Israel Hayom

Www.israelhayo­m.co.il/corona חיסוני המורים: קרב גרסאות - ואיום בהשבתה

יזכו לעדיפות? נמשך המאבק בין משרד הבריאות למשרד החינוך ● מסתמן: חרף איומי המורים להכריז על סכסוך עבודה, כ 200 אלף עובדי הוראה לא יקבלו קדימות בחיסונים

- נועם )דבול( דביר

האם המורים יקבלו עדי פות? הודעות סותרות ומ חלוקת בין משרד הבריאות למ שרד החינוך על אודות החיסונים לעובדי ההוראה.

גורמים במשרד החינוך טוענים כי שר הבריאות, יולי אדלשטיין, ומנכ"ל משרד הבריאות, חזי לוי, הבטיחו כי עובדי ההוראה יקבלו עדיפות במתן חיסונים - אלא שבמשרד הבריאות מסרבים לתת תשובה חד משמעית בנושא, ונראה כי חיסון כ 200 אלף עובדי הוראה בזמן כל כך קצר יישאר בגדר משאלת לב.

נזכיר כי מעל לכל מרחף איום ההשבתה של הסתדרות המורים אם המורים לא יחוסנו. שלשום הודיעה מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, כי "אם לא יהיו חיסונים - לא יהיו לימודים" וכי הארגון לא יס כים להפקרת בריאותם של עובדי ההוראה, שנאלצים ללמד גם בסגר. בהסתדרות המורים הכריזו על סכ סוך עבודה, שבמסגרתו הם דורשים לחסן מיידית את כלל עובדי ההוראה. המשמעות היא שבתום שבועיים )עד ,(12.1.21 אם לא יהיה פתרון לבעיה, תוכל הסתדרות המורים להשבית את הלימודים לרבות את מערך הלמי דה מרחוק.

ההתנגשות בין משרד החינוך למשרד הבריאות באה אתמול לידי ביטוי בין ראשי המערכות. אתמול הפיץ שר החינוך יואב גלנט הודעה שלפיה "בימים האחרונים שוב נש מעים קולות מאשימים מצד פקידי משרד הבריאות כנגד תלמידי יש ראל. פעם אחר פעם הוכיחו הנתונים כי בתי הספר אינם מקדמי תחלואה אלא מרסני תחלואה, וכי ללימודים כסדרם חשיבות אדירה בייצוב המשק ובחיזוק החברה והמדינה".

בתגובה לכך כתב לו פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הב ריאות: "אשמח לראות את הנתונים שעליהם אתה מתבסס" וחתם: "פקיד במשרד הבריאות". בין השניים היס טוריה ארוכה של מריבות והתנגחויות בנוגע לתחלואה במערכת החינוך.

הרמזור נמשך

גם הבוקר ממשיכים הלימודים להתקיים בשגרת קורונה על פי מתווה הרמזור שהיה נהוג עד כה, כיוון שרשימת הערים לא עודכנה. זאת לאחר שחברי ועדת החינוך של הכנסת החליטו שלא לאשר שלשום את מתווה הסגר שלפיו תלמידי ה' עד י' בכל הארץ ילמדו מהבית והכיתות שלהם ייסגרו. המשמעות היא שתלמידי הגנים וכיתות א'-ד' לומדים בכל היישובים בארץ ואילו תלמידי כיתות ה' עד י' לומדים אך ורק ביישובים ירוקים וצהובים. הדבר נכון גם לגבי תלמידי כיתות י"אי"ב שלומדים רק ביישובים ירוקים וצהובים. ביטול מתווה הסגר פגע בתלמידי י"א-י"ב, שהיו אמורים לח זור לכיתות לפחות ליומיים.

 ?? צילום: גדעון מרקוביץ' ?? מורה בגבעת שמואל. בדרך להשבתה?
צילום: גדעון מרקוביץ' מורה בגבעת שמואל. בדרך להשבתה?

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel