Israel Hayom

רוחות של שינוי

מכבי ת"א תסגור הערב את הסיבוב הראשון ביורוליג כשתארח את זניט ● מי הצטיינו ● מי התעוררו בזמן ● מי אכזבו בגדול ● ומה גרם לעונה של הצהובים להשתנות לטובה ● אלי סהר נועל סיבוב ומחלק ציונים

- אלי סהר

נכון לתחילת דצמבר מצבה של מכבי ת"א ביורוליג היה כישלון טוטאלי. שלושה ניצחונות בסך הכל לעומת שמונה הפסדים - שלושה מהם ביד אליהו לקבוצות אמצע הטבלה ומטה )אחרי שבעונה שעברה מכבי הפסידה בבית רק לריאל מדריד( - מיקמו את הקבוצה במקום ה !17 שיעורי הצפייה הת רסקו והנסיבות המקילות, כמו מש חקים ללא קהל והיעדרות שלושה שחקני מפתח, לא עשו את הייאוש ליותר נוח.

אבל אז הגיע החודש האחרון של ,2020 ג'ון דיברתולומי­או, יובל זוסמן ועומרי כספי חזרו לפרקט ומכבי ת"א רשמה ארבעה ניצחונות בחמישה משח קים, כולל שני ניצחונות גדולים בספרד )מדינה שבה בין 2010 ל 2019 רשמה רק שני ניצחונות(. אם תנצח הערב את זניט, תשלים מכבי חודש כמעט מושלם, וביום בהיר היא כבר רואה את הפלייאוף ואולי אפילו עם קהל בהיכל.

סקוטי ווילבקין: 8

מלך השלשות של היורוליג 3) למ שחק(, שני בחטיפות, שלישי בסחיטת עבירות, רביעי במדד הכללי, עשירי באסיסטים. אמנם דווקא כשתפוקת הנ קודות שלו ירדה בחצי מכבי ניצחה את משחקיה, אבל העובדה שכל הקבוצות שמשחקות מול מכבי מקדישות 75 אחוז מהסקאוטינג שלהם באיך לה גביל אותו, מאפשרת לאחרים מרחב מחיה. לעיתים זורק יותר מדי מבחוץ )מטיל כמעט תשע זריקות משלוש בכל ערב( וקבלת ההחלטות שלו בסיומי משחקים )מילאנו, אנאדולו, ולנסיה( מנעה ממכבי סיבוב טוב יותר.

אלייז'ה בראיינט: 7.5

ירש את מקומו של טיילר דורסי, כסגנו של ווילבקין. יאניס ספרופולוס החליט למצב אותו בחמישייה הראשונה וקיבל ממנו תפוקה נהדרת. היחיד אחרי ווילבקין עם מאזן דו ספרתי בנקודות, 40 אחוז מהשלוש, וריבאונדר ההגנה הכי טוב בקבוצה 3.4) למשחק, מקום 13 ביורוליג(!, מה שכנראה יעביר אותו לליגה הטובה בעולם בעונה הבאה. לעי

תים נוטה לסוליסטיות ולחוסר ביטחון בקבלת ההחלטות שלו בסיומי משח קים )בוולנסיה לא מסר לדראגן בנדר, באיסטנבול איבד קשר עין עם דורסי באיבוד כדור גורלי(.

אות'לו האנטר: 7

שר ההגנה של הקבוצה עונה שנייה ברציפות. עד לפני חודש היה בחזקת נוכח נפקד גם עקב פציעתו, אבל חז רתו לעמדת הגבוה המוביל הפכה את העונה של מכבי. איתו אפשר להחליף בהגנה ולהתיישב רגל על רגל. חמישי ביורוליג בריבאונד התקפה ושביעי בחסימות.

אנג'לו קלויארו: 6

מי שהיה על מזוודות לפני שנה ופרק אותן רק בגלל הפציעות, הפך להיות איש אמונו של ספרופולוס עם 28 דקות למשחק )השני במכ בי(. מגוון היכולות ההתקפיות שלו די מוגבל, אבל תמיד ייתן את כולו בהגנה וחי מהמשחק.

טיילר דורסי: 5

אכזבת העונה ואחת הסיבות שמאזנה של מכבי בסיום הסיבוב הוא שלילי. ברגע שהוא קולע בדו ספרתי מכבי מנצחת, אבל זה קרה מעט מדי. ניצח אמנם למכבי את המשחק במוסקבה וש לשה שלו הובילה את מכבי לניצחון בברצלונה, אבל נקלע לבעיית עבי רות בהרבה משחקים ונראה לא מחובר.

כריס ג'ונס: 5

לפי המשחק מול אלבה ברלין חש בנו שמדובר ב"סטיל", אבל עד מהרה התברר שלא מדובר ברכז סולידי אלא בעוד שחקן התקפה מוכשר. הקרדיט שלו מהמאמן די מוגבל.

עוז בלייזר: 5

הפציעות והבור בעמדות הפורוורד הזניקו אותו לחמישייה בפתיחת העונה, ובלייזר החזיר בעבודה קשה ולחימה, אבל זה לא היה מספיק לרמה האירופית הגבוהה. חזרת הפצועים תהפוך אותו לשחקן ליגה בעיקר.

אנטה ז'יז'יץ': 4.5

בקיץ עוד התגאו אנשי מכבי ת"א שניצחו את ריאל מדריד בקרב עליו. הוא פתח את העונה בצורה סבירה בהתקפה אבל התברר כחור הגנתי, ועם חזרתו של האנטר לעניינים איבד ביטחון. רק עשר פעמים)!( נשלח לקו העונשין, נמוך מאוד לשחקן שהיה אמור להיות מטרה בצבע.

דראגן בנדר: 4.5

אחרי ההפסד בוולנסיה, היה במכבי גורם בכיר שרצה לשלוח אותו לארוז,

 ?? צילום: אלן שיבר ?? ווילבקין. מעל כולם
צילום: אלן שיבר ווילבקין. מעל כולם
 ??  ??
 ?? צילום: אלן שיבר ?? ז'יז'יץ' וגונס. אכזבה
צילום: אלן שיבר ז'יז'יץ' וגונס. אכזבה
 ?? צילום: אלן שיבר ?? האנטר וקלויארו
צילום: אלן שיבר האנטר וקלויארו
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel