Israel Hayom

סערה בעבודה: ביהמ"ש התיר קיום הפריימריז; פרץ: נערער לעליון

ביהמ"ש קיבל את עתירתה של ח"כ מרב מיכאלי וקבע כי הפריימריז יתקיימו בניגוד לכוונת ועידת המפלגה לבטלם ● מיכאלי הכריזה ניצחון - אך בהנהלת המפלגה הבהירו: "לא נשתוק"

- יורי ילון

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל אתמול את עתי רתה של ח"כ מרב מיכאלי, והפך את החלטת ועידת מפלגת העבודה, שביקשה לבטל את הפריימריז לב חירות הקרובות.

בעקבות הפסיקה הודיעה ח"כ מי כאלי כי תתמודד על תפקיד יו"ר המפלגה. השופטת הבכירה בבית המשפט המחוזי בתל אביב יפו, רחל ברקאי, פסקה כי החלטת ועידת מפ לגת העבודה מ 29.11.20 בדבר שי נוי שיטת הבחירות של יו"ר המפלגה ושל רשימת מועמדי המפלגה לכנ סת, מבוטלת.

מדובר בניצחון לחברת הכנסת מרב מיכאלי, שעתרה לבית המשפט נגד ההחלטה של ועידת מפלגת הע בודה בעקבות רצונו של היו"ר עמיר פרץ לצמצם באופן ניכר את הזכאים לבחור את יו"ר המפלגה ואת רשימ תה לכנסת רק לצירי ועידת המפלגה ולא לכלל חבריה, כפי שהיה במשך שנים רבות. עבור היו"ר עמיר פרץ, שהודיע כי לא יוביל את המפלגה בבחירות הקרובות, מדובר במפלה אישית. השופטת הבכירה ברקאי ציינה בפסק הדין כי "ככל שמבק שת המפלגה לקדם שינוי שכזה, בעת הזו של ערב הבחירות לכנסת, עליה להפעיל את המנגנון הקבוע בסעיף 218 )א( לחוקה, ולבצע משאל בקרב חברי המפלגה".

חברת הכנסת מרב מיכאלי מסרה בתגובה לפסק הדין: "ניצחנו. בית המשפט הגן על זכותן/ם של חב רות וחברי המפלגה לבחור מי ייצגו אותן/ם". מיכאלי הוסיפה כי "לפני

קצת יותר מחודש עמיר פרץ ואיציק שמולי ניסו לבצע מחטף ולהפוך את מפלגת העבודה לדיקטטורה. הם נכ שלו. זה לא היה קרב פשוט, מול מנ גנון משומן, עתיר כוח אדם ושליטה מוחלטת במשאבי המפלגה. למרות זאת השגנו את הצדק המתבקש. במ פלגה כינו את פסיקת ביהמ"ש: "הח לטה היסטורית". פעיל בעבודה אמר ל"ישראל היום": "מגיע לה להיבחר".

הנהלת מפלגת העבודה התכנ סה כדי לדון במשמעויות ההחלטה. לאחר דיון עם חברי ההנהלה נמסר כי הוחלט לערער לעליון. ״הנהלת המפלגה החליטה לערער לבית המ שפט העליון על החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב לקיים פריימריז במפלגת העבודה", נמסר.

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? מיכאלי
צילום: אורן בן חקון מיכאלי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel