי" שבמושב צוחר. טלפון: .077-7295863

רומנטיקה מדברית

המדבר מציע לאוהבים שלל מרחבים פתוחים לפיקניק רומנטי ללא התקהלות ובהתאם לכללי הריחוק החברתי, תחת שמיים בהירים באור יום או זרועי כוכבים בלילה. במכתש מצפה רמון תוכלו להוסיף לפיקניק הרומנטי צלע שלישית חביבה ופרוותית - הלאמה. מדובר בבילוי שמציעה חוות האלפקות, המציידת את הזוג במפת טיול אל מס לול הנושק לנופי מדבר בשבילים מסומנים ונוחים להליכה, וגם בלאמה אישית שומרת ראש, שגם תישא עבורכם את ארוחת הפיקניק המפנקת שה באתם. המחיר: 200 שקלים בראשון עד חמישי, 300 שקלים בסוף השבוע. לפרטים: .052-8977010

אם ארוחת פיקניק רומנטי בסלסילה אחרי טיול רגלי או בשקיעה המדברית לא מספיק מסעירה אתכם, תוכלו לצאת לפיקניק באזור כרם ירוחם היפה והפתוח, כשאתם מצטיידים מבעוד מועד בסלסילת הפיקניק של "גלו - אופים אהבה במ דבר" מירוחם. בסלסילה יחכו לכם שמיכה לפי קניק, יין, מאפים וגבינות, אבל גם שני משחקים להעמקת הקשר הזוגי - כרטיסיות משחק שבהן שאלות שמטרתן לגלות עוד דברים על הפרט נר שלכם, וצמד נרות סיניים שתוכלו להפריח לאוויר אחרי שתביעו משאלה משותפת. מחיר הסלסילה: 219 שקלים, האיסוף עצמי. לפרטים: .052-3141912

חוויית פיקניק מדברי מסוג אחר, אף הוא בא זור מכתש רמון, מציעה חברת .SHAKAVANS הפעם מדובר בחוויה לילית, באוהל שיוקם עבורכם במיוחד בלב מדבר ולו יצוותו פינות ישיבה, ציוד למדורה ולהכנת אוכל, הצללה, מים, חשמל וגז. לחלופין, אפשר להזמין לנקודה בשטח קרוואן ללינה או אוהל גלמפינג. לאלה אפשר להוסיף גם פעילויות שטח, סדנאות ואפילו עיסויים - שיגי עו היישר לאוהל או לקרוואן שלכם. מחיר: החל מ 2,000 שקלים. פרטים נוספים באתר החברה. יש להתעדכן בהנחיות הקורונה ובתחזית מזג האוויר טרם היציאה.

 ?? ?? קרוואן מדברי - שאקאוואנס צילום: דניאל באר
קרוואן מדברי - שאקאוואנס צילום: דניאל באר
 ?? ?? פיקניק עם לאמה במכתש רמון צילום: דניאל באר
פיקניק עם לאמה במכתש רמון צילום: דניאל באר
 ?? ?? חניון גשר להבות הבשן צילום: טל ישועה
חניון גשר להבות הבשן צילום: טל ישועה
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel