Israel Hayom

לנו ב 232021

-

מוזיקה | עמי פרידמן

חובבי המוזיקה והפסטיבלים מתאב לים כבר לא מעט זמן על היעלמותם של הפסטיבלים וההופעות החיות מחיינו. ההערכות האופטימיות מדברות כרגע על חזרתן של ההופעות באזורי האביב או הקיץ, אך ייתכן שזה לא יקרה עד סוף .2021

כך או כך, ייקח זמן עד שהענף ישוב להיות כשהיה, כי נראה שלפחות בכל הנוגע למתחמים סגורים, עדיין יידר שו תנאי ריחוק חברתי. נראה כי תחום ההופעות הווירטואלי­ות, אלה שהועברו בלייב ברשת והיו סוג של תחליף עבור התעשייה בזמנים קשים אלה, יישאר איתנו גם לאחר שובן של ההופעות בפני קהל. הסיבה היא, כמו תמיד, כסף. ההע רכה היא שהמשבר הכלכלי המעמיק יותיר את פוקדי ההופעות והפסטיבלים ללא אפשרות לעשות זאת כבעבר, ואלה גם יטוסו פחות לחו"ל מאותה סיבה. הופעה באינטרנט תהיה יותר משתל מת עבורם, מה גם שהאמן יוכל למכור כמות כרטיסים כמעט בלתי מוגבלת.

מופע ה"סטודיו "2054 של דואה ליפה, שהיה הפקת ענק מלאת רקד נים וכלל אורחים כמו אלטון ג'ון, מיילי סיירוס וקיילי מינוג, עלה 1.5 מיליון דולר. אך הוא השיב לחלוטין את ההשק עה, ואף יותר מכך, עם יותר מ 5 מיליון צפיות בכל העולם.

שובו של הרוק

נראה גם שב 2021 הרוק ישוב לחיינו. אמנם לא כז'אנר שולט, אך אפשר לצפות לקאמבקים של כמה מהרכ בי הגיטרות הגדולים והאהובים בעו לם. כך, למשל, הפו פייטרס מתכננים להוציא כבר בפברואר את Medicine" ‪,"at Midnight‬ אלבומם הראשון מזה כמעט ארבע שנים.

שחרורו של האלבום נדחה בעקבות המשבר העולמי. דייב גרוהל וחבריו מתארים אותו ככיפי וכפופי במיוחד, אבל אם לשפוט לפי הסינגל הראשון, ‪,"Shame Shame"‬ שכבר יצא - מדובר בעוד מהטוב של הלהקה.

גם להקת אוונסנס מתכננת להוציא אלבום ראשון מזה ארבע שנים, ואפילו גאנז אנד רוזס המאוחדת הודיעה שתו ציא חומרים חדשים בשנה הקרובה. יהיה זה אלבום האולפן הראשון של הלהקה בהרכב הקלאסי שלה מאז .1993

גם ארקטיק מאנקיז, נואל גאלא גר והקיור מתכננים אלבומים חדשים. להקת רייג' אגיינסט דה מאשין תשוב לבמות, אחרי הפסקה של כמעט 20 שנה )האיחוד נאלץ להידחות, אתם יודעים למה(. ולבסוף, להקת קיס מתכננת לה תניע מחדש את סיבוב הופעות הפרי דה, שהחל בתחילת ,2019 בטרם נקטע בשנה החולפת. כך היא מתכננת לסכם כמעט 50 שנות פעילות.

עם זאת, הפופ וההיפ הופ לא ילכו לשום מקום. בפברואר יופיע הכוכב הק נדי דה וויקנד במופע המחצית הנחשק של משדר הסופרבול. אמנים שמתכננים להוציא אלבום ב 2021 הם לנה דל ריי, בילי אייליש, טראוויס סקוט, קארדי בי, זיין מאליק ולורד.

ואיך אפשר בלי טיילור סוויפט. אם חשבתם ששני האלבומים שהוציאה לא חרונה ייבשו את מעיין היצירה שלה, טעיתם. הכוכבת בת ה 31 מתכננת להקליט מחדש בשנה הקרובה כל שיר מתוך ששת אלבומיה הראשונים. הסיבה לכך היא כלכלית: אחרי שחברת התק ליטים שלה לשעבר מכרה את הזכויות לשיריה בסכום המוערך ב 300 מיליון דולר, סוויפט נחושה בדעתה להשיב את השליטה על החומרים שהיא כתבה והלחינה. בדרך זו היא תרוויח תמלו גים מכל שימוש בהם לצרכים מסח ריים, טלוויזיוני­ים או קולנועיים. האמת? צודקת.

הטיקטוק ייחלש?

כדרכם של טרנדים, הם נוטים להת חלף באחרים. מומחי תוכן וטכנולוגיה מעריכים שב 2021 נצרוך פחות פוד קאסטים בגלל אינפלציה משמעותית בתחום. הם גם מנבאים שאפליקציית טיקטוק תאבד מהפופולריו­ת שלה. זאת, משום שקהל היעד שלה נוטה להתבגר ולאבד עניין, וגם משום שכל שירותי הסטרימינג מתכננים להציג פיצ'רים משלהם של סרטוני וידאו קצרים.

לבסוף, יש המנבאים שפרסי הגראמי יאבדו מהרלוונטיו­ת שלהם. זאת לאור נתוני רייטינג הולכים ומידלדלים מדי שנה של טקס פרסי המוזיקה, וכן טענות על אפליה ובחירת מועמדים וזוכים לא הגונה, שנשמעות בשנים האחרונות נגד מארגני הטקס.

טלוויזיה | דודי כספי

מלחמות הסטרימינג בארה"ב, שהעלו הילוך ב 2020 עם שירותי הסטרימינג החדשים של אפל ושל דיסני - רק יעלו הילוך ב .2021

כבר בשבועות הקרובים יעלו בדיס ני פלוס סדרות שבמרכזן גיבורי היקום הקולנועי של מארוול קומיקס - יקום שמגלגל מיליארדים. אחת הסדרות האלה היא "וונדה ויז'ן" שבמרכזה המ כשפה וונדה מקסימוף )אליזבת אולסן( וגיבור העל האנדרואיד ויז'ן )פול בטא ני(. שניהם לקוחים מחוברות הקומיקס של "הנוקמים" .("Avengers") סדרה נו ספת שתעלה בדיסני היא "הפלקון וחייל החורף" שבמרכזה דמויותיהם של באקי בארנס )סבסטיאן סטן( והפלקון )אנתו ני מאקי( שכיכבו גם הם בסדרת סרטי "הנוקמים". למארוול יש בקנה לפחות עוד שלוש סדרות נוספות ל .2021 כל שנותר הוא לראות אם ההצלחה של סרטי מארוול בקולנוע תבוא לידי בי טוי גם על המסך הקטן.

אם עד כה הסטרימינג התמקד יותר

בסדרות ופחות בתוכניות ריאליטי, הרי שהמגמה הזאת הולכת להשתנות ב .2021 לראיה: המעבר של משפחת הטראש של קים קרדשיאן לשירות הס טרימינג Hulu לטובת הפרק הבא בקו רותיהן המצולמים של האחיות. מותגי ריאליטי רבים נמצאים חזק על הכוונת של שירותי הסטרימינג, וקיימת סבירות גבוהה שהריאליטי הממכר הבא יגיע מהסטרימינג.

בערוצי הטלוויזיה המסורתיים ממשיכים להילחם בחירוף נפש על מו תגים ותיקים שמתחילים לדעוך בהדר גה. הכוח העיקרי שנותר בידי הערוצים הגדולים הוא ביצירת אירוע טלוויזיוני שמצריך צפייה בשידור חי, למשל מש דרי ספורט וטקסים הוליוודיים. הטקסים הללו ספגו השנה מכה קשה בגלל הקו רונה, אולם מארגני טקס האוסקר, שנ דחה לסוף אפריל, נחושים לקיים אותו עם נוכחות, אפילו מינימלית, של מש תתפים, ולא באופן מקוון בלבד.

נראה שב 2021 נראה הרבה סדרות אנימציה, שכן אלה סדרות שלא ספגו פגיעה בגלל הקורונה ואפשר לעבוד עליהן בקלות יחסית גם בתנאים של ריחוק חברתי. המובילה היא כמובן "מש פחת סימפסון", שתחגוג בשנה הקרובה את הפרק ה .700

האם נראה השנה סדרות שעוסקות בקורונה? הדיון בשאלה האם הקהל רוצה לראות את הקורונה על המסך או שהוא מעדיף אסקפיזם - עדיין מתקיים. מה שבטוח הוא שעדיין לא ראינו איך התע שייה מתעלת את עניין הקורונה למשהו חדשני שטרם ראינו. האם זה מה שיקרה במהלך ?2021

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ?? לקון וחייל החורף"
לקון וחייל החורף"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel