Israel Hayom

"שומרים על שפיות"

בתיאטרון בית ליסין מתקיימות בימים אלה חזרות להצגה "סינית אני מדברת אליך", שתצולם ותועלה לפלטפורמה דיגיטלית • קובי פרג', שמשחק בהצגה, מודה שחדר החזרות הוא בועה נעימה בכאוס הנוכחי

- מאיה כהן

עולם התיאטרון עדיין סגור, אבל בתיאטרון בית ליסין ע"ש ברוך איבצ׳ר מתקיימות בימים אלה חזרות לה צגה חדשה: הפקה מחודשת של המחזה "סינית אני מדברת אליך" על פי ספרה סביון ליברכט.

במרכז המחזה מירי, נשואה ואם לש ניים, שחוזרת אל בית ילדותה שאותו היא מעוניינת למכור. השיטוט בבית והמפגש עם המתווך, בן השכנים שהיה מאוהב בה בסתר, מחזיר אותה אל עברה ואל משפ חתה ומעמת אותה שוב עם הוריה ניצולי השואה, עם פרשיית האהבים שניהל אביה ועם ילדותה. את ההצגה מביימת מנכ"לית התיאטרון ציפי פינס, ומשחקים בה לי מור גולדשטיין, נמרוד ברגמן, קובי פרג', שירי גולן, דניאל גל ומיטל נוטיק. ההצגה תצולם ותועלה לשידור לכבוד יום השואה הבינלאומי, שחל ב 27 בינואר.

עבור קובי פרג׳ ,(40) שמגלם בהצגה את המתווך, החזרות מספקות רגעים של שפיות בתוך הכאוס הנוכחי של עולם הת רבות. "בתוך חדר החזרות מצליחים לשכוח מהכל ולשמור על השפיות", הוא אומר, "אנחנו עושים את מה שאנחנו אוהבים ורגילים לעשות. זו אמנם תחושה מאוד מוזרה להיות בלי תאריך עלייה להצגה הראשונה, אבל יש כבר מקום לאופטימיות בגלל החיסונים. אולי נצליח לעלות על במה עוד לפני הקיץ".

ההצגה תצולם. לא פשוט להעביר תיאטרון דרך מצלמה.

"כרגע אין ברירה. ברור שהשאיפה היא לשמור על התיאטרון כמו שהוא, להת רגש ולצחוק יחד עם הקהל, כי אין לזה

תחליף, אבל בינתיים מוצאים כל מיני פתרונות רק כדי שנמשיך לעשות. הד ממה הזאת לא פגעה רק בכיס שלנו אלא בנפשם של השחקנים ושל כל מי שעובד בתיאטרון: מלבישות, מאפרות, מפיקות וכו'. התחושה היא שאנחנו לא שווים בעי ני אף אחד, אין לנו תפקיד בחברה. איך זה שלא חשוב לאף אחד לספק תשובות לכמעט רבע מיליון בני אדם שאיבדו את החיוניות שלהם?" איך מתמודדים עם המשבר הכלכלי? "לא מתמודדים. אנשים במצוקה נו ראית. כמו כולם, גם אני עם הכנסות של 70 אחוז פחות. הקורונה קטעה לי את העבודה. 'סינית אני מדברת אליך' היתה אמורה לעלות כבר בשנה שעברה. כמו כן, הופסקה ההצגה 'לילה אחד מרקו ביץ'', שבה שיחקתי. למזלי, בתחום הע שייה התיעודית המשכתי ליצור. בימים אלה אני עושה סרט על שושנה דמארי לערוץ 8 ב .HOT זה שמר לי את הראש מעל המים".

מה עם הסדרה "סברי מרנן" שאתה משחק בה?

"אנחנו אוטוטו מצטלמים לעונה חדשה. שוברים שיאים עם הסדרה הזאת. זו ממש משפחה ענקית ואוהבת".

ספר על הדמות שלך ב"סינית אני מדברת אליך".

"אני מגלם את שמעון, מתווך דירות ממוצא עיראקי, שמטפל בדירה של גי בורת המחזה )דניאל גל(. המחזה הזה נוגע בפצע הישן והכואב של החברה שלנו, פצע מדמם של חברה של מהגרים, דור שני לשואה ודור של מהגרים מזרחיים שחוו גזענות, התנשאות ואפליה. המחזה בעצם מעניק הצצה מורכבת לבתים האלה של שנות ה .80 זה מחזה מאוד מורכב מב חינה רגשית, כל מי שנכנס לראות ראן של ההצגה - יוצא בדמעות".

 ?? צילום: כפיר בולוטין ?? פרג' ודניאל גל בחזרות ל"סינית אני מדברת אליך"
צילום: כפיר בולוטין פרג' ודניאל גל בחזרות ל"סינית אני מדברת אליך"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel