Israel Hayom

ברגע האחרון: הממשלה האריכה את שהיית העובדים הזרים

אחרי הפרסום ב“ישראל היום“, לפיו אלפי עובדים זרים יעמדו לגירוש בימים אלה, הממשלה אישרה מכסה ל 16,500 עובדים, שלמעשה תאפשר יבוא כ 4,000 עובדים נוספים

- היאלי יעקבי הנדלסמן

הממשלה החליטה ביום שישי להאריך את תוקף אישורי הע בודה של 5,000 עובדים זרים מסין, מולדובה, ואוקראינה, שבימים אלה פג תוקף אישור עבודתם בישראל לענף הבניה.

למעשה, הממשלה אישרה את הע סקתם של 16,500 עובדים זרים לענף הבנייה - החלטה שתאפשר להביא לישראל עוד 4,000 עובדים זרים, בי נתיים למשך שנה בלבד. מדובר בה חלטה של הרגע האחרון, שאלמלא כן מספר העובדים המאושרים לעבודה בתחילת השנה היה מחייב את גירו שם של אלפי עובדים מהארץ. ההחל טה התאפשרה לאחר הסכמתו של בני גנץ לאמץ את הצעת משרד האוצר ומשרד השיכון.

גם לפי ההחלטה הנוכחית אחרי סוף השנה מספר העובדים הזרים יירד בהדרגה.

אלדד ניצן, יו“ר תאגידי כח אדם זר בענף הבנייה בלשכת המסחר, בירך על החלטת הממשלה והוסיף, כי “המחסור ההולך וגדל בדירות ובידיים עובדות בענף הבנייה קריטי היום יותר מתמיד, בשל המשבר הגדול במשק הישרא לי. הגדלת מכסת העובדים, קריטית להאצת ענף הנדל“ן, הן כמקור לא לפי מקומות עבודה נוספים, הן כמנוע צמיחה כלכלי למשק.

במשרד הבינוי והשיכון אומרים כי שמירה על מכסת הפועלים הזרים לע בודות רטובות תביא להגדלת מקורות הפרנסה לעשרות מקצועות משלימים בענף, ותוביל לצמיחה במשק. על פי נתוני הלמ“ס, הגדלת מספר עובדי העבודות הרטובות תשפיע באופן ישיר גם להגדלת מספר העובדים בעבודות האחרות בענף הבניין כגון מהנדסים, אדריכלים, חשמלאים, זגגים, מתקי ני מעליות, עובדי אינסטלציה, עובדי מיזוג אוויר ועוד“.

לדברי ניצן, "ראינו שבשנים בהן חל גידול במספר העובדים הפל סטינים, חל גידול גם במספר העו בדים הישראלים. ברור שהעוב דים המיומנים בעבודות הרטובות מייצרים עבודה לעובדים וקבלני משנה מקומיים ומאיצים את הבנייה".

ניצן הוסיף, כי "עד הרגע האחרון יצא נו בקמפיין כדי שההחלטה הזו תעבור ואני שמח שזה הביא תוצאות: הממשלה יצאה בהחלטה במשאל טלפוני ברגע האחרון, כדי למנוע למעשה את גירו שם של 5,000 עובדים. אנחנו הסבר נו קודם לכן כי 31.12-ב היה אמור לפוג התוקף של אישורי העבודה של אלפי העובדים הזרים מסין, מולדו בה, ורומניה. זאת, בשל העובדה שה ממשלה לא אישרה עד אז את הצעת משרד האוצר ומשרד והשיכון להעס קת 18,500 עובדים זרים בענף הבניה. אמרנו שהחזרתם של 5,000 עו בדים הזרים לארץ מוצאם בניגוד להסכם הבילטרליים עם המדינות הללו, עלולה גם להביא לתקרית דיפלומטית אתן, מכיוון שנחת מו מולן הסכמי העסקה ל-5 שנים. עוד טענו כי המחסור בעובדים זרים בענף הבנייה יגרום נזקים עצומים לענף הבניה ולעלייה דרמטית של מחי רי הדירות, כבר בשלב הראשון עלייה של כ- 3% במחירי הדירות מידי חודש. המכסה של עובדים הזרים בענף הב נייה צריכה לעמוד על 30,000 עובדים זרים, למרות שבפועל הוחלט על ידי אגף התקציבים במשרד האוצר ,שה ממשלה תאשר העסקת 18,500 עובדים זרים בלבד. אמרנו כי ההחלטה צריכה להתקבל עוד לפני סיום שנת 2020 וכי החלטה זו היא באישור ובהסכמה של משרד האוצר, משרד השיכון, ומ שרד הרווחה".

ניצן הביע תקווה שהממשלה תאשר השנה חזרה למכסה הנדרשת – 30,000 עובדים זרים לעבודות הרטובות.

 ??  ?? אלדד ניצן
אלדד ניצן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel