Israel Hayom

באו לשלום: משלחת ממרוקו נחתה בישראל

במשלחת שוקלים להפעיל מחדש בניין בת"א ששימש את הממלכה לפני 20 שנה ● בד בבד, ישראל שוקלת לחדש את הפעילות בבניין הנציגות שהחזיקה ברבאט

- אריאל כהנא,

השלום עם מרוקו ממשיך להתקדם. המשלחת המרוקנית, שנחתה אתמול בישראל, תמשיך לבחון היום את האפשרות להשמיש בניין ששימש את הממלכה לפני 20 שנה.

הבניין ברחוב הירקון בתל אביב נרכש על ידי מרוקו עוד בשנות ה־09 ושימש המשרד הרשמי של הממלכה בישראל. בתחילת האינתיפאדה השנייה החליטה מרוקו לסגור את משרדי הייצוג הרשמיים כצעד מחאתי, אך שימרה בידיה את הבעלות עליו. המשלחת, שבודקת בעיר היבטים טכניים, צפויה להשלים היום את הבדיקות, ולאחר מכן להחליט לגבי השימוש בבניין. בד בבד, ישראל פועלת לחדש את הפעילות בבניין הנציגות שהחזיקה ברבאט לאורך התקופה.

שתי המדינות פועלות בנוהל מזורז, בהתאם להתחייבות ההדדית ביניהן לפתוח את משרדי הייצוג כבר בימים הקרובים. כזכור, במוצאי השבת התקיימה שיחת טלפון בין ראש הממשלה נתניהו לבין מוחמד השישי מלך מרוקו ובה סיכמו השניים להאיץ את תהליך ההסדרה ביניהן. השיחה בין שני המנהיגים באה לאחר שבשבוע שעבר ביקרה משלחת היסטורית ישראלית־אמריקנית ברבאט.

"סיכמנו שהמשלחת תגיע כבר בת

חילת השבוע במטרה שנתקדם בכל - פתיחת משרדים, קידום השגרירויות וטיסות ישירות מישראל למרוקו ובחזרה", אמר נתניהו בסרטון. הוא גם הזמין את המלך לקיים ביקור היסטורי בארץ. "אני מרגיש שזו תחילתה של ידידות מופלאה", אמר נתניהו בסיום הסרטון.

ב"ישראל היום" דווח כי במקביל מתארגנת הגעת משלחת גדולה ממרוקו לישראל, שתכלול אנשי ממשל בכירים, מומחים ויועצים מתחומי הביטחון והטכנולוגי­ה, הכלכלה, התעשייה והמסחר ועוד.

יש לציין עוד כי כבר בשבוע שעבר קיים מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז מפגש ראשון עם מזכיר המדינה המרוקני במשרד החוץ, מחסן אלג'זורי, במסגרת קבוצת העבודה לנושאים דיפלומטיים ומדיניים. במהלך המפגש דנו השניים בפתיחה מהירה של משרדי הקישור ברבאט ובישראל.

מאוחר יותר התבטא שר החוץ המקומי ואמר כי סוכם על שליחת נציגים בתוך שבועיים.

הבניין ברחוב הירקון בתל אביב נרכש על ידי מרוקו עוד בשנות ה־09 ושימש המשרד הרשמי של הממלכה בישראל

 ?? צילום: עמוס בן גרשום לע"מ ?? המשלחת הישראלית שיצאה למרוקו, בשבוע שעבר
צילום: עמוס בן גרשום לע"מ המשלחת הישראלית שיצאה למרוקו, בשבוע שעבר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel