Israel Hayom

שיא עולמי: חצי מיליון מתחסנים

מבצע ההתחסנות נמשך במלוא העוצמה ● הרוב המכריע: מבוגרים מעל גיל 60 וצוותים רפואיים ● שר הבריאות מרגיע: "אין מחסור בחיסונים"

- מיטל יסעור בית אור ולילך שובל

מבצע החיסונים בישראל צפוי להגיע הבוקר לחצי מי ליון איש, כאשר רובם המכריע הם מבוגרים מעל גיל 60 וצוותים רפואיים. בכללית חיסנו יותר מ 200 אלף מבוטחים, במכבי חצו את ה 100 אלף מתחסנים.

ביום ראשון חוסנו 98,916 בני אדם. 66 אלף מהם בקופות החו לים ו 25,900 בבתי החולים. חלק מבתי החולים - בהם שיבא, איכי לוב, רמב"ם, וולפסון, מאיר, סורוקה ואחרים - החלו בחיסון האוכלוסייה )מעל גיל (60 במתחמי החיסונים של בתי החולים.

"אני שומע שמועות על מחסור חמור בחיסונים. אני רוצה להפ ריך את השמועות: אין מחסור, לא יהיה מחסור לאוכלוסייה בתיעדוף. לפי כל לוחות הזמנים, אנחנו אמו רים לקבל עוד מיליוני חיסונים. אני מבקש לשמור על עיקרון התיעדוף ולא להפר אותו. ברגע שהאוכלוסיי­ה בסיכון תהיה בטוחה יותר, נתייחס גם לקורונה בצורה אחרת", אמר שר הבריאות, יולי אדלשטיין, בסיור בש דרות. "אני סמוך ובטוח שנוכל לצאת מהסגר ולהתייצב מול הנגיף ולומר לו: 'לא פוחדים ממך', כבר חוסנו אלו שבסכנה. אני קורא לאנשים שבתיע דוף להמשיך להגיע להתחסן".

בד בבד, גם צה"ל התחיל אתמול במבצע החיסונים הגדול נגד הקו רונה, עם חיסון חברי פורום המטה הכללי. בצבא מתכננים לחסן השבוע כ 6,000 איש, וביניהם סגלי רפואה, בעלי מחלות רקע ומפקדים בכירים.

החיסונים מתבצעים השבוע בשי שה מתחמי חיסון גדולים בפריסה ארצית, ובשבוע הבא יתחיל הצבא לחסן משרתים נוספים בהתאם לסדר העדיפויות שנקבע. על פי התכנון, יחוסנו לוחמים בהתאם לפעילות מבצעית מתוכננת, קצינים ונגדים מעל גיל ,40 המערך הלוחם, ולבסוף כל יתר המשרתים שירצו בכך. סגן הרמטכ"ל, אלוף אייל זמיר, המנהל את מבצע החיסונים בצבא, אמר את מול: "החיסון הזה הוא משימה מבצ עית לכל דבר".

נפטר בסמוך להתחסנות

בתוך כך, דווח על מקרה מוות רא שון שאירע בסמיכות זמנים להתחס נות ונבדק במשרד הבריאות. אדם כבן 75 מצפון הארץ, הסובל ממחלת לב פעילה וממחלה ממארת, ואשר עבר כמה התקפי לב בעברו, חוסן את מול בבוקר נגד נגיף קורונה ונפטר בביתו זמן קצר לאחר החיסון. במש רד הבריאות ציינו כי "מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, מינה ועדת בדיקה למקרה בראשות ראש אגף בטיחות ואיכות במשרד הבריאות.

בבדיקה ראשונית לא נראה קשר בין האירוע המצער לחיסון, ומבצע החיסונים ממשיך להתנהל".

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? מתחסנים בצה"ל
צילום: אי.אף.פי מתחסנים בצה"ל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel