Israel Hayom

בין עובדות לרכילות

האיש שהיה שם: מאז שידור התחקיר של "עובדה", מצא עצמו מנחם גשייד בעין הסערה ● בטור מיוחד ל"ישראל היום", הוא מגולל את העובדות כפי שהוא מכיר אותן

-

ממצאתי אז יום חמישי האחרון

את עצמי שלא בטובתי בעין סערה תקשורתית, יחד עם ידיד ומכר ותיק, עו"ד אריאל רוט. מאז ועד הלום, כל המי ומי, כל מי שיש לו קשר אלי ואיתי, ביקש את תגובתי. שעה אחר שעה, דקה אחר דקה, הובאו לידיעתי פרסומים מכל הסוגים על עו"ד אריאל רוט, עלי ועל מעלליי.

מדהים לראות כיצד ממהרים לשפוט - ואני מדגיש לשפוט - מבלי לתת ל"נאשם/ים" להביע את עמדתם ו/או טענותיהם. את עו"ד אריאל רוט בי קשו לתלות בכיכר העיר כאן ועכשיו. חקירה, השעיה מלשכת עו"ד, ומה לא?

כמוהו, גם את עצמי מצאתי מול בליל האשמות שווא והכפשות רבות ושונות, כל זאת מבלי שמאן דהוא טרח לברר את תגובתי, טרם או אחרי שה שמיע או כתב את דבריו, הגיגיו או דברי הבל ורעות רוח. אין כמעט תוכ נית תקשורת שלא הוזמנתי להתראיין בה. רבים וטובים הציעו לי את עזרתם. חלקם ניחמו אותי. אחרים עודדו אותי. מעטים סנטו בי. רובם הסתקרנו.

עד כה לא הגבתי לאיש. גם לא לח בריי הטובים והקרובים ביותר. ביקשתי זמן איכות לעצמי. כרבים אחרים, נדה מתי מהחשיפה כפי שהוצגה לציבור, מעוצמתה וממבול הדיווחים והפרש נויות בעקבותיה.

ניסיתי במידת האפשר לעשות סדר במחשבות. שחזרתי את השתלשלות העניינים, וכמו בחלק גדול של המק רים, החיים מורכבים הרבה יותר מש חור ולבן. אך תחילה לכמה עובדות הברורות כאלף עדים: 1 עו"ד אריאל רוט לא רקח שום מזימה ולא רקם כל קנוניה נגד שופטי נתניהו, וגם לא נגד חלקם ו/או מי מבני משפחתם. חד משמעית.

2 הגברת אורית, שפ גשה אותי ואת עו"ד רוט לפגישה שרובה ככולה עסקה באופציה ליבוא בשר )ואגיו( כשר ליש ראל - הוליכה אותנו שולל לטעמי. לדאבון הלב, החזות שהוצגה רחו קה הרחק כמטחווי קשת מהאמת. כפצצה מונחית לייזר, הוכנסו מילים דו משמעיות בפיו של עו"ד אריאל רוט ובדיעבד מתברר כי נוצר עניין רב שייווצר רושם שעו"ד אריאל רוט רקם עלילה כנגד שופטים, שופט או מאן דהוא ממערכת המשפט. 3 באופן אישי לא היה לי צל של מושג כי הגברת אורית פתחה סוג של אולפן בביתה, שהיה בכ וונתה לתעד את הפגישה כולה, כל זאת כשהיא ממוקדת מטרה ספציפית שאין בינה לבין ממכר בשר מאומה.

תוצאותיה מלמדות כי יותר משבי קשו לבצע עסקת בשר עם עו"ד רוט - הניחו אותו על הגריל, הפכו אותו למנה העיקרית בתפריט.

יתרה מזו, במהלך הפגישה, המא רחת סיפרה שוב ושוב כמה היא מב קשת לסייע לנתניהו ובין השאר סי פרה על מכרים משותפים בינה לבין ראש הממשלה נתניהו. עו"ד רוט לא היה טורח להגיע לפגישה לולא היה יודע מראש כי הפגישה תעסוק בעי קרה באופציית יבוא בשר כשר לארץ. בדיעבד ובצער רב מתברר כי בכישרון רב, תמרנו אותנו למלכודת תקשורתית בשם אמת וצדקנות, אך לא כן היא.

הנה העובדות כפי שאני יודע אותן: לפני כמה חודשים נודע בסביבת ראש הממשלה כי בן משפחה של אחד מה שופטים מדבר סרה בראש הממשלה )בשיחות אקראיות( ומייחס לו שחי תות ציבורית או שלטונית. סיפור זה היה ידוע לכמה מעמיתיי בכלי הת קשורת מזה תקופה ממושכת. התגו ללו שמועות כי יש המבקשים להקליט את אותו בן משפחה אומר את הדברים המיוחסים לו.

לדעתי האישית, ככל שאותו בן משפחה אומר את אותם דברים בשי חות אקראיות ואו חבריות, יש בכך טעם גדול לפגם. באותה מידה, דו מני כי לנסות לשלוח להקליטו הוא מעשה שראש ממשלה ו/או מי מס ביבתו אינם אמורים לעשות, גם אם משוכנעים שנעשה להם עוול. אך מכאן ועד לקבוע כי נרקמה עלילה או מזי מה - הדרך ארוכה עד מאוד. איש לא התבקש לשתול מילים בתוך פיו של אחד מקרובי השופטים. יכול שנעשה ניסיון )ובמלוא הכנות, אינני יודע מי היוזם ואו השולח( לגרום לאותו קרוב ו/או בן משפחה לומר שוב את אותם דברים )המיוחסים לו( והפעם להקלטה.

נחצו גבולות במערכה

לטעמי ולמיטב ידיעתי, נחצו גבו לות במערכה שמנהל ראש הממשלה על חירותו ושמו הטוב. אך באותה מידה שבה נשמעות הטענות כי את המע רכה יש לנהל בגבולות הנורמה, כך את הביקורת התקשורתית עליו ועל סביבתו יש לנהל בגבולות הנורמה.

את הסיפור בכללותו שמעתי מכמה מקורות. כמו כל איש תקשורת, ניסיתי לברר עד כמה הוא אמיתי וכמה הוא אכן קרוב לסביבתו של ראש הממשלה. ידידי עו"ד אריאל רוט סח לי באחת משיחותינו על דבר אותה רכילות, ועל האופציה לאמת את הדברים בא מצעות הקלטה. הוא מעולם לא אישר לי כי ראש הממשלה או משפחתו ו/ או מי מאנשיו מקדמים את הניסיון לדובב ולהקליט שופטים או מי מבני משפחתם.

בשיחותיי עם עמיתיי מכלי תקשו רת, הסיפור עלה פה ושם. מעולם איש לא שמע ממני כי עו"ד רוט הוא זה שרקם מזימה, העליל עלילה או הופ קד על הנושא. לחלופין, מעולם לא שמעתי ממנו כי התבקש לקדם הליך כזה. עו"ד רוט אישר לי על קיומו של סיפור ומאורע סביבו.

בדיעבד, התברר לי כי נעשתה לנו "כיפה אדומה". בעוד היה מי

 ??  ?? מנחם גשייד
מנחם גשייד
 ?? צילום: נעם ריבקין פנטון ?? אילנה דיין
צילום: נעם ריבקין פנטון אילנה דיין
 ??  ??
 ??  ?? מנחם גשייד
מנחם גשייד

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel