Israel Hayom

ביקורת במגזר הערבי על חיזורי הליכוד: "חפשו קולות בחדרה"

מנסור עבאס בירך על השינוי ביחס לח"כים הערבים, אך הסתייג ● בבל"ד זעמו: "תרחישים דמיוניים" ● השר כץ: "הזדמנות לוותר על הקו הקיצוני"

- יהודה שלזינגר ודניאל סיריוטי

תגובות במגזר הערבי לאחר הפרסום ב"ישראל היום" לפיו רה"מ נתניהו שוקל בחיוב לשריין ח"כ ערבי שיתמנה לשר מוסלמי ראשון מטעם המפלגה.

ח"כ מנסור עבאס התייחס להת קרבות של הליכוד לציבור הערבי ואמר ״שמחתי להיות הראשון לזהות ולהוביל את השינוי בתפישה של הפוליטיקאי­ם בימין הישראלי כלפי החברה הערבית, מיחס עוין לאזרחי המדינה הערבים ליחס שמציב אותם במרכז השיח הפוליטי בצל מערכת בחירות מורכבת זו העומדת לפני נו. אנו בניה ופניה של החברה הער בית שמיצגים אותה בכבוד״.

עם זאת ביקש עבאס להדגיש כי על אף מאמציו של רה"מ נתניהו לה תקרב לציבור הערבי, הוא ממליץ לרה"מ ולליכוד ״לחפש קולות בח דרה ולא באום אלפחם״.

כזכור, עבאס ציין כי "עם נתניהו אין לי קשר, אני בקשר עם הפקי דות הבכירה במשרדו, לגיבוש תכנית למיגור אלימות".

מנגד, ח״כ אמטאנס שחאדה מתח ביקורת חריפה על המהלך ומסר בתגובה לקמפיין של נתניהו בחברה הערבית; ״הכיסא של נתניהו רועד, לכן הוא מדמיין תרחישים שבהם הציבור הערבי יצביע למי שדיכא, שיסע, הסית והדיר אותו. האוטובו סים שלנו מוכנים לנהור לקלפיות, אבל בטח שלא כדי להצביע לגדול המסיתים נגדנו״.

שר האוצר, ישראל כץ, הגיב לד ברים ואמר: "בהסכמי השלום עם דובאי ומדינות המפרץ קרה משהו. ערביי ישראל יכולים לשנות דיסקט ולא ללכת אחרי המנהיגים שלהם לפינות קיצוניות".

בתוך כך בליכוד המשיכו את מול לעסוק בסוגיית השיריונים, אחרי שבמוצאי השבת אישרה מז כירות המפלגה את ביטול הפריימריז ואישור ששה שיריונים לנתניהו.

נתניהו עצמו עלה בשיחת זום לדיון ואמר "אין לנו אפשרות מע שית לקיים פריימריז. זה מה שנ כון כרגע לטובת התנועה". בסוגיית השיריונים אמר נתניהו "קיימתי דיון במוצאי שבת עם מזכירות המפלגה, החברים אמרו את דעתם לגבי מה צריך לעשות כדי להבטיח שנביא עוד קולות, אמרו לי תדאג שיהיה נציג לצעירים, לנשים, לעסקים הק טנים, לערבים, ליו"ש, לעולים, לא זורים מסוימים שמקופחים, לחרדים חדשים והזכירו גם שמות ספציפיים. זה יותר מששה אנשים. ביקשתי רק ששה מתוך ארבעים, שלושה מהם בעשירייה האחרונה".

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? ח"כ מנסור עבאס
צילום: אורן בן חקון ח"כ מנסור עבאס

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel