Israel Hayom

עיניים חצי סגר

- בהכנת הידיעה השתתף שלומי דיאז

שעות היום תנועה דלילה של הולכי רגל וכלי רכב, וגם בתחבורה הציבורית הורגש הסגר עם ירידה חדה בכמות הנוסעים. באזור קניון לב המפרץ השו מם ממתין נהג המטרונית עודד למעט הנוסעים שעולים בתחנה. "בינתיים ציבור הנוסעים די נשמע להנחיות", הוא מעדכן מהשטח. "יש גם אכיפה הדוקה של הפקחים. אם מישהו מחפף עם המסיכה, מעירים לו. גם לציבור נמאס מהמגיפה הזו ורבים שומרים על ההנחיות כדי לגמור עם זה".

קריית שמונה: פסטורליה

כביש 90 החוצה את קריית שמונה נראה אתמול כמעט כבשגרה. שתי קת הכבישים היא זיכרון רחוק מהסגר הראשון והשני. בשונה מהסגרים הקו דמים, לבד מהעסקים הקטנים, הפעם אנשים ממשיכים לצאת לעבודה ולה סיע את ילדיהם למוסדות החינוך בדו מה להנחיות שהיו לפני החלתו של הסגר הנוכחי.

אביחי שטרן, ראש העירייה: "השי טור העירוני מוצמד לגורמי המשט רה בחסימות בכבישים, וזה מקל על האכיפה, כי הם גם מכירים רבים מה תושבים. בשעות הערב התנועה דלילה מאוד גם כך בשנה האחרונה".

במרכז ביג שבכניסה לעיר נראו בחנייה מכוניות בודדות בלבד.

אילת: "ממש מתסכל"

"יש תחושה כאילו אנחנו בכפר עבודה. מותר לנו לצאת לעבודה ול חזור מייד, ואין חיים חוץ מזה. הימים שלנו הפכו לאפורים ומדכאים". המי לים החריפות האלה שייכות למלי, תושבת אילת, שכמו רבים בעיר מאסה כבר מזמן בהתנהלות הממשלה.

סיור ברחובות אילת, בחופי הים ובאזור התיירות מראה תמונה עגומה אך מוכרת. הרחובות ריקים, הטיילת שוממה ואפילו חנויות המחשבים והט לפונים, שרק לפני יומיים התגודדו בפתחם נופשים, נשארו מיותמות. מפ עילי האטרקציות הימיות כבר קיפ לו את הציוד, ועל דלתות בתי המלון

נתלו שלטי "סגור".

הדר בן דרור, שעוד הספיקה לארח, רגע לפני הסגר, מחנה אימונים לש חייה במפרץ אילת: "המעבר מאי ירוק תוסס לעיר ריקה הוא ממש מתסכל".

מהומות בנתב"ג ובמלונית

העדויות מהכבישים המלאים יחסית בכל הארץ קיבלו אתמול גיבוי מנ תוני חברת פלאפון. בהשוואה לשבוע שעבר, השימוש באפליקציית הניווט ווייז פחת בממוצע רק ב 20% אתמול.

ביום הראשון של הסגר הראשון צנח השימוש בה בכמעט 60% ובעד 40% ביום הראשון של הסגר השני.

בשעות הערב התפתחו מהומות המוניות וצעקות בתור לוועדת הח ריגים בנתב"ג, מצד נוסעים חוזרים שעמדו שעות בתור ולא הסכימו לה עביר בידוד במלוניות. אחד מהם אמר בכעס: "אם לא חטפנו קורונה בחופשה, יש סיכוי גבוה שחטפנו את הנגיף כאן. התורים היו מאוד ארוכים, לאף אחד לא אכפת מזה, לא אמרו לנו כמה זמן זה ייקח והכל צפוף ועמוס".

במקביל, עשרות מבודדים במלוניות קורונה בירושלים הפגינו וניסו לצאת מהן אמש. שוטרים שהוזמנו הרגיעו את הרוחות. בסרטון שפורסם ברשתות חברתיות זעמה אחת המבודדות על הפסקת חשמל. מבודדת אחרת טענה שה"האוכל פה לא מספיק. אנחנו מבי נים שהחוק הזה יסתיים בשישי הקרוב וסתם כלאו אותנו".

ההחלטה על בידוד במלוניות צפויה להסתיים ביום שישי הקרוב.

 ?? צילום: גדעון מרקוביץ' צילום: אורן בן חקון ??
צילום: גדעון מרקוביץ' צילום: אורן בן חקון
 ??  ?? העומס בנתב"ג, אמש
העומס בנתב"ג, אמש

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel