Israel Hayom

"שוב התלמידים משלמים מחיר"

נמשכת אי ודאות במערכת החינוך ● מתוך 2.2 מיליון תלמידים, כ 616 אלף נשארים בבית ● "פארסה בהנהגת משרד הבריאות"

- נועם )דבול( דביר

מבולבלים? גם הם. יום נוסף של אי ודאות במערכת החינוך מתחיל הבוקר - כשמצד אחד קריאות נחרצות של משרד הבריאות לסגור את מערכת החי נוך בטענה שהיא מהווה מוקד תחלואה, ומנגד עמדת משרד החינוך, ובראשו השר יואב גלנט, שמנסים להשאירה עובדת ופתו חה בכל מחיר.

הלימודים עדיין מתקיימים על פי תוכנית הרמזור - הלימודים בגני הילדים, בכיתות ,'ד-'א הצה רונים והחינוך המיוחד מתקיימים בכל היישובים - גם אם מדובר בעיר אדומה כתומה. מנגד, הלי מודים בכיתות ה'-י"ב מתקיימים רק ביישובים ירוקים וצהובים, וב שאר המקומות - מרחוק. כ 616 אלף תלמידים במערכת החינוך )מתוך 2.2 מיליון( אינם הולכים למוסדות החינוך.

ברשימת היישובים הכתומים והאדומים עשרות ערים, גם כאלה גדולות כמו ירושלים, אשדוד, חיפה וחולון, לצד יישובים קטנים יותר כמו ערד, טבריה, יבנה וכפר קאסם. המשמעות היא שמאות אלפי תל מידים )כיתות ה' ומעלה( נשארים בבתיהם וחוזרים ללמידה מרחוק שאינה אפקטיבית. סיווגן של הע רים האדומות והכתומות יהיה בתו קף עד לסוף השבוע 9) בינואר(, ובאמצע השבוע אמור להיקבע רמ זור חדש שישפיע על השבוע הבא. לחלופין, תהיה סגירה של כל מע רכת החינוך. אופציה נוספת היא חזרה להחלטת הקבינט על סגירת שכבות ה'-י' בכל הערים.

שר החינוך גלנט התייחס לד ברים בפוסט שהעלה אתמול, שבו כתב: "אני קורא לחבריי לממשלה להתאחד מאחורי ראש הממשלה בנימין נתניהו ולאשר באופן מיידי את המתווה להפעלת מערכת החי נוך בתקופת הסגר, כפי שאושר על ידי הממשלה ונדחה על ידי ועדת החינוך של הכנסת. אימוץ המתווה יסייע בשמירה על בריאות התל מידים וסגלי ההוראה, לצד מענה חינוכי הולם".

דניאלה שומיל היא תלמידת כיתה ה' בבית הספר חופים במודי עין, שנחשבת לעיר כתומה ולכן לא מתקיימים בה לימודים כבר שבוע. אתמול כשדיברנו איתה עוד היתה לה תקווה לחזור לבית הספר כש צבע העיר ישתנה, אך הדיבורים על סגר כללי מרחיקים את החלום. "הדיבורים על סגירה של כל בתי הספר גורמים לי להרגיש עצובה", שיתפה, "זה לא נעים לשבת בבית כל כך הרבה זמן, אני אוהבת ור גילה לצאת ולהיות פעילה. היתה לי תקווה שנחזור ללימודים, אבל נראה שזה לא יקרה בקרוב".

מתעללים במערכת

אתמול יצאו במועצת התלמידים והנוער הארצית נגד הכוונה לס גור את מערכת החינוך וטענו כי זו אינה הפעם הראשונה שמשרד הבריאות מציב מטרות שרירותיות ומשתמש באמצעים אבסורדיים: "בתוך כל הכאוס שעברה מדינת ישראל, אין מערכת שעברה הת עללות יותר עמוקה מאשר מער כת החינוך - מאי הוודאות לסגי רה ולפתיחה, מתווה אחרי מתווה וחוזר חלילה. כעת פועלים במשרד הבריאות לסגור אותנו התלמידים חזרה בבתים ממש רגע לפני בג רויות החורף".

לטענתם, העדיפו את הטיסות והקניות על פני החינוך: "התפת חה פה פארסה בהנהגת משרד הב ריאות, ובני הנוער הפכו שעיר לע זאזל של המערכת ואנו לא נשתוק ונרכין ראש לסיטואציה. הפתרון כמובן הוא לשפר את אכיפת ההנ חיות, ובמקביל להורות על אישור חיסונים לחברי צוותי החינוך גם מתחת לגיל ,60 שבכל יום מלמדים עשרות תלמידים".

 ?? צילום: יהונתן שאול ?? דניאלה שומיל
צילום: יהונתן שאול דניאלה שומיל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel