Israel Hayom

חשש: עשרות נדבקים במוטציה בישראל

ראשת שירותי בריאות הציבור: "המגיפה בהתפרצות מטורפת, אנחנו במרוץ מול החיסונים" ● הבדיקות מתמקדות ב 4 קבוצות אוכלוסייה

- מיטל יסעור בית אור

במשרד הבריאות מעריכים שהמוטציה הבריטית כבר נמצאת אצל עשרות ישראלים וק שורה לעלייה בתחלואה במגזר החרדי וגם במערכת החינוך ולה תפשטות מהירה יותר של הנגיף.

בסוף השבוע דווח כי 18 בדיקות זוהו עם המוטציה מתוך 94 דגימות שעברו ריצוף גנטי. נלקחו עד כה לריצוף גנטי 900 בדיקות מעבדה והיום צפויות תוצאות נוספות.

המקרים שזוהו הם שני חוזרים מחו"ל ששהו במלוניות לצורך הבי דוד, והשאר זוהו מדגימות שנלק חו בישראל מהיישובים: גבעת זאב, ירושלים, בני ברק, בית שמש, ביתר עילית, מודיעין עלית, רמת גן, טב ריה, לקיה וכסיפה.

במשרד הבריאות ציינו כי מקרים אלו נמצאים בבירור, אך ההערכה היא שהמוטציה כבר מוע ברת בישראל בקהילה ולא רק בחוזרים מחו"ל. בסך הכל התגלו עד כה 23 אנשים עם המוטציה ומהם שישה שחזרו מחו"ל בוודאות. כמו כן, אנו מפרסמים לראשונה שבריצוף גנטי שנעשה על דגימות שנלקחו בחוד שים אוקטובר ונובמבר לא נמצאה המוטציה. ממצא שמחזק את ההע רכה כי היא לא היתה בישראל לפני חודש דצמבר. "להערכתנו, המוטציה נמצאת אצל עש רות אנשים ולא רק אצל 26 הללו. ידוע שהמוטציה מיד בקת ב 70-55 אחוזים יותר. המשמעות היא יותר הדבקה וכנגזרת מכך גם עלייה בחו לים קשים", אומרת ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראשת שירותי בריאות הצי בור במשרד הבריאות. היא הוסיפה כי "המגיפה הזו בהתפרצות מטור פת. הווריאנט האנגלי ידביק יותר, ויותר מהר, ואנחנו למעשה במרוץ מול החיסונים בתחרות בינינו לנגיף - אנחנו נפסיד אם לא נעשה הגב לות משמעותיות. אסור לנו להגיע לקטסטרופה הזו".

בדיקות משרד הבריאות מתמק דות בשבים מחו"ל, באוכלוסייה הח רדית ובבדיקות בטכנולוגיה רגישה יותר, שבהן עולה חשד למוטציה. "המוטציה יכולה להסביר לפחות חלק מהתחלואה שעולה במדינה בטח במגזר החרדי. אנחנו בודקים לא רק בקרב חוזרים מחו"ל אלא בכמה אוכלוסיות. בשלב הראשון התמק דנו בדגימות מהמגזר החרדי, בגלל העלייה המאוד גדולה בתחלואה שם. בבני ברק יש 30-20 אחוזים שאמו רים להיות מחוסנים אך רואים שם אלפי מאומתים ועלייה של פי 4-3 בתחלואה, אנחנו חושדים שיש שם משהו אחר. מצאנו את זה גם בש כונות החרדיות בירושלים", אומרת ד"ר אלרעי פרייס.

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? מחלקת קורונה בביה"ח שערי צדק
צילום: אורן בן חקון מחלקת קורונה בביה"ח שערי צדק
 ??  ?? ד"ר אלרעי פרייס
ד"ר אלרעי פרייס

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel