Israel Hayom

שריפת המזכרות בגולני: "תרבות עבריינית"

מפקד גדוד 13 שרף דגלונים ומזכרות של לוחמי גולני לדורותיהם, ועורר זעם בגדוד וברשת ● דובר צה"ל: "מה שנשרף היה בניגוד לערכים, במקום נמצאו גם סמים"

- לילך שובל

המלחמה בתופעת הצעירות־ותיקות בשלב חדש: מפקד גדוד 13 בחטיבת גולני שרף את סמלי הלוחמים הוותיקים במוצב כיסופים לנגד עיניהם ההמומות של חייליו.

המג"ד ריכז עשרות פריטים של הלוחמים, ובהם רצועות לנשק ואמצ צעים לשפצור הציוד האישי עם כיצ תוב על ותק החיילים, ושרף אותם מול עיניהם. האירוע צולם בהוראת המג"ד למען יראו וייראו. בצבא טוצ ענים מנגד כי בציוד שנשרף על ידי המג"ד היה גם ארגז ובו סמים, וכן פריטים בעלי "אופי משפיל ועברייני, נוסף על ציוד שאסור להחזיקו על ידי חיילי הגדוד".

המג"ד ביצע את הצעד הקיצוצ ני של שריפת הציוד על רקע תוצ פעת צעירות-ותיקות שניסה לעצ קור מן השורש. בין השאר, מדובר בחשש של לוחמים צעירים להתצ קלח מחשש שותיקים יצליפו בגבם בעת המקלחת, וחיילים ותיקים שאוסרים על צעירים להכנס למוצ עדון וותיקים שמעירים צעירים באמצע הלילה בצעקות ואיומים. האירוע התרחש בגזרת רצועת עזה, בזמן שלוחמי הגדוד נמצאים בתצ עסוקה מבצעית באזור. בת זוג של אחד הלוחמים התלוננה בפייסבוק וכתבה: "הלוחמים האלה משרתים בקו עזה, לא רואים את הבית ימים ולילות, והכל בשביל לשמור עליצ

נו, בשביל שנוכל לישון בשקט... היו להם דגלים בפלוגה שהם שמרו 300 שנה! דגלים שהם הכינו בעצצ מם, שפצורים לנשק עם בולים של הפלוגה, דברים מעור, ועוד ועוד". בפוסט, שפורסם בשישי בערב, הוסיצ

פה: "היום המג"ד שלהם הגיע לפלוצ גה, לקח את כל הדברים האלו, ולא השאיר להם דבר. ומה הוא עשה? שרף את הכל והפיץ תמונה של המדורה. הדברים האלה שהוא שרף היו חשובים שם לכולם בלי יוצא מן הכלל. עכשיו הם פשוט בדיכאון. המורל והמוטיבצ ציה שלהם היו בשמיים, ועכשיו הם מתחת לאדמה".

מיגור נורמות פסולות

מדובר צה"ל נמסר: "חטיבת גולני פועלת באופן שוטף ושיטתי למגר נורמות פסולות והתנהגות אשר אינה עולה בקנה אחד עם הערכים המצוצ פים מחיילי חטיבת גולני. השבוע נמצאו על ידי מפקד הגדוד שלטים, דגלים ואביזרים נוספים מסוג שאינו תואם את הנורמות שנקבעו, ובכצ לל זה ארגז המכיל סמים. בחטיבה קיים קו ברור המפריד בין מסורות וסמלים המהווים חלק מהוויי היחיצ דה לבין תרבות עבריינית המעודדת חוסר משמעת והשפלות אשר פוגעות במבצעיות הכוחות. נדגיש כי המקצ רה קרה לאחר מספר שיחות שקיים מפקד הגדוד לחייליו בנוגע לכבוד האדם, שוויון וסוג הציוד שבזכותם להחזיק. בגין סוגיית הסמים נפתחה חקירת מצ"ח".

 ?? צילום: "חיילים מצייצים" ?? שריפת הסמלים והדגלים
צילום: "חיילים מצייצים" שריפת הסמלים והדגלים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel