Israel Hayom

הערכה במפלגת העבודה: "ניסנקורן או חולדאי יוצנחו לתפקיד היו"ר"

- יורי ילון

פעיל במפלגה: "פרץ וניסנקורן הם קולגות עוד מההסתדרות. עמיר פרץ עזר להמליך אותו ומכיר אותו היטב. לא אתפלא אם יצניחו את ניסנקורן כיו"ר העבודה"

לאחר עזיבת היו"ר עמיר פרץ, מפלגת העבודה נערכת לה נהגה מחודשת. השם החם להחליפו כיו"ר העבודה הוא שר המשפטים אבי ניסנקורן, כאשר בקרב אנשי מפלגת העבודה התרחיש הריאלי הוא שניסנקורן יעמוד בראש הע בודה וינסה לחלץ אותה מהשפל ההיסטורי שאליו היא הגיעה תחת הנהגתו של פרץ.

אחד מפעילי העבודה אמר ל"ישראל היום": "עמיר פרץ וניס נקורן הם קולגות עוד מההסתדרות. עמיר פרץ עזר להמליך אותו ומכיר אותו היטב. לא אתפלא אם יצניחו את ניסנקורן כיו"ר העבודה".

אישים נוספים שעלו כמועמדים לראשות העבודה: דני עטר, לשע בר יו"ר קק"ל, רון חולדאי, ראש עי ריית תל אביב יפו, הרמטכ"ל לשע בר, גדי איזנקוט, וגם אלוף )במיל'( עמוס ידלין.

כמו כן, השר איציק שמולי וחברת הכנסת מרב מיכאלי עשויים גם הם להתמודד על ראשות העבודה. בקרב בכירי המפלגה נשמעה ביקורת על ההחלטה של פרץ לנטוש את ההנה גה. לדברי בכיר במפלגה, "זה ספין של עמיר פרץ, שיצניח את ניסנקורן או חולדאי, שיעמוד בראש המפלגה ועמיר יהיה מספר 2 שלו. כך עמיר פרץ ישיג לעצמו מקום בכנסת וית מודד על הנשיאות".

ביום רביעי צפוי להתקיים דיון בבית המשפט המחוזי בתל אביב בע תירה של חברת הכנסת מרב מיכאלי נגד ההחלטה לבטל את הפריימריז של מפלגת העבודה ולהעביר את סמכות ההצבעה רק לחברי ועידת המפלגה. מיכאלי התייחסה לשינוי בצמרת מפ לגתה ואמרה: "עמיר פרץ הימר על הבית ונכשל בגדול. הגיע הזמן שי פנה את מקומו וישחרר את המפלגה. מפלגת העבודה אינה רכושו הפרטי ואין לו שום זכות 'להוריש' אותה למי שיבטיח לו שריון. הוא צריך לחזור בו מההחלטה הדיקטטורית על בי טול הפריימריז ולקיים אותם בקרב המתפקדות והמתפקדים - עכשיו".

 ?? צילום: גדעון מרקוביץ' ?? חולדאי
צילום: גדעון מרקוביץ' חולדאי
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? ניסנקורן
צילום: אורן בן חקון ניסנקורן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel