Israel Hayom

הניצחון לא יכול להחביא את הבעיות של האלופה

- אורי אוזן

שמונה שנים וחצי עברו מאז הגיע ג'ורדי קרויף למכבי ת"א ובעקבותיו ההחלטה )גם אם לא רשמית( שאת עמדת המאמן יאיישו אנשי מקצוע זרים. בשש העונות שלו היו מאמנים מוצלחים יותר ופחות, אבל ג'ורדי היה תמיד שם כדי לייצר המשכיות. גם במקרה היחיד שבו החליטה המערכת לסיים את ההתק שרות עם ארבלדזה אחרי שבעה חודשים ו 16 מחזורים, ג'ורדי מילא את מקומו עד שהגיע וידיגאל. כשג'ורדי עזב, הגיע ולדימיר איביץ' שהשתלט על כל המערך המקצועי ולמעשה ייתר את תפקיד המנהל המקצועי וגרם לכך שעזיבתו לאחר שנתיים השאירה ואקום אצל האלופה. הדבר בלט אף יותר עם עזיבתו של המנכ"ל בן מנספורד, עוד עמדה שעד היום לא אוישה.

גולדהאר נתן לאיביץ' יד חופשית לעשות בקבוצה כרצונו ולהזיז את כל מי שלא מיישר קו עם הדרך שלו. איביץ' החזיק את כל המערכת על הקצה וקיבל הער כה גדולה מהשחקנים, גם בגלל ההתקדמות האישית הגדולה של חלקם ובעיקר בזכות הדומיננטיו­ת המו חלטת בליגה. האיש שנבחר להיכנס לנעליו הענקיות הוא גיורגיוס דוניס, מאמן שונה בתכלית שהביא גישה הפוכה, משוחררת יותר, שלא שמה דגש על הגנה וחזרה לעמדות, אלא נותנת חופש לשחקנים.

לצד הצלחה באירופה, דווקא בליגה דוניס לא מצא את עצמו ולקה בהערכת חסר של היריבות, שבאה לידי ביטוי ברוטציות מוגזמות, במערכים משתנים ובעיקר באובדן אמון מצד חלק גדול מהשחקנים, מה שהוביל לתוצאות מאכזבות ולפיטורים נדירים בעידן גולדהאר.

פטריק ואן לוון, שיעמוד על הקווים בתקופה הקרובה, הוא איש מערכת שמאמין במערך של 4:2:3:1 בסיסי, לא משחק הרפתקני, מאמין בשחקני בית וינסה להחזיר לעניינים את הכישרון שדוניס העלים - אילון אלמוג. מנגד, הגיעה יריבה בהזמנה - ק"ש, שאחרי פתיחת עונה נהדרת התייצבה למשחק כשהיא סוחבת ארבעה הפסדים שבהם הבקיעה שער אחד בלבד.

בכדורגל אין קסמים, ולמרות השינויים מכבי המשי כה להיראות רע. קצב המשחק היה נמוך, הנעת הכדור היתה ברובה בשליש המרכזי, מה שהביא למאזן עגום של שתי בעיטות לאזור שער של ברטקוס במחצית הראשונה ובעיטה אחת בלבד למסגרת עד לדקה ה .80 למזלה של מכבי, טעות קשה של אמיר בן שמעון, שגלש ללא צורך ברחבה, השאירה את שלוש הנקו דות בבלומפילד, אבל גם הנקודות הללו לא יכולות להחביא את הבעיות של האלופה.

חילופי מאמנים אינם פתרון קסם, בטח כשהם נע שים בחטף וללא תוכנית מגירה. הבעיה של האלופה לא היתה רק המאמן, אלא גם הסגל הלא מאוזן שנח לש ביחס לעונה שעברה. בהיעדר גורם מקצועי מייצב )מנהל מקצועי(, לגולדהאר יש שתי אופציות: "לזרוק את העונה" ולהמשיך עם ואן לוון עד לסיומה בתקווה שאת העונה הבאה יתחיל המאמן הרצוי, או להחתים מאמן דומיננטי ומוכר )סוזה\איביץ'( שינסה להציל את מה שנשאר מהעונה הנוכחית ויכין גם את העונה הבאה.

 ?? ?? פטריק ואן לוון. בכדורגל אין קסמים צילום: אודי ציטיאט
פטריק ואן לוון. בכדורגל אין קסמים צילום: אודי ציטיאט
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel