Israel Hayom

"מחיר נפשי עצום": חצי מיליון תלמידי ה'-י' יישארו מחר בבית ויחזרו לזום

מתווה הלימודים שעליו הוחלט בתחילת השנה נראה כמו חלום רחוק, כשממחר תלמידי כיתות ה' עד י' יחזרו ללמידה בזום ● שירה מכיתה ה': "מקווה שהחיסונים יביאו לכך שבעוד כמה שבועות נחזור לבית הספר" ● יו"ר ועד ההורים הארצי: "החלטות חברי הממשלה מתקבלות ללא שום היגיון"

- נועם (דבול) דביר

החל ממחר, במסגרת תקנות הסגר, יישארו תלמידי כיתות ה'-ו' שוב ללמוד מהבית, גם תלמידי חטיבות הביניים וכיתות י' לא יגיעו לכיתות ויסתפקו בלמידה מרחוק ובסך הכל מדובר בכ־007 אלף תלמידים.

היום אמורה להתכנס ועדת החינוך של הכנסת לצורך אישור התקנות, אך ייתכן שיו"ר ועדת החינוך, ח"כ רם שפע (כחול לבן), יערים קשיים וידרוש להחזיר לכיתות את כל שכבות הגיל.

"כששמעתי שנשארים ללמוד בבית הרגשתי אכזבה מאוד גדולה", מספרת שירה שמיר, תלמידת כיתה ה' בבית הספר השלום במבשרת ציון, "קשה ללמוד בבית עם כל ההפרעות מסביב, יש לי עוד שני אחים שלומדים פה. אני מאוד מקווה שהחיסון יביא לכך שבעוד כמה שבועות, או כבר בפורים, נלמד פרונטלית בבית הספר".

אביה, אסף, אומר: "אני מכיר בצורך לשמור על בריאות הצוותים, זה מאוד חשוב. עם זאת, הילדים משלמים מחיר כבד מאוד, מחיר נפשי וחברתי - הישארות בבית גורמת לנזק לטווח הארוך, נזק ממשי. ילדים בכיתות ה'-ו' אלה ילדים שצריכים להיות במסגרות ולא בבית. יש המון בעיות טכניות בזום וגם תלמידים עם הפרעות קשב שמתקשים לשמור על ריכוז, ועד כמה שהמורים משקיעים ומתאמצים ועושים עבודה נפלאה - אין תחליף להוראה פרונטלית".

"מייאש ומתסכל"

שקד פשה מגבעתיים לומדת בכיתה ו' וכבר ממחר תיאלץ להישאר בבית: "זה לא בסדר שמשאירים אותנו בבית. אמנם אנחנו כיתות ו' ומעט בוגרים יותר, אבל מגיע לנו ללמוד כמו כולם. הכי הייתי רוצה לחזור לבית הספר, לשגרה מלאה, בלי כל הבלבולים והשינויים במערכת".

לאמא שלה, ליאת, יש בטן מלאה על המערכת: "אנחנו גרים בעיר ירוקה, אבל שקד עדיין צריכה להישאר לבד בבית בין ארבעה קירות. זה מייאש, מתסכל ומדכא. הזום לא נותן שום דבר. עושים עוול לילדים האלה. אפשר היה לעשות את הדברים אחרת".

מירום שיף, יו"ר הנהגת הנהגת ההורים הארצית: "החלטות חברי הממשלה מתקבלות ללא שום היגיון. ילדינו אינם כלים בלוח השחמט, ולא נאפשר לחברי קבינט הקורונה לקבל החלטות שרירותיות שמשחקות בעתיד ילדינו".

 ?? צילום: יהונתן שאול ?? "אכזבה גדולה". שירה שמיר
צילום: יהונתן שאול "אכזבה גדולה". שירה שמיר
 ?? צילום: יהושע יוסף ?? "מגיע לנו ללמוד" שקד פשה
צילום: יהושע יוסף "מגיע לנו ללמוד" שקד פשה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel