Israel Hayom

הערכה: מבצע החיסון עשוי פקק בדרך לסגר לקצר את הסגר

המרוץ בין התחלואה לחיסונים ● החשש: מקדם ההדבקה יזנק ● התקווה: "קצב החיסונים מהיר מהצפוי" ● הכנסת נגד הממשלה: ועדת החינוך קבעה - כיתות ה' עד י' ילמדו כרגיל

- מיטל יסעור בית אור, שלומי דיאז, ירון דורון והיאלי יעקבי הנדלסמן

"אנחנו מעריכים שאורכו של הסגר יהיה יותר משבועיים, דרשנו מהממשלה 25 ימים", כך הבהיר אמש ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש. "אנחנו מצילים חיים", הוסיף והצדיק את צעדי הסגר.

פרופ' אש העריך עוד, כי חרף פרקי הזמן הממושכים יותר שציין, "ייתכן שנוכל להתחיל לראות את השפעת הסגר בתוך שבועיים. נבחן את הת חסנות האוכלוסייה ואיך זה משפיע על מספר החולים הקשים - ולפי זה נשקול מה תהיה ההמלצה להמשך. אם נראה אחרי שבועיים ירידה בתחלואה

והיענות להנחיות, נוכל להמליץ על קיצור הסגר".

לדברי פרופ' אש, "מקדם ההדבקה נע בימים האחרונים סביב .1.26-1.25 יש לו משמעות של הכפלת מספר המאומתים בכל שבועיים. אנו במרוץ בין הכפלת התחלואה לחיסונים. מבצע החיסונים מתקדם בצורה יוצאת מה כלל. הגענו לקרוב ל 300 אלף מחו סנים עד כה, יותר טוב ממה שצפינו בתחילה. החיסונים זורמים לארץ לפי התוכנית, ונקבל אותם לאורך השבו עות הקרובים".

לשאלה מדוע אין ויסות של חולי

קורונה בין בתי החולים השונים, השיב כי "עם העלייה בתחלואה אנו עוקבים אחרי העומסים בבתי החולים השונים. העומסים עולים, אך לא נפרסים בצו רה שווה. יש עומס גדול יותר בצפון ובבתי החולים בירושלים. אנו עושים פעולות להפחתת העומס על ידי ויסות החולים".

בלי ניתוחים לא דחופים

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, הנחה אתמול את בתי החולים להיערך להפסקת ניתוחים שאינם דחופים ופעילות של מרפאות החוץ לאור העלייה בתחלואה בקורונה. "פעילות אלקטיבית תיעשה רק בה תאם ליכולות בתי החולים לאור פתי חת עוד מחלקות קורונה והידרשות

לצוות מיומן, לרבות מרדימים לטיפול בחולים מורכבים", מסר המנכ"ל במכ תב ששלח למנכ"לי בתי חולים בארץ.

עוד הוסיף פרופ' לוי כי בתי החו לים יפתחו מחלקת קורונה חדשה בכל פעם שהתפוסה תעלה מעל .80% הוא שיגר הערכה קשה שלפיה "אנו צפויים לסיים את עשרת הימים הקרובים עם תוספת של 300-200 חולים במצב קשה, או מונשמים או במצב קריטי".

2.5 מיליארד ש' בסופ"ש

כניסת הסגר אמש הורגשה באזור השרון בעיקר בכבישים, עם פקקי ענק של קילומטרים רבים, שנגרמו בשל מחסומי המשטרה. בעקבות זאת שחררה המשטרה את המחסומים כעבור זמן קצר, כדי לאפשר לאנשים לשוב לבתיהם מהעבודה. כך היה למשל בצומת נתניה, בגלילות ובמורשה.

נוסף על כך, המשטרה והפיקוח העירוני בערים ערכו סיורים כדי לוודא שבתי העסק סוגרים את הדלתות בהתאם להנחיות.

תנועת התחבורה הציבורית צומצמה מהבוקר ל ,50% בד בבד עם תגבור קווים בעלי ביקוש גבוה.

רכבת ישראל תמשיך לפעול כפי שפעלה בחודשים האחרונים, בימי ראשון עד חמישי, בין השעות 05:00 בבוקר ועד ל ,21:00 בתפוסה של 50% תוך רכישה מראש של שובר נסיעה.

פקקי התנועה בכבישים היו לא רק בדרכים הבין עירוניות, אלא גם בתוך ערי גוש דן, ובהן רמת גן וגבעתיים. זאת משום שקונים רבים הגיעו להצ טייד במוצרים שאינם מזון, כמו בגדים או מוצרי צריכה.

לפי נתוני חברת שב"א, חלה עלייה בהוצאות כרטיסי האשראי בסוף הש בוע האחרון. הישראלים הוציאו 2.48 מיליארד שקלים בחמישי עד שבת האחרונים. מדובר בעלייה של 9.3% לעומת הסופ"ש הקודם, אז הסתכמו הרכישות ב 2.27 מיליארד שקלים. ביום חמישי האחרון נרשמו הוצאות גבוהות ברשתות המזון לבדן - 236.2 מיליון שקלים, נתון שני רק לסוף השבוע שלפני הסגר השני ערב ראש השנה, אז הסת כם בשיא של 271.4 מיליון שקלים. בחמישי נרשמו רכישות בסך 120 מי ליון שקלים בהלבשה ובהנעלה - הס כום הגבוה מתחילת המגיפה.

 ?? צילום: יהושע יוסף ??
צילום: יהושע יוסף
 ??  ??
 ??  ??
 ?? צילום: אייל מרגולין/ג'יני ?? פרופ' אש
צילום: אייל מרגולין/ג'יני פרופ' אש
 ?? צילום: יהודה פרץ ?? פרופ' לוי
צילום: יהודה פרץ פרופ' לוי
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? עומסי תנועה קשים, אמש במחלף חמד
צילום: אורן בן חקון עומסי תנועה קשים, אמש במחלף חמד
 ?? צילום: יהושע יוסף ?? קניות אחרונות באלנבי, ת"א
צילום: יהושע יוסף קניות אחרונות באלנבי, ת"א

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel