Israel Hayom

עסקים שהם גם קהילה

שיתוף פעולה בין הקהילה, התושבים, העסקים המקומיים והמועצה האזורית הביא לפריחת פארק התעשיות עמק חפר

- ארבל טלבי ועופר קרליב תמהיל העסקים בפארק כולל מבני לוגיסטיקה, משרדים, מסחר, אולמות אירועים, גלריות, קונדיטוריו­ת ומבשלת בירה

עמק חפר ממוקם בחלקו הצפוני של אזור השרון בין העי רים חדרה ונתניה ובו 41 מושבים, קיבוצים וישובים קהילתיים. בצי מוד לחלקו המערבי של כביש 4 ממוקם פארק תעשייה המשתרע על 1,200-כ דונם.

כיום פועלים בפארק 200-כ עסקים, בהם מועסקים 5,000-כ עובדים ביום, ובנוסף פוקדים אותו כ- 5,000 מבקי רים ביום. הפארק מהווה מרכז עסקים חשוב ומשמעותי ביותר של מועצת עמק חפר והאזור.

במשך השנים פארק התעשיות הוותיק, שהשתרע על פני 750-כ דונם, לא אוכלס ברובו, על אף הפוטנציאל שהיה טמון בו, וכלל שימושים תומכי חקלאות בעיקרם.

לפני 15-כ שנה המועצה האזורית הטילה את משימת ניהול פארק התי עשיות על החברה הכלכלית שלה, ואז ניתן האות לסדרת פעולות שהי ביאו לאכלוס מירבי של השטחים: עיי דוד לבנייה, אכלוס מבנים ומגרשים, תוכנית כוללת לקידום עסקי הפארק, חיבור העסקים לקהילה המקומית, חיי בור בין עסקים בפארק ועידוד העסקה מקומית.

הקירבה לעורקי תחבורה מרכזיים - כבישים ‪2 ,4‬ ו-6 באמצעות הזנה מהירה על ידי כביש ,9 תרמו למשיי כת יזמים להקים את עסקיהם בפאי רק והביאו לכך שבתוך מספר שנים אוכלסו כל המגרשים הפנויים. תפוי סת הפארק בחלקו הוותיק עומדת על קרוב ,100%-ל הכפלה פי 5 של השטח המנוצל בכ-01 שנים.

כיום תמהיל העסקים בפארק מגי וון וכולל מאות אלפי מ"ר של מבני לוי גיסטיקה, משרדים, מסחר, אולמות אירועים, גלריות, קונדיטוריו­ת, יקב ומי בשלת בירה. יחד עם תהליך זה קידי מה המועצה את הרחבת פארק התעי שיות על פני 450-כ דונם נוספים, ובכך יצרה פארק תעשייה על פני שטח של 1,200-כ דונם.

במסגרת תהליך השיווק של שטח ההרחבה נמכרו מגרשים עם זכויות בנייה גבוהות במחירים של 1.5-כ מיי ליון שקל לשימושים שונים: אחסי נה ולוגיסטיקה ,60% תעשייה ,50% מסחר .40% אחוזי הבניה העיקריים הינם ‪50% ,80%‬ 120%-ו בהתאמה.

פעילות זו הביאה לכך שבתוך כ-4 שנים מחירי המגרשים עלו משמעותית ועומדים על 2.8-כ מיליון שקל לדונם (לא כולל פיתוח).

קיימות ותיירות

תחום נוסף הזוכה להתייחסות על ידי החברה הכלכלית בפארק הוא קיימות. 11 דונם בצמוד לפארק השי רון הוקדשו לטובת נטיעת עצים ארץ

תמהיל העסקים בפארק כולל מבני לוגיסטיקה, משרדים, מסחר, אולמות אירועים, גלריות, קונדיטוריו­ת, יקב ומבשלת בירה

ישראליים במסגרת פרויקט השבת האלונים של עופר בינדל מכפר חגלה; ניקוי נחל אלכסנדר ביום המעשים הטובים; פיתוח פינה אקולוגית עם בריכת מים בדרום הפארק ועוד.

קידום תיירות כפרית מהווה אף הוא תחום פעילות חשוב, במיוחד לנוכח העובדה ששביל ישראל עובר בתוך הפארק עצמו.

המועצה האזורית עמק חפר רואה בעסקים בפארק קהילה, ומקיימת עימם מפגשי נט-וורקינג, ליצירת חיי בור, היכרות אישית ושיתופי פעוי לה עסקיים. אחת לשבועיים נשלח ניוזלטר לעסקים בפארק התעשיות ולכלל העסקים בעמק החפר.

בנוסף מוצעים מגוון תכנים עסקיים: קורסים וסדנאות, תוכניות לקידום עסקים, תוכנית מנטורינג (מתנדבים שמלווים עסקים קטנים) וכן עומדת לרשותם דלת פתוחה במנהלת העסי קים לכל עניין.

המועצה האזורית, באמצעות החי ברה הכלכלית, עמדו במטרה: מיצוי כמעט מלא של פוטנציאל הקרקע, חיבור בין הקהילה לעסקים, עידוד העסקים להעסקת עובדים מקומיים ועידוד הרכש המקומי במרחב. כל המעוניין בשטחי אחסנה ומגרשים באזורי התעשייה המתפתחים מוזמן ליצור קשר.

הכתבה נכתבה בסיוע מנהלת העסקים, החברה הכלכלית עמק חפר הכותבים - ארבל טלבי )יועץ נדל"ן עסקי( ועופר קרליב )מחבר נדל"ן לעסקים( מתמחים בלוגיסטיקה, תעשייה ונכסים מניבים

 ?? ??
 ?? ??
 ?? ?? שדות עמק חפר. לא רק חקלאות יש באזור המיוחד הזה
שדות עמק חפר. לא רק חקלאות יש באזור המיוחד הזה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel