Israel Hayom

"לבחון שימוש כחול לבן בכספי מימון הבחירות"

התנועה לאיכות השלטון למבקר המדינה: "ממצאי 'עובדה' בנושא - מטרידים"

- דניאל רוט אבנרי

שביקש לדווח על קיומו של "אירוע" כזה )דיווח לגמרי לגיטימי, כל עוד הוא משקף את האמת והעובדות כפי שהן(, אך במקביל לבטח את עצמו מפני תביעה ולצעוד על קרקע מוצקה, היה מי שבחר להרחיק לכת ביודעין ומתוך כוונה והכפיש את עו"ד אריאל רוט בכל הכלים העומדים לרשותו - שעה שמר רוט לא רקם מזימה ולא העליל עלילה. אם כבר להפך. הע לילו עליו.

הפרסום הסנסציוני יצר דמות של מדובב. מדובב בהגדרתו אמור לפתות אדם להודות בפשע שהוא ביצע. גם ההקלטה ששודרה ב"עובדה" אינה מצ ליחה לייחס לעו"ד רוט קיומו של מדו בב. את דבר קיומו של מדובב טבעה מערכת "עובדה". עו"ד רוט לא אישר קיומו של מדובב כזה, גם לא בעקיפין.

נכון, לצערי עו"ד רוט פטפט עצמו לדעת על מנת להרשים ולקדם את העסקה הכלכלית שהיתה חשובה לו. אך הוא לא רקם כל מזימה, ולמרות השתדלותה היוצאת דופן של המא רחת, היא לא הצליחה לסחוט ממנו הודאה ברורה. עו"ד רוט קלט בחושיו שיש לו עסק עם מישהי המנסה להפיל אותו בפח. אך לצערו ולצערי הוא קלט זאת אחרי שדיבר כמה דברי הבל והתרברבות. האמת הרבה יותר קרובה לטענתו של עו"ד עמית חדד, שטען כי עו"ד רוט הוא איש עתיר זכויות וכי הוא היה צריך לקום וללכת במ קום, ולא לאפשר לתמרן אותו למקום כאילו שהוא רקח עלילה.

אז מה? יאמרו הציניקנים, הלכת על מהלך שהשתבש לך באמצע וע שית סיבוב פרסה? אז יגידו. גם הפיצו

תמונות - שומו שמיים כי אני נראה בקרבת גדעון סער. סביר להניח שעל כל תמונה שלי בקרבת גדעון סער יש לראש הממשלה אלף תמונות כאלו. אך איש לא טרח לבדוק אם אי פעם עבדתי בשכר או בהתנדבות אצל מר סער )ואני אכן בידידות עמו(, בדיוק כמו שאיש ממשולחי הרסן של הבי ביסטים לא טרחו לפרסם לינקים לכ תבות שפרסמתי בעד נתניהו - גם בכל הקשור למשפטו. איש גם לא טרח לשאול אם אותה שיחה במגדל היוקרתי ברציף הרברט סמואל בתל אביב, נעשתה טרם ההכרזה של סער או לאחריה.

גם אנוכי לא חף מטעויות. נכשל תי ברכילות ואני מצר וכואב על כך. כיהודי מאמין עשיתי ואני עושה חש בון נפש. אדם תמיד קרוב אצל עצמו. שקלתי אם להמשיך ולהבליג ולתת לאירוע לחלוף, או שמא לפרסם את האמת כפי שהיא. ככל אדם, יש לי דעות פוליטיות לגיטימיות. מי שמכיר אותי ואו עוקב אחר הרשימות שאני מפרסם יודע אותן. איני בוש בהן.

מנקודת מבט פוליטית, היה עדיף לי לו הייתי ממשיך לשמור על עמי מות. אך למול שפיכת הדם של עו"ד אריאל רוט, הגעתי לכלל מסקנה כי נכון לצעוד עם האמת כפי שהיא, מתוך מודעות כי עלולים להיות כאלו שינסו לגבות ממני מחיר על כך. אך משהגעתי לכלל מסקנה כי זו הפעו לה הנכונה - אני שלם עם החלטתי.

למותר לציין כי עו"ד רוט לא ביקש ממני לא ישירות ולא בעקיפין לגולל את הדברים כפי שנכתבו כאן. הוא גם לא סבר לרגע )למיטב ידיעתי( שטמנתי לו מלכודת באותה פגישה.

אני מודע לכך שמרגע פרסום הד ברים יישאלו עשרות שאלות ויביעו מאות דעות ויסיקו עשרות מסקנות ו/או קונספירציו­ת. אין לי כל כוונה להמשיך לעסוק בנדון. ככל שאדרש לומר אמת ורק את האמת ואת כל האמת במקומות שבהם אזרח שומר חוק נדרש לומר - אעשה זאת.

אני יודע שעם פרסום הדברים, אלו שמחאו לי כפיים יתאכזבו, ולמולם יהיה מי שיגיד "אמרנו לכם". ברם, איש תקשורת צריך לדעת שכשם שהוא כותב או דורש ו/או מטיף לא חרים לקבל אחריות, כך עליו לנהוג בהתאם. חשתי שזו חובתי האנושית, בדיוק כפי שזה כל כך אנושי לט עות ולא פחות אמיץ - ובעיקר נכון - להודות בכך. פרסום בעוצמה כזו, על כל אזרח או נושא תפקיד, חמוש במלוא הארטילריה, חייב להישען על קרקע מוצקה ולהיות מדויק.

אני חייב להודות שלמיטב ידיעתי והבנתי )ואני יודע לא מעט בעניין זה( התמונה המלאה שונה מהפרסום כפי שהוצג, וצורתו ועוצמתו רחוקות מהאמת. העובדות שונות מאלו שה שתקפו ב"עובדה". התנועה למען איכות הש לטון בישראל פנתה אתמול למבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, בבקשה לבדוק את השימוש שע שתה מפלגת כחול לבן בכספי מימון הבחירות, בעקבות תחקיר תוכנית "עובדה". כך נודע ל"ישראל היום".

במכתב שנשלח למבקר המדינה אנגלמן מציינים בתנועה כי "הת חקיר העלה שכדי להימנע ממידע לא נעים הנוגע ליו"ר המפלגה, ח"כ בני גנץ, שולמו לכאורה לגב' רחל תורג'מן סכומי כסף גבוהים במיוחד - אשר שימשו דמי הש תקה. על מנת להסוות את תשלום דמי ההשתקה הגבוהים, התשלום התבצע לכאורה באצטלה שהגב' תורג'מן סיפקה 'ייעוץ' למפלגה. לכן, לפי התחקיר, התשלום אף בוצע באמצעות גורם שלישי - חברת ייעוץ נפרדת".

"ניסו לאתר 'מדליפים'"

עוד טענו בתנועה לאיכות הש לטון כי "במקרה אחר העלה התח קיר שמפלגת כחול לבן התקשרה עם חברת ,CGI המספקת מודיעין עסקי, כדי לבצע חקירות פנימיות ולאתר 'מדליפים' מתוך המפל גה. כמו כן, העלה התחקיר כי כדי שהחברה לא תפרסם את ממצאיה לציבור הרחב, שילמה מפלגת כחול לבן לחברת CGI דמי השתקה בגו בה של כ 500 אלף שקלים".

יו"ר התנועה לאיכות השלטון, עו"ד ד"ר אליעד שרגא, אמר ל"ישראל היום" כי "עשרות מי ליוני השקלים שקיבלה מפלגת כחול לבן במימון בחירות לא נו עדו כדי לקנות דמי שתיקה על דברים לא נעימים ומביכים. על ההשתוללות של המפלגות עם הכספים הציבוריים צריכים להיות פיקוח ובקרה של מבקר המדי נה, שיכול להטיל גם סנקציות. לא ייתכן שמבקר המדינה ראה את התחקיר הזה והמשיך כר גיל בסדר היום שלו. מאות אלפי שקלים של הציבור מופנים למע שים לא ראויים, לחברות מודיעין עסקי ולדמי השתקה. אנחנו בת נועה לאיכות השלטון לא נעבור על זה בשתיקה".

יצוין כי התנועה הגישה גם בקשה לפתוח בחקירה נגד עו"ד אריאל רוט ומשרד עורכי הדין חדד, רוט, שנהר ושות' - בעק בות תחקיר "עובדה".

בדיעבד, התברר לי כי נעשתה לנו "כיפה אדומה". תמרנו אותנו

למלכודת תקשורתית ● מר רוט לא רקם מזימה ולא העליל עלילה ● להפך

 ??  ??
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? מבקר המדינה מתניהו אנגלמן
צילום: אורן בן חקון מבקר המדינה מתניהו אנגלמן
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? עו"ד ד"ר שרגא
צילום: אורן בן חקון עו"ד ד"ר שרגא

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel