Israel Hayom

עימותים בדרך להידוק הסגר

אי ההסכמות בקבינט הקורונה מחריפות ומעכבות את קבלת ההחלטות על המשך הסגר ● רה"מ תומך בסגר הדוק וקצר ● בכחול לבן מתנגדים ● מועד לדיון, אגב, עדיין אין

- אריאל כהנא ומיטל יסעור בית אור

המחלוקות הפוליטיות ומע רכת הבחירות שמרחפת מעל כולם העמיקו אתמול עוד יותר את חוסר היכולת לקבל החלטות בקבינט הקורונה - והגחיכו במיוחד את המצב הקיים ואת מק בלי ההחלטות.

נתחיל בכך שראש הממשלה נת ניהו תומך בסגר מלא, הדוק וקצר, שיימשך בין שבוע לעשרה ימים. נתניהו נוטה לקבל את מתווה משרד הבריאות למערכת חינוך, שכולל חזרה ללימודים דיגיטליים לכי תות .'י-'ה

אלא שמולו עומדות משוכות לא פשוטות, כאשר לעמדתו זו של נת ניהו אין רוב בקבינט. בכחול לבן מסרבים לסגר הרמטי וסבורים כי יש להמשיך עם ההגבלות הקיימות ולנסות להדביק את פער התחלואה והחיסונים.

יתרה מכך, גם אם בסופו של דבר יתקבלו החלטות בקבינט הקורונה - שאגב, טרם נקבע מועד לכינוסו הבא - הן עשויות להיתקל בהתנגדויות מצד הכנסת שצריכה לאשר אותן.

בקרב חברי הקבינט שוררת מח לוקת קשה באשר לצעדים הנדר שים כעת.

בעוד נתניהו, שר הבריאות אד לשטיין ומערכת הבריאות תובעים לאכוף סגר מלא ומיידי, בכחול לבן מתנגדים.

אדלשטיין אמר אתמול בביקור במרפאת כללית בנצרת כי המצב מחייב הטלת סגר מלא במשך שבועיים. "אנחנו בהתפרצות קשה מאוד", הזהיר השר, "כנראה במצב קשה יותר ממה שהיינו בתחילת ספ טמבר. לא יהיה מנוס מצעדים קשים. נבוא עם דרישה לסגר מלא לפרק זמן של שבועיים. צריך לתת לתח לואה הזאת מכה אחת חזקה, וביחד לצאת לדרך חדשה".

אדלשטיין העריך כי עד תחילת אפריל המדינה תוכל לחזור לשג רה, שכן כל מי שמעוניין בכך יקבל חיסון.

גם שר החינוך יואב גלנט, שעד כה לחם למניעת סגירת מערכת החינוך, אמר אתמול כי נדרש לה פסיק את הלימודים הפיזיים של כי תות .'י-'ה

ואולם במה שהיתה מפלגת כחול לבן עומדים על כך שאין צורך בסגר. היו"ר בני גנץ אמר כי בימים הקרו בים יבצע הערכת מצב לגבי הצעדים הנדרשים ולדבריו, בשלב הזה, נדרש דווקא לחדש את הפעילות העסקית )ראו ידיעה נפרדת בעמוד זה(.

שר המדע יזהר שי, שפרש מכחול לבן אך נשאר בתפקידו, סבור אף כי "יש סימנים מעודדים להתמתנות ואולי אף ירידה במקדם ההדבקה. יש לנו זמן. בניגוד לתדריכים הקודרים המושמעים מעל במות שונות ללא צורך, אין צורך להבהיל את הציבור עכשיו באיומים על הארכת הסגר בעוד ארבעה שבועות או החמרה כזו או אחרת של ההגבלות. להפך, המו דלים שראינו מראים שאולי אפשר להסתפק בסגר הנוכחי, שנגמר ביום ראשון בעוד שבוע, ללא הארכה, או בהארכה לזמן קצר וידוע מראש".

גם שרת הקליטה, פנינה תמנו שטה מכחול לבן, מתנגדת לסגר.

אדלשטיין: "אנחנו בהתפרצות קשה מאוד. כנראה במצב קשה יותר ממה שהיינו בתחילת ספטמבר. לא יהיה מנוס מצעדים קשים"

 ?? צילום: יהושע יוסף ?? המונים בנמל ת"א
צילום: יהושע יוסף המונים בנמל ת"א
 ??  ?? השר אדלשטיין, אתמול
השר אדלשטיין, אתמול

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel