Israel Hayom

דו"ח מדאיג: 21 מתוך 25 נרצחות השנה - בשל היותן נשים

דו"ח מדאיג של האוניברסיט­ה העברית: 21 מהקורבנות נרצחו בשל היותן נשים ● ב 17 מהמקרים הרוצח - קרוב משפחה

- איציק סבן

דו"ח של האוניברסיט­ה הע ברית מציג את הנתונים הק שים על מקרי רצח של נשים בידי גברים בשל היותן נשים (פמיסייד) במהלך .2020

נתוני הדו"ח נאספו על ידי התצ פית הישראלית על רצח נשים, גוף שהוקם באוניברסיט­ה העברית בירו שלים ושואף להיות הסמכות הרש מית לאיסוף נתונים בתחום.

על פי הנתונים, 21 מתוך 25 מקרי רצח של נשים אירעו השנה בשל היותן נשים, והחודש הרצחני ביותר היה מארס, עם חמישה מקרי רצח. מהדו"ח עולה עוד כי הגיל הממוצע של הקורבן עומד על 39.6 שנים. הצ עירה ביותר היתה בת 19 והמבוגרת ביותר בת .66 ברוב המקרים הזהות האתנית של הרוצח היתה דומה לזו של הקורבן.

57% מהקורבנות הם מהמגזר הער בי, אף שחלקם באוכלוסייה הכללית הוא רק כ .20% ב 12 מתוך 21 המק רים (57%) הנרצחת השתייכה לחב רה הערבית, ומתוכם שישה היו של נשים בדואיות. מתוך שאר המקרים, אחת היתה יוצאת אתיופיה, ארבע היו יוצאות בריה"מ לשעבר וארבע היו ישראליות ותיקות. מתוך 18 המק רים שבהם זהות הרוצח ידועה לר שויות, ב 17 מקרים הרוצח הוא קרוב משפחה, וב 13 מהם מדובר בבן הזוג של הקורבן.

בנוגע לכלי הרצח, מתוך 20 המקרים שבהם יש נתונים בנו שא, שבעה בוצעו באמצעות כלי חד ,(35%) שישה באמצעות כלי ירי ,(30%) שניים באמצעות מכה בחפץ קהה ,(10%) שניים דרך חניקה ,(10%) שניים באמצעות מכות (10%) ומקרה אחד באמצעות השלכה מגובה .(5%)

כשני שלישים ממקרי הרצח הת בצעו באמצעות כלי חד וכלי ירי. רק בשבעה מקרים (35%) היתה היכרות מוקדמת של הרשויות עם הקורבן. נכון להיום, הוגשו שבעה כתבי אישום בלבד על מקרי הפמי סייד )רצח נשים על ידי גברים בגלל היותן נשים( שהתרחשו השנה .(33%)

נכון להיום, הוגשו שבעה כתבי אישום בלבד על מקרי הפמיסייד )רצח נשים על ידי גברים בגלל היותן נשים( שהתרחשו השנה

 ?? צילום: דודו גרינשפן ?? הפגנה נגד אלימות כלפי נשים
צילום: דודו גרינשפן הפגנה נגד אלימות כלפי נשים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel