Israel Hayom

בוחרים לסנאט: סיבוב ב' של הרפובליקני­ם

ההצבעה בג'ורג'יה עשויה לקבוע את צביונה של אמריקה ● בועז ביסמוט, בדיווח מיוחד מאטלנטה, ג'ורג'יה, עמ'

- בועז ביסמוט אטלנטה, ג'ורג'יה

המרוץ לסנאט בג'ורג'יה כבר מוגדר כקרב המכריע על אמריקה - ועל צביונה תחת ג'ו ביידן. במידה מסוימת יש לי הר גשה שחזרנו לנובמבר, אנו בסוג של מועד ב' לרפובליקני­ם. איזו דרך לפתוח את השנה.

שלושה מיליון מתושבי ג'ורג'יה כבר ניצלו את זכות הבחירה המו קדמת במרוץ הכפול על שני מושבי הסנאט של המדינה ביום שלישי.

המרוץ הוא דרמטי משום שהוא יכריע את גורל השליטה בסנאט. ההצבעה המוקדמת במדינה שברה שיא שלא נראה מאז 2008 במ רוץ לסנאט. ההתעניינות הרבה של התושבים במרוץ לשני מושבים בס נאט היא פונקציה ישירה של העו בדה שג'ורג'יה הפכה להיות המוקד הפוליטי של אמריקה מאז הבחירות לנשיאות בנובמבר: היא העניקה את האלקטורים שלה למועמד הדמוק רטי לנשיאות לפני חודשיים, אחרי כמעט 30 שנה של הצבעה עבור מו עמדים רפובליקנים. כמו כן, הפעם האחרונה שבחרה סנאטור דמוקרטי היתה בשנת .2000

ג'ורג'יה הפכה מאדומה לסגולה ברמה הנשיאותית, אך האם זה גם תקף לסנאט? כך או כך, נראה כי התושבים מרוצים מהסטטוס החדש, שלא שם אותם בכיס של אף אחד.

הסנאטורים המכהנים דיוויד פרדו וקלי לפלר - שניהם רפובליקנים - ניצבים בקלפי מול הדמוקרטים ג'ון אוסוף )יהודי( ורפאל וורנוק.

הבחירות בג'ורג'יה מתחילות בדיוק במקום שבו נגמרו הבחירות לנשיאות: בחירות בצל הקורונה. הדמוקרטים שוב מנהלים קמפיין על מסיכות, והקהל שלהם נשאר במכונית בעצרות הדרייב אין.

המועמדים הרפובליקני­ם מזהירים כי יריביהם הדמוקרטים סו ציאליסטים ורדיקלים, בעוד הד מוקרטים מזהירים כי הרפובליקני­ם ימשיכו להפקיר, לשיטתם, את אמ ריקה בזמן המגיפה וכי הם מולטי מיליונרים עשירים.

תקוות הרפובליקני­ם

הסקרים מנבאים קרב צמוד. צריך לזכור שאטלנטה ופרבריה עם אוכ לוסייה שחורה, והרבה מהגרים נו טים חזק לדמוקרטים, אבל ג'ורג'יה חצויה הפעם. המדינה שמצד אחד העניקה לארה"ב את ג'ימי קרטר, ומצד שני את ניוט גינגריץ', היא כבר לא מדינה "דרומית" קלאסית בבחירות - בגלל השינויים הדמוג רפיים שחלו בה.

הרפובליקני­ם מקווים להשיג ניצ חון בזכות הקולות של ג'ורג'יה הכ פרית, כפי שעשו במהלך העשורים האחרונים, אך הדמוקרטים מאמינים שהמגמות יפעלו שוב לטובתם כמו בנובמבר, אפילו שטראמפ הפעם לא על הקלפי.

כך או כך, הנשיא דונלד טראמפ והנשיא הנבחר ג'ו ביידן מתכוונים להגיע בעצמם למדינה בימים הק רובים כדי לערוך עצרות, שאולי יעשו את ההבדל.

ההזדמנות של טראמפ

אם טראמפ יצליח להביא לניצחון רפובליקני )אחד לפחות( במרוץ, זה יעזור להפוך אותו לממליך מלכים ולמנהיג בפועל של המפלגה הרפו בליקנית עד .2024

כזכור, לדמוקרטים יש שליטה לשנתיים הבאות בבית הנבחרים, ובעוד כשבועיים הם יקבלו שלי טה על הבית הלבן, ולכן כל מה שנותר לרפובליקני­ם זה הסנאט. אם הדמוקרטים ינצחו בשני המו שבים - אז נשיאת הסנאט סגנית הנשיא הנכנסת קמאלה האריס תהיה שוברת השוויון. אך כאמור, מבחינת הרפובליקני­ם, די ב 0:1 קטן ביום שלישי כדי להפוך את נשיאותו של ביידן לסיוט עבורו. באטלנטה, העיר הגדולה במדינה, עדיין לא נרגעים מהמהפך שהיה כאן. גם סטייסי אברמס, שכמעט ניצחה בבחירות למשרת המושל בשנת 2018 ומאז הצליחה להביא לתנופה אדירה בכמות הדמוקרטים שרשומים להצביע, שבה לעבודה אופטימית. לטענתה, היא הצליחה לגרום ליותר ממיליון אנשים במ דינה לבקש טופסי הצבעה מוקד מת - מספר כמעט זהה לזה שהיה בבחירות בנובמבר. בימים האחרו נים יש שתי מיני סערות במדי נה. אחת סביב המועמד הדמוקרטי אוסוף, שהסכים לעשות עסקים עם חברה מהונג קונג שמחוברת למ שטר הסיני.

הסערה השנייה - החשיפה שה מועמד הדמוקרטי השני רפאל וור נק, שהוא גם כומר שלמעשה מוביל אותה כנסייה שהוביל ד"ר מרטין לות'ר קינג, אמר בדרשות שלו דב רים קשים על אמריקה: על הצורך ב"פירוק מכונת האימפריה האמרי קנית האפלה", ושאי אפשר להיות נוצרי וגם לשרת בצבא. הוא לא שכח לתקוף את ישראל לפני שנתיים.

כך או כך, ביום חמישי המרוץ קיבל טוויסט נוסף כשהסנאטור פרדו הודיע כי ייאלץ להיות בבידוד כי נחשף לחולה מאומת, אבל יש סקר מפתיע שמראה את אוסוף מוביל בפער של 7 נקודות באחד הסקרים החשובים למרות זאת.

תזכורת מהבחירות

ההצבעה המוקדמת מדאיגה את הרפובליקני­ם, אבל הם יכו לים להיות מעודדים מהתעוררות הבייס ומהעובדה שליברטריאנ­ים שלא באו להצביע לטראמפ יבואו הפעם לעזור.

ג'ורג'יה היא מדינה שבה התו שבים קנאים לנשק שלהם )התי קון השני של החוקה( ולכנסייה. הנה שתי סיבות מספיק טובות על מנת שתהיה התעוררות רפובליק נית אדומה השבוע. כאמור, הדמו קרטים מעודדים ממספר גבוה יותר של מצביעים על הנייר, ואילו הר פובליקנים מעודדים מהמספר הגבוה שמגיע ביום הבחירות עצמו... מזכיר לכם משהו...

אם טראמפ יצליח להביא לניצחון רפובליקני )אחד לפחות( במרוץ, זה יעזור להפוך אותו לממליך מלכים ולמנהיג של המפלגה הרפובליקני­ת עד 2024

 ?? צילום: רויטרס ?? ביידן
צילום: רויטרס ביידן
 ?? צילום: אי.פי ?? טראמפ
צילום: אי.פי טראמפ
 ?? צילום: אי.פי ?? אברמס
צילום: אי.פי אברמס
 ?? צילום: אי.פי.אי ?? וורנוק ואוסוף
צילום: אי.פי.אי וורנוק ואוסוף
 ?? צילום: אי.אף.פי ?? פרדו
צילום: אי.אף.פי פרדו
 ?? צילום: אי.פי.אי ?? לפלר
צילום: אי.פי.אי לפלר
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel