Israel Hayom

הסוחרים מאיימים: "אם לא יוטל סגר מלא עוד היום - נפתח כרגיל בשבוע הבא"

- היאלי יעקבי הנדלסמן

"אם הממשלה לא תקבל הח לטה על סגר הרמטי עוד היום, נפתח את המשק בעוד שבוע", כך איימו אמש נציגי הגוף החדש המתקרא "פורום ראשי המסחר".

הללו נפגשו אמש עם השר בני גנץ, שהבטיח להם שיגבש את עמ דתו ביממה הקרובה.

לשיחה הזאת קדם יום סוער מב חינתם, כאשר סוחרים רבים קראו לממשלה שלא להישאר היחידים שסגורים בעוד ישראלים רבים מת נהלים כבשגרה.

לגוף החדש בשם "פורום ראשי המסחר בישראל" חברו התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה, פורום הקניונים, ארגון מסעדנים חז קים ביחד, איגודי השווקים ואחרים.

במסיבת עיתונאים שערכו את מול, האשים שחר תורג'מן, יו"ר התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה: "הגענו למצב הזה בגלל מחדלים חמורים של ממשלת יש ראל. אומרים שאין הדבקות במערכת החינוך. נכון לעכשיו, יש 10,000 תלמידים ו 2,000 מורים חולי קורו נה. היתה הזדמנות לסגור את נתב"ג ואת המגזרים שמפירים את ההנחיות באמצעות חתונות. לעומת זאת, המ סחר היה סגור החל מ 15 במארס ועד ינואר. היינו סגורים במשך 150 ימים. ביקשנו מהשרים לא לעשות ריסון מהודק כי ידענו שההידבקות היא לא מהמסחר".

תורג'מן הוסיף בכעס: "אנחנו אומרים לממשלת ישראל - תעשו סגר מלא של יום כיפור, ולא פייק סגר. בגלל מדיניות הממשלה הוש מדו 90 אלף עסקים. חצי מיליון עו בדים יוצאים וחוזרים מחופשה ללא תשלום כמו יו יו".

הוא התייחס לאפשרות שיחולקו

קנסות בעת פתיחת המסחר בתחילת השבוע הבא: "אני מזהיר את ממשלת ישראל מאכיפה בררנית".

מנכ"ל ארגון "מסעדנים חזקים ביחד", תומר מור, התייחס למשמ עות של ההשלכות הכלכליות החרי פות על ענף המסעדנות: "המסעדנים איבדו קרוב לשליש מכלל העס קים. התחלנו עם 14 אלף ואנחנו עם 10,000 כעת. אנחנו מניחים שחצי מהתעשייה הזו ייכחד", התנבא.

אור בן מלך, הבעלים של מסעדת תאי צ'ין ומעדניית סרדינייה בק ריית טבעון, ציין בשיחה עם "יש ראל היום": "מה שמפריע לנו הוא שאין תכנון עתידי לגבי מה שהולך היות. אי הוודאות הורגת את כולם כי אנשים לא יודעים לאן הולכים".

 ?? צילום: דודו גרינשפן ?? מתחם ישפרו פלאנט בבאר שבע
צילום: דודו גרינשפן מתחם ישפרו פלאנט בבאר שבע

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel