Israel Hayom

יותר מתחסנים, יותר נדבקים, עוד שבעה נשאי מוטציה

עד כה זוהו בארץ 30 נשאים ● מניין הנפטרים עלה ל 3,417 ● עד כה התחסנו יותר מ 1.2 מיליון ישראלים ● בוטלה התוכנית לדחות את מנת החיסון השנייה

- מיטל יסעור בית אור אסף גולן ואפרת פורשר

שבעה מקרים נוספים של נשאי מוטציית הקורונה הבריטית התגלו אתמול בישראל. כך נמסר ממשרד הבריאות.

לפי הודעת המשרד, מתוך 96 דגימות חשודות, התקבלו שבע חיוביות - של חולים חרדים מירוש לים, אפרת, בני ברק וגבעת זאב. עד כה זוהו בישראל 30 נשאים של המו טציה, מתוכם שישה ששבו מחו"ל. במקרים הללו לא מדובר בהדבקה על רקע נסיעה לחו"ל.

בשל כך, הורה ראש מועצת אפרת, עודד רביבי, על סגירת כל מוסדות החינוך ביישוב, לרבות בחי נוך המיוחד. באפרת יש כיום יותר מ 100 נשאי קורונה.

נכון לאמש ב ,20:30 התווס פו 3,033 מאובחני קורונה חדשים, שהם שיעור חיוביים של 6.1% מסך כלל הבדיקות עד אותה שעה את מול - .49,403

ביום שבת, נזכיר, נעשו 75,713 בדיקות עם שיעור חיוביים של 5.5% ו 4,141 נשאים חדשים. מספר החולים הפעילים עומד בי שראל כעת על 48,366 בני אדם. 761 מצבם קשה, 255 קריטי ו 209 מונשמים. מניין הנספים במגיפה: 3,417 בני אדם.

קבוצות לחץ לחיסון

מנתוני משרד הבריאות מתברר שיותר משני שלישים מהחיסונים (66%) ניתנו לבני 60 ומעלה וכי 46% מבני 60 ומעלה כבר התחסנו. נכון לאתמול התחסנו כ 1.2 מיליון ישראלים.

שר הבריאות יולי אדלשטיין העריך אתמול, כי "עד סוף מארס תחילת אפריל - רוב מי שירצו לה תחסן יוכלו, ואז נוכל להגיע לפתי חה רחבה במשק ובתרבות". לדעתו, "תוך חודשיים שלושה נוכל לחסן את כל האוכלוסייה".

על אף המחסור המסתמן בחיסו נים, ואולי בגללו, באגודה לזכויות החולה מבקשים מאדלשטיין להק דים את מתן החיסונים לחולים כרו ניים מתחת לגיל ,60 ולהעדיף אותם על פני מורים וגננות.

נכון להיום, ניתן החיסון מגיל 60 ומעלה. ביוזמה עצמאית של כללית

ומכבי מחוסנים גם חולים כרוניים בני 55 ומעלה ובלאומית 50 ומע לה. קופות החולים מחסנות גם חולי סרטן, חולים במחלות המטולוגיות ומושתלי איברים.

"אנו שומעים על לחצים של קבוצות עובדים שונות לקבל עדי פות במתן החיסון", אמר שמוליק בן יעקב, מנכ"ל האגודה לזכויות החולה. "אנו פונים בדרישה שקבוצת החולים הכרוניים מתחת לגיל 60 תהיה הקבוצה הבאה להתחסן מייד לאחר הקשישים".

הוועדה המתעדפת את חיסוני הקורונה דחתה את המודל הבריטי, שלפיו דוחים את קבלת מתן המנה השנייה של החיסון, כדי שיותר אנ שים יוכלו להתחסן במנה הראשונה. זאת אף שהמשנה למנכ"ל המשרד, פרופ' איתמר גרוטו, תמך בכך.

ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שי רותי בריאות הציבור במשרד הב ריאות, סבורה כי מדובר ב"הימור וסיכון. באנגליה עושים זאת, אבל רק בגלל שהם בקטסטרופה נוראית". גם אדלשטיין הבהיר שכל מתחסן יקבל שתי מנות: "במדינת ישראל לא תהיה מדיניות של חיסון אחד".

 ?? צילום: יוסי זליגר ?? תור לחיסוני קורונה באור יהודה, אתמול
צילום: יוסי זליגר תור לחיסוני קורונה באור יהודה, אתמול

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel