Israel Hayom

ספורט היום

הערב: דרבי תל אביבי ברבע גמר הגביע בכדורסל

- יעקב מאיר

הקלישאה

בכדורסל הישראלי אומרת שכדי לנצח את מכבי ת"א, מאמן צריך שהתותחים שלו יתפסו יום משוגע. קלישאות בדרך כלל מתבררות כנכונות, כך שאם הפועל ת"א רוצה להשאיר לעצמה סיכוי לה פתעה גדולה הערב בדרבי ברבע גמר גביע המדינה, היא חייבת את גייב יורק בכושר שיא.

הגארד, שהגיע רק לפני כחודש, נחשב לאחד הקלעים המחוננים שמס תובבים ברמות הבינוניות באירופה בשנים האחרונות. כמעט בכל הקבוצות שבהן שיחק עמדו ממוצעיו סביב 40 אחו זים ל .3 למעט הבלחות במשחקים האחרונים, בהפועל עדיין לא ראו את מלוא הפוטנציאל של יורק, שמקווה להתפוצץ דווקא במקום הכי לא צפוי.

"אמרו לנו שעברו משהו כמו 30 שנה מאז הניצחון האחרון בגביע על מכבי", הוא אומר ל"ישראל היום" בראיון ראשון מאז נחת בארץ, "אני יודע שזה אומר הרבה עבור האוהדים, ואם זה אומר הרבה בשבילם אז גם בשבילי. זה הולך להיות משחק מלא אמוציות. המ שחק באולם של מכבי אז יכול להיות שגם השופטים יהיו לטובתם, אבל לפ חות מזל שאין אוהדים". כולם אומרים שהם פייבוריטים. "אני נועל נעליים כמוהם, מתלבש כמוהם, בשבילי מכבי זאת עוד קבוצה. בסוף הם שחקנים ואנחנו שחקנים ונ צטרך לשחק הכי חזק שאפשר. אנחנו נהיה מוכנים".

"גרנו בדירה שהיא קופסה"

יורק ‪1.91 ,27)‬ מ'( גדל לתוך חיים לא פשוטים. "אמא שלי, אחי, דוד שלי ובן דוד שלי - כולנו גרנו אצל סבא וסבתא. היה קשה כי היה צפוף ולא היה מקום לכולם. לא היה לי חדר משלי עד המ כללה. גרנו בדירה שהיא קופסה, דירת חדר. גם כשהגעתי לגיל תיכון ישנתי על הספה ואמא שלי על המיטה. לפני משחקים היא היתה יורדת לרצפה ואני על המיטה. לא הכרתי שום דבר אחר, אלה היו חיי וחשבתי שכל ילד חווה כך את החיים, עד שהגעתי לתיכון וראיתי ילדים נוהגים ברולס רויס ובפרארי, כשאני אולי בשברולט".

"אבא שלי עזב כשהייתי בן שנתיים, לא דיברתי איתו מאז", הוא ממשיך לספר, "אמא שלי לא הסתדרה איתו. היא אישה נוצרייה טובה והיא חשבה שזה יצליח, אבל זה לא עבד. חשבתי בזמנו שזה נורמ לי לכל ילד ולא הכרתי משהו אחר. עד שאתה גדל ורואה אחרים ורואה איך הם חיים. היתה לי מערכת יחסים טובה וק רובה עם סבא וסבתא שלי, כי אמא שלי עבדה בשלוש עבודות והם טיפלו בי. ברגעים כאלה אתה מחליט לעשות מה שאפשר כדי להוציא את המשפחה שלך ממצבים כאלה".

יורק נולד בעיר ווסט קובינה שבקלי פורניה. כפי שכבר אפשר להבין, האזור שבו גדל נחשב למקום עני ובלתי מפו תח. "אם תחפש בגוגל את המקום שממנו באתי, תגלה שאין שם הרבה מה לעשות, אז הילדות שלי היתה בעיקר ספורט. כל היום הייתי משחק כדורסל או פוטבול עד שהחשיך. בחרתי ללכת לפוטבול, אבל אמא שלי אמרה שיש יותר מל גות כדורסל ושאוכל לשחק יותר שנים כי יש פחות פציעות ואני יכול להגיע רחוק. בהתחלה לא הקשבתי לה, אבל התברר שהיא חכמה והלכתי לכדורסל".

אחרי שהצליח בתיכון קטן בקליפו רניה, קיבל יורק מלגה יפה ממכללת אריזונה המפורסמת )"בדיוק כמו שאמא שלי אמרה"( והפך לכדורסלן משמעותי. ב 2016 החל את הקריירה המקצוענית בקרמונה האיטלקית, ומאז הוא מסתובב בין קבוצות טובות באירופה כמו א.א.ק אתונה ושטרסבורג לליגת הפיתוח של האן.בי.אי. עד שחתם לפני כמה שבועות אצל האדומים.

ברוס לי בצבע הלא נכון

בשנים האחרונות יורק נמצא בזוגיות עם הדוגמנית אדינה מוסטה, שעובדת עם כמה סוכנויות מפורסמות בארה"ב, וגם עבדה בעבר עם חברת האופנה קל ווין קליין. היא גם מתמחה אצל מנתח פלסטי. בהפועל מנסים להביאה לישראל

ומקווים שיקבלו אישור לאחר שיסתיים הסגר. "אני מתגעגע אליה מאוד, כבר מחכה שייתנו לה אישור להיכנס. קשה לי מאוד בלעדיה", הוא אומר. יורק מחזיק בבית אוסף של נעליים צבעוניות מכל המותגים המובילים. "אני מאוד אוהב את נעלי קובי ,5 אבל יש לי גם נעלי ברוס לי. הן צהובות, אם אנעל אותן במשחק זה יהיה נורא. החבר'ה במו עדון כבר אמרו לי שאסור לנעול אותן בחוץ. זה עניין גדול פה".

רגע לפני שאנחנו מסיימים אומר יורק: "כשעידן )פלדה, י"מ(, המנהל המקצועי, התקשר וביקש שאגיע, הוא שלח לי תמונות וסרטונים של האוהדים. זו אחת הסיבות שהגעתי. זה סוג המקו מות שאתה רוצה לשחק בהם. אני יודע שהאוהדים של הפועל נותנים הרבה לק בוצה, ואני כבר לא יכול לחכות לרגע שהם יחזרו למגרשים".

אם תחפש בגוגל את המקום שממנו באתי, תגלה שאין שם הרבה מה לעשות, אז הילדות שלי היתה בעיקר ספורט. כל היום הייתי משחק כדורסל או פוטבול עד שהחשיך"

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel