Israel Hayom

הקרב על החינוך

התחלואה מטפסת, הסגר הנוכחי לא הדוק כקודמיו - ומשרד הבריאות קורא לסגור את מרבית מערכת החינוך ● "התפרצויות משמעותיות של הדבקות בבתי הספר" ● במשרד החינוך טוענים: "התלמידים משלמים את מחיר אי האכיפה" ● נועם )דבול( דביר ומיטל יסעור בית אור, עמ' 02

- אטלנטה, ג'ורג'יה

בעולם זה חלום, בישראל מציאות

ישראל יותר מתקדמת מארה"ב? זה כבר לא מדע בדיוני. בזמן שא מריקה הגדולה וגם הרבה מדינות באירופה עסוקות בבלימת הנגיף, בהחמרת הסגר ובהרגעת הפאניקה, ישראל עמוק בתוך מבצע חיסונים המוני. לא פלא שמביטים עלי כאן, האורח מישראל, בקנאה.

בקורונה )להבדיל מההגנה של החיסון מפני פיתוח מחלה קשה וחלילה מוות( למרות ועם החיסון, וגם כי תהיה הש פעה לעיתוי ולעוצמת היציאה מהמ שבר על קצב ההתחסנות בעולם כולו.

פגיעה בלתי נסלחת

ובינתיים, בניגוד לציון הגבוה למ בצע החיסונים, המדינה הולכת ונכש לת באופן טרגי ובלתי נתפס ומזעזע בטיפול במגיפה עצמה. כך, במקביל לחיסונים של יותר מ 100 אלף ישרא לים ביום, מתים מהקורונה כמה עש רות ישראלים מדי יום ביומו )שמש מעותם עלולה להיות כ 1,000 מתים תוך כחודש( ומתגלים כבר כמה אלפי מאומתים חדשים מדי יום, והמספרים רק הולכים וגדלים. על פי נתוני משרד הבריאות, במחלקות הקורונה בבתי החולים מאושפזים כעת כבר כמעט 750 חולים קשים, מתוכם 225 במצב קריטי, כולל 177 חולים מונשמים.

זה עוד לא נגמר

אלא שכדי למנוע את הקטסטרופה הזו על ישראל להיכנס מיידית לסגר, כולל כל מערכת החינוך בכל הגי לים ובכל האזורים, כל המסחר ומ רבית מקומות העבודה. רק כך ניתן יהיה למתן את הפגיעה הקשה, הבלתי נסלחת, של עוד מאות חולים קשים חדשים ועוד חלילה מאות מתים נוס פים, כאשר במקביל מתהדרת המדי נה ומתהדרים ראשיה בנוצות המבצע המצליח של חיסוני הקורונה.

המהירות שישראל דהרה בה לה תפרצות שלישית מחודשת ומסוכנת של הקורונה נגרמה גם משאננות לאור עצם ההתחסנות המבורכת. כך למעשה מתן החיסונים ההכרחי והחיוני גורם, לפחות עד שיינתנו למרבית האוכלו סייה, לנזקים תודעתיים והסברתיים משום שישראלים רבים חושבים שהנה הקורונה כבר מאחורינו ואפשר לבעוט ולרמוס את כל ההגבלות, המגבלות וההוראות. את ההשפעה של הלך מח שבה זה ניתן לראות בימים האחרו נים במקומות רבים בארץ, כאשר יש הפרות המוניות של הגבלות הקורו נה, חלקן גם מלוות בהצהרות שערו רייתיות של פוליטיקאים וראשי ערים.

ההחלטות האחרונות של קבינט הקורונה היו בחלקן חסרות אחריות ומנוגדות לדרישות משרד הבריאות גם ביציאה מהסגר השני וגם בכני סה החלקית לסגר השלישי, כשחלק מהשרים בקבינט וחלק מחברי הכנסת מתחרים ביניהם בתחרות מחפירה הרת אסון מי יהיה הגיבור שיצליח לפו רר, למסמס ולכתוש את בכירי משרד הבריאות ואת דרישותיהם המוצדקות להיכנס לסגר מלא והרמטי כדי להציל מאות ישראלים ממותם האכזרי והבל תי נסלח. יש לקוות שאולי ממש כבר היום תתעשת הממשלה ותעשה את מה שהיתה חייבת לעשות כבר לפני יותר משבועיים כדי שנוכל להפסיק לספור את המתים מקורונה.

 ??  ?? לומדים על תנאי
לומדים על תנאי
 ??  ?? מתחסנים בקצב שיא
מתחסנים בקצב שיא
 ??  ??
 ?? צילום: גדעון מרקוביץ' ?? ממתינים לקבלת החיסון
צילום: גדעון מרקוביץ' ממתינים לקבלת החיסון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel