Israel Hayom

מי פנוי בשאנז אליזה?

פתיחת העונה המקרטעת ● היחסים הרעועים עם המנהל המקצועי לאונרדו ● הראיון לעיתון גרמני שהוא ניסה למנוע את פרסומו ● ומאוריסיו פוצ'טינו, שבעבר הצהיר כי הוא "חולם לאמן את פ.ס.ז'" והפך למחליף המיועד ● כמה שעות אחרי שהביס את שטרסבורג עם רביעייה - תומאס טוכל פוטר

-

"טוכל, זה נגמר", זעקה אתמול הכותרת של ה"לאקיפ" הצר פתי, שהגדיר את פיטוריו של מאמן פ.ס.ז' כמפתיעים. ובאמת, למראית עין, יש בהם משהו מן הלא צפוי.

המאמן הגרמני פוטר בסיום ניצ חון 0:4 על שטרסבורג, כשקבוצתו רק במרחק נקודה מהמוליכה ליל, ואחרי שהבטיחה את העלייה לשמינית גמר ליגת האלופות מהמקום הראשון בבית לא פשוט שכלל את מנצ'סטר יונייטד ור.ב לייפציג. כל אלה, בתוספת שתי אליפויות, גביע, גביע הליגה וסגנות ליגת האלופות בשנתיים וחצי הצבי עו על כך שטוכל עשוי להשלים את החוזה שלו, שעתיד להסתיים ביולי .2021 אלא שאתמול הטילה פ.ס.ז' את הפצצה - ושלחה את הגרמני הביתה בחג המולד.

למרות שההחלטה הזאת נראית קפ ריזית ושאינה תלויה בתוצאות, מס תתרות מאחוריה לא מעט סיבות שעו שות היגיון. הראשונה, המקצועית, היא פתיחת העונה הרעה בליגה הצרפתית. פ.ס.ז' יצאה לפגרת החג הקצרה כשהיא מדורגת שלישית בטבלה וכשכבר הפ סידה ארבעה משחקים ואיבדה נקודות בשישה. מעבר לזה, את רוב הנקודות איבדה מול יריבות מהצמרת - ליון, מונאקו, מארסיי, לאנס וליל - וזה יצר את הרושם שלראשונה זה ארבע שנים יש סיכוי שתאבד את התואר.

מובן שטוכל יכול היה לתקן את זה בחצי השני של העונה, אך נדמה שהיחסים שלו עם ההנהלה, בייחוד עם המנהל המקצועי לאונרדו, לא היו מאפש רים סביבת עבודה תקינה מכיוון שבין הגרמני לב רזילאי קיים מתח גדול שנוצר סביב חלון ההעב רות הקודם. טוכל התלונן אז באוזני התקשורת על מדיניות הרכש של פ.ס.ז', ולאונרדו בתגובה תקף: "לא הבנתי ולא אהבתי את הד ברים של טוכל", אמר הברזילאי, "גם המועדון לא אהב את זה, ואנחנו נמצא את הדרך לטפל בזה".

העניין טופל. רק לפני שבועיים וחצי פורסמה כתבה גדולה ב"לאקיפ" שמ תארת שיפור משמעותי ביחסים בין טוכל ללאונרדו, אלא שכמה שעות לפני המשחקמולשט פוצ'טינו רסבורג פורסמה בגרמניה כתבה ששברה את גב הגמל. כחלק מפ רויקט תמים על מאמנים גרמנים באירופה, העיתון "ספורט1" פרסם ראיון עם טוכל שבו הוא מביע צער על כך שהישגיו לא מוער כים מספיק ומספר שתפ

קיד המאמן בפ.ס.ז' הוא יותר פוליטי ממקצועי. המאמן הגרמני הבין את הנזק וניסה להסביר שהדברים הוצאו מהקש רם, אך כנראה שזה היה מאוחר מדי. "תבדקו את הווידאו, אני צחקתי בגרמנית, התרגום לא נכון. אסור לעיתונאי לעשות דברים כאלה", אמר טוכל, שבש לב מסוים אף ניסה למנוע את פרסום הראיון. הראיון פורסם ולבטח עשה נזק, אך לפי הדיווחים בצרפת ההח לטה לפטר את טוכל נפלה עוד לפני שהוא נפל מול המראיין הערמומי. לפי דיווחים אלה, אין ברירה אלא להסיק שיש עוד סיבה לפיטורים, וכדי לגלות אותה צריך לחזור ל .2011 זאת הרי לא הפעם הראשונה שאלופת צרפת מפ טרת מאמן בחג המולד וכשהוא עושה עבודה סבירה למדי. לפני תשע שנים, בימי הכריסמס הק רירים, אנטואן קו מבוארה קיבל הוד עת פיטורים למרות שהקבוצה שלו היתה במקום הראשון בט בלה. הבעלים הקטארים, שהשתלטו על המועדון בתחילת אותה עונה, הבהירו אז: כשיש הזדמנות, קו פצים עליה. ולהזדמנות ההיא קראו קרלו אנצ'לוטי, שבדיוק היה פנוי והגיע כדי לתת קצת זוהר ויוקרה לפרויקט החדש. פ.ס.ז' אמנם זכתה במאמן האיטלקי המוערך, אבל הפסידה את האליפות באותה עונה למונפלייה. התקדים הזה רק מחזק את התחושה שטוכל פוטר בעיקר כי היתה אופציה אחרת, טובה יותר, ופנויה - מאוריסיו פוצ'טינו. לפי כל הדיווחים הארגנטינאי בן ה 48 סיכם את תנאיו עד ,2023 והוא יצטרף בקרוב יחד עם שניים מעוזריו.

פוצ'טינו בדיוק סגר שנה מחוץ לעסק. בנובמבר הוא פוטר מטוטנהאם, ומאז שמו הוזכר כמועמד ללא מעט מועדונים. פ.ס.ז' בחרה בו בגלל הישגיו הנהדרים עם התרנגולים ואולי גם משום ששיחק במועדון בין 2001 ל ,2003 ונדמה שהוא בחר בה כי לא נותרו לו הרבה ברירות. מנצ'סטר יונייטד ירדה מהפרק, הדי בורים על ניוקאסל לא הבשילו לאחר שעסקת המכירה של המועדון התפו צצה, לא עושה רושם שריאל מדריד וזינדין זידאן לקראת פרידה, ולכן אלו פת צרפת היא האופציה הטובה ביותר עבורו. בראיון שנתן ב 2016 לערוץ צרפתי אמר פוצ'טינו: "אני אשמח לאמן את פ.ס.ז' יום אחד, זה אחד החלומות שלי. אני עוקב אחרי הקבוצה ורואה את כל המשחקים שלה".

אם כך, הארגנטינאי ודאי יודע שטו כל פוטר אחרי שהשיג את ממוצע הנקו דות הטוב בהיסטוריה של הליגה הצרפ תית ואחרי שהגיע לגמר ליגת האלופות. ושגם אונאי אמרי היה "בסדר" ופוטר, ושלורן בלאן זכה בתארים ולא המשיך, בדיוק כמו אנצ'לוטי. למעשה פוצ'טינו, שמעולם לא זכה בתואר, יגיע למקום היחיד בעולם שלא מתרשם מהם.

 ?? צילום: אי.אף.פי ??
צילום: אי.אף.פי
 ?? ??
 ?? ??
 ?? ?? דור הופמן
דור הופמן
 ?? ?? תומאס טוכל צילום: אי.פי.אי
תומאס טוכל צילום: אי.פי.אי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel