Israel Hayom

שנה לחיסול סולימאני: איראן מאיימת בנקמה

מתיחות שיא בעקבות הודעתה כי תעשיר אורניום ל 20%

- ● דניאל סיריוטי, עמ'

שנה לחיסולו של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה קאסם סולימאני, וניתן לומר כי יכו לותיו האסטרטגיות בניהול מערך הטרור הגלובלי והבטחת האינטר סים של משטר האייתוללות - הן שהחישו את קבלת ההחלטה בבית הלבן כי הגיעה העת לחסל אותו.

בימים האחרונים ולקראת יום השנה לחיסולו, נשמעו מטהרן איומים מפו רשים של האיראנים לנקום את חי סולם של סולימאני וראש תוכנית הגרעין הצבאית של איראן מוחסן פחריזאדה. לפי דיווחים בכלי הת קשורת בישראל וכן בכלי תקשורת ערביים וזרים, קיים חשש רב שאיראן תתקוף מטרות ישראליות ואמריקניות באזור כנקמה על חיסולם של סולימאני ופחריזאדה, כאשר היציאה לתקיפות הללו תהיה ממעגל מדינות משני כגון עיראק, סוריה ותימן שבהן יש לכוחות האיראניים מערך עורפי לוגיסטי מבו סס, בעל תשתית צבאית מתקדמת.

בהתבטאויות נוספות הזהירו בכי רי ההנהגה באיראן, מפקדי הצבא וכן ראשי משמרות המהפכה את ישראל וארה"ב לבל יעזו לתקוף טרם סיום כהונתו של הנשיא טראמפ. בכלי התקשורת הערביים אף דווח כי יש ראל וסעודיה מפעילות מכבש לחצים על טראמפ ובכירי מערכת הביטחון בוושינגטון לתקוף את מתקני הגרעין באיראן במסגרת מתקפת מנע למת קפה איראנית אפשרית נגד ישראל ומטרות אמריקניות במזרח התיכון.

קאאני: "תשלמו מחיר"

בה בעת, גורמי ביטחון אמריקניים מסרו ל CNN כי יש ברשותם מידע מודיעיני שמצביע על כך שאיראן מעבירה טילים בליסטיים קצרי טווח לעיראק. יורשו של סולימאני, אסמא עיל קאאני, אמר בשישי לאמריקנים כי "גם בביתכם ייתכן שיהיו אנשים שייאלצו לשלם עבור הפשע הזה".

בראיון שהעניק לאחרונה דובר צה"ל הדי זילברמן לאתר החדשות הסעודי "אילף", הוא אמר כי ישראל ערוכה לעימות צבאי, ואף אישר כי צוללות ישראליות משייטות במימי הים התיכון ומעבר לו. לדברי זיל ברמן, בצה"ל נערכים במלוא הרצי נות לאפשרות כי איראן תנסה לנקום בישראל דרך אחת המדינות באזור, והוסיף: "אנו מודעים לאירועים שמ

 ??  ??
 ?? צילום: מתוך טוויטר ?? מגדל אזאדי בטהרן מואר בדמותו של סולימאני, אמש
צילום: מתוך טוויטר מגדל אזאדי בטהרן מואר בדמותו של סולימאני, אמש
 ?? צילום: אי.פי ?? זירת החיסול
צילום: אי.פי זירת החיסול

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel