Israel Hayom

לראשונה: מכשיר שיאפשר התניידות לפני השתלות

חולת ריאות קשה חוברה לאקמו תחת הכרה מלאה ● מומחה: "פריצת דרך"

- מיטל יסעור בית אור

לראשונה בישראל, אישה בת 49 הממתינה להשתלת ריאות חוברה למכשיר אקמו ייחודי המאפ שר לחולה להיות ניידת וללכת בעודה ממתינה להשתלה.

המכשיר צפוי להעלות בעש רות אחוזים את סיכויי ההצלחה של ההשתלה.

המטופלת, אם לתשעה, שנמצאת בראש רשימת הממתינים נמצאת המ טופלת בהכרה מלאה, מדברת, אוכלת וגם מתהלכת בכוחות עצמה במחלקה בעודה מחוברת למכשיר מציל החיים.

מכשיר האקמו מחליף את פעילות הלב ובריאות עד להתאוששותם ובע בר חולים שנמצאו עליו היו מונשמם ומורדמים.

החולה שסובלת ממחלת פיברוזיס ריאתי )הצטלקות של הריאה(, חוברה בבילינסון על ידי ד"ר ירון ברק וד"ר דני גורפיל מהמערך ניתוחי לב וחזה בבילינסון למכשיר אקמו ייחודי, תוך שימוש בצינור מיוחד אשר מאפשר את הוצאת הדם הלא מחומצן מהגוף והחזרת דם מחומצן לחולה. עד כה חולים שהיו מחוברים למכשיר האקמו לא היו ניידים אך בזכות הטכנולוגיה החדשה ופורצת הדרך שמשתמשים בה במרכזי ההשתלות המובילים בק נדה, בארה"ב ובאירופה ניתן לחבר את החולה למכשיר אקמו שבזכותו היא תוכל להגיע להשתלת הריאות באופן המיטבי ביותר.

ד"ר ירון ברק, מנהל היחידה להשת לות בית חזה מסביר: "כשהחולים מגי עים לא פעילים התוצאות של ההשתלה פחות טובות, השרירים מדלדלים וקשה להם להיגמל מהנשמה. החולה צרי כה תרומת ריאות דחופה. החלום שלי שתוך שבועיים תושתל. זה למעשה קו חדש של טיפול בחולים. מענה שלא כולל הרדמה והנשמה והחולים 'הול כים אל ההשתלה שלהם'". ד"ר ירון ברק מוסיף כי "בזכות השיטה הזו אנ חנו פותחים צוהר חדש, לחולים הקשים ביותר, המועמדים להשתלת ריאות לה גיע להשתלה באופן מיטבי".

פרופ' דן ערבות, מנהל המערך לניתוחי לב וחזה בבילינסון מסביר "בתי חולים מכל הארץ קוראים לנו על מנת לעזור ולטפל בחולים הק שים ביותר שלבם או ריאותיהם קרסו. חשוב להבין כי מכונת האקמו היא המוצא האחרון של חולים אלו. לאחר החיבור למכונת האקמו אנו, כצוות, עובדים יומם וליל על מנת להציל את חיי החולה. בזכות הטכנולוגיה פורצת הדרך הזו אנחנו יכולים לה עניק רפואה פורצת דרך עבור החו לים המורכבים והקשים ביותר; ניסיון שנצבר לאחר שביצענו למעלה מ 800 השתלות ריאה וחיברנו מאות חולים למכשיר ה ."ECMO

 ??  ?? החולה שחוברה לאקמו בבילינסון
החולה שחוברה לאקמו בבילינסון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel