Israel Hayom

פירות השלום: הסכם כלכלי ראשון בין ישראל למרוקו

במסגרת השת"פ יוסרו חסמי מסחר, והמדינות ישתפו מידע בתחומי רגולציה פיננסית ● השר כץ: "צעד חשוב לכלכלה" ● השבוע: משלחת מרבאט תגיע לארץ

- גלעד צוויק ואריאל כהנא

משרד האוצר חתם על הסכם לשיתופי פעולה בתחומי ההשקעות והפיננסים עם משרד האוצר והכלכלה במרוקו.

הכלכלנית הראשית, שירה גרינברג, חתמה על ההסכם בליל שלישי האחרון במסגרת משלחת רשמית של ממשלת ישראל לרבאט בירת מרוקו, לקידום היחסים בין המדינות לאור הסכם הנורמליזצי­ה. במסגרת ההסכם סוכם על קידום שיתופי פעולה כלכליים שונים, ובכללם שיתוף פעולה להורדת חסמי השקעות, שיתופי פעולה והחלפת מידע בתחומי רגולציה פיננסית, מניעת הלבנת הון ומימון טרור, וכן קידום של כמה אמנות בינלאומיות ליצירת תשתית הסכמית מיטיבה לפעילות המגזר הפרטי. נוסף על כך, הוסכם על הקמת צוות כלכלי משותף למשרדי האוצר, והותוו ההסכמים שעתידיים להיחתם בין משרד האוצר הישראלי והרגולטורי­ם הפיננסיים בישראל לבין משרד האוצר והכלכלה המרוקני והרגולטורי­ם הפיננסיים במרוקו.

קדמה לחתימה פגישה של הכלכלנית הראשית באוצר והצוות הכלכלי עם שר הכלכלה והפיננסים המרוקני, שבמסגרתה פירטו את ההסכמים, התחומים והפרויקטים הספציפיים שאותם מעוניינים הצדדים לקדם וסוכם לפעול ולייצר את התשתית שתאפשר לסקטור הפרטי לקדם ולחזק את הפעילות הכלכלית בין שתי המדינות.

שר האוצר ישראל כץ מסר: "במשך שנים קיימנו קשר עם מרוקו, וכעת קשרים אלו רק ילכו ויתעצמו. מדובר בצעד חשוב לכלכלת ישראל. לאחר שנים של בידוד מעשי מהכלכלות הסובבות אותנו, הממשלה ומשרד האוצר בראשותי שוברים את המחיצות וסוללים נתיבים חדשים למשק הישראלי. זהו עוד צעד לטובת הפיכתה של ישראל מ'כלכלת אי' למרכז כלכלי אזורי מוביל, עם קשרי כלכלה וסחר לאורכו של המזרח התיכון".

הכלכלנית הראשית, שירה גרינברג, מסרה: "מרוקו מצטרפת לשורת מדינות באזור שעימן חתמנו על הסכמים בתחום ההשקעות והפיננסים, ויחד איתן תתרום להגברת פוטנציאל הצמיחה של ישראל והאזור כולו. אנו מעריכים כי יש פוטנציאל להגדלת המסחר עם מרוקו בכחצי מיליארד דולר בשנה. חתימת ההסכם אמש היא צעד ראשון הכרחי וחשוב על מנת לקדם מימוש פוטנציאל זה".

בתוך כך הקשרים המדיניים עם מרוקו מתהדקים במהירות. משלחת מרבאט אמורה להגיע לישראל השבוע. מטרת הביקור היא קידום כל התהליכים הכרוכים במיסוד הקשרים. הביקור מגיע בעקבות שיחת טלפון שקיימו נתניהו והמלך מוחמד.

 ?? צילום: אי.פי ?? משלחת השלום לרבאט, בשבוע שעבר
צילום: אי.פי משלחת השלום לרבאט, בשבוע שעבר
 ?? צילום: לע"מ ?? השר כץ
צילום: לע"מ השר כץ
 ??  ?? הכלכלנית הראשית גרינברג
הכלכלנית הראשית גרינברג

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel