Israel Hayom

קרב ברשות מקרקעי ישראל: "מינוי קוינט - דיל פוליטי"

ביה"ד לעבודה יכריע אם בחירתו של יעקב קוינט לתפקיד חוקית ● המתמודד שהפסיד טוען: "המינוי תפור" ● נציבות שירות המדינה: "נגיב בביה"ד"

- גלעד צוויק

המינוי למנכ"ל רשות מקרקעי ישראל - תוצר של "דיל פוליטי והטיית מכרז", כך נטען בבקשה דחו פה שהוגשה לבית המשפט לביטול מינויו של המיועד לתפקיד מנהל רמ"י, יעקב קוינט.

הבקשה, שהוגשה לבית הדין האזו רי לעבודה בירושלים ומתפרסמת כאן לראשונה, חתומה על ידי יאיר מעיין, המשמש כיום מנכ"ל הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב, שהתמודד מול קוינט על תפקיד מנהל רמ"י. לד ברי מעיין, המיוצג על ידי עו"ד סיגל פעיל, פנייתו לבית המשפט נעשתה לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, אבי חי מנדלבליט, ויועמ"ש משרד השיכון, אלעזר במברגר, התעלמו או דחו את פניותיו. תקציב ההכנסות השנתי של רמ"י - המנהל את המשאב היקר ביותר בישראל )קרקעות( - עומד על כ 12 מיליארד שקלים.

לטענתו של מעיין, מינויו של קוינט - המשמש כיום מנהל החברות הממשלתיות - "הינו מינוי תפור וקבוע מראש, וההליך בוועדת האיתור לתפקיד הינו טקס ידוע מראש הנוגד את כללי הבחינה והליכי מכרז תקינים, כשח לק מחברי הוועדה הגיעו עם החלטה מוקדמת במי לבחור תוך הטיית המ כרז". מעיין מציין פרסומים בתקשורת שמהם עולה כי קוינט, לשעבר היועץ המשפטי של רמ"י, מקורב לשר השיכון הנוכחי יעקב ליצמן, "כאשר הרב ליצמן אף שימש סנדק בברית בנו של המשיב ואף מינה אותו כנציגו בוועדת התרופות של משרד הבריאות במקביל לתפקידו כיועץ המשפטי של רמ"י".

לדברי מעיין, טענות אלו לקשרים האישיים ההדוקים בין ליצמן לקוינט "לא נדונו על ידי ועדת האיתור ולא הובאו בחשבון על ידה!".

כזכור, בעקבות פרסום ב"ישראל היום" הוארך המועד להגשת מועמדות לתפקיד מנהל רמ"י, ושונו הקריטריוני­ם כדי להגדיל את מעגל המועמדים לת פקיד. למרות זאת, מעיין מצייר תמו נה שלפיה "תנאי הסף הותאמו מראש" לטובת קוינט.

מלבד הקפאת מינויו של קוינט לתפ קיד, מעיין מבקש מבית המשפט להכריע כי נפלו פגמים בהליך המינוי, למנות ועדת איתור חדשה ולקבוע דיון דחוף בנושא. בית המשפט צפוי לתת החלטתו בנושא במהלך השבוע.

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר: "המ דינה תגיב לעניין במסגרת ההליך המ שפטי, כמקובל".

מנציבות שירות המדינה נמסר: "תשובתנו תינתן לביה"ד לעבודה".

תגובתם של שר השיכון יעקב ליצ מן, רשות מקרקעי ישראל ועו"ד יעקב קוינט לא נמסרה.

 ?? צילום: אריק סולטן ?? השר ליצמן
צילום: אריק סולטן השר ליצמן
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? יעקב קוינט
צילום: אורן בן חקון יעקב קוינט

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel