Israel Hayom

סר לביידן"

-

תרחשים במעגל השני ונערכים לכל מיני דברים שעלולים להגיע משם ולאפשרות שנתבקש לסכלם". ואולם, עדיין נשאלת השאלה מדוע דווקא כעת משגרים האיראנים מסרים מאיימים - ומתריעים מפני האפשרות של עימות צבאי במזרח התיכון? הרי עימות כזה עלול להידרדר לעימות בין־מעצמתי ואף מעבר לכך, כאשר בתווך מודיעה איראן לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה גרעינית כי בכוונתה להעשיר אורניום לרמה של 20 אחוזים. מעבר לכך, כלי הת

קשורת הערביים ציטטו במהלך סוף השבוע פרסומים בכלי התקשורת בארה"ב, המבוססים על מקורות בכירים במשרד ההגנה בוושינגטון, שטענו כי לאחרונה התרבו ההתרעות המודיעיניו­ת, שלפיהן איראן עלולה לפתוח במתקפה נגד מטרות אמריקניות במזרח התיכון. עוד דווח כי לדברי בכירים במערכת המודיעין האמריקנית, הם מתקשים לעיתים להבין את מדיניותה של טהרן - כשמצד אחד היא משגרת איומים ואזהרות מפני הסלמה צבאית ואף מודיעה כי תעשיר אורניום ;20%־ל ומצד שני - ההנהגה משגרת מסרים לנשיא הנבחר ג'ו ביידן וממשלתו המתהווה, שלפיהם איראן מעוניינת להגיע להסכם גרעין "הוגן ומכובד ולשם כך יש להתחיל במו"מ מייד עם חילופי השלטון בארה"ב", כך לדברי שר החוץ האיראני זריף.

דיפלומט ערבי בכיר, שנדרש לענות על סוגיית המדיניות האיראנית, אמר ל"ישראל היום" כי הוא כלל אינו רואה סתירה בין האיומים והמיליטנטי­ים הנשמעים מטהרן לבין היד המושטת מנגד של הנשיא האיראני והנהגת הרפובליקה האסלאמית בכל הנוגע להגעה עם הנשיא הנבחר ביידן להסכם גרעין חדש.

"אין לאיראן זמן"

"טהרן נמצאת תחת סנקציות כלכליות אכזריות שמרסקות את כלכלתה", אמר ל"ישראל היום" הדיפלומט הערבי הבכיר והוסיף: "אין לאיראן זמן להמתין להתנצחויות של ממשל ביידן עם המפלגה הרפובליקני­ת וישראל בכל הנוגע להסכם הגרעין והמתווה שלו. מדובר במהלכים שעלולים להימשך חודשים ארוכים, ובינתיים איראן משלמת מחיר כבד בשל הסנקציות. האיומים נועדו לאותת לביידן שגרירת רגליים במו"מ תביא לחוסר יציבות באזור, ואילו חתירה מאומצת ומשותפת של שני הצדדים לחתימה מהירה על הסכם גרעין שיביא להסרת הסנקציות מעל איראן תביא להשגת יציבות - לא בכדי הפרסים היו מי שהמציאו את השחמט", סיכם הדיפלומט.

 ?? צילום: אי.פי ?? ספינה וצוללת אמריקנית במצר הורמוז
צילום: אי.פי ספינה וצוללת אמריקנית במצר הורמוז
 ??  ?? נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צילום: אי.פי.אי המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי צילום: אי.פי.אי
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צילום: אי.פי.אי המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי צילום: אי.פי.אי
 ??  ?? ארכי טרוריסט, סוף "סולימאני אחראי למות מיליונים" חיסול המאה "יכושנרנואת­ל היום", 05.01.2020
ארכי טרוריסט, סוף "סולימאני אחראי למות מיליונים" חיסול המאה "יכושנרנואת­ל היום", 05.01.2020
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel