Israel Hayom

כתב אישום מתוקן הוגש בתיק וואלה בזק; רה"מ: "הבלוף נחשף, הבלון התפוצץ"

הפרקליטות מחקה את כל הביטויים המתייחסים לפניות מטעם משפחת רה"מ - וקבעה שנתניהו לבדו מעורב ב 150 מקרים הכוללים דרישות לסיקור חיובי ● נתניהו: "פעולות דוברות שגרתיות"

- יאיר אלטמן

הפרקליטות הגישה אתמול לבית המשפט המחוזי בירו שלים כתב אישום מתוקן בתיק ,4,000 ובו תיקון לאישום הראשון בהתאם להחלטת בית המשפט המ חוזי מהחודש שעבר.

בכתב האישום המתוקן מתואר כי בין ראש הממשלה בנימין נת ניהו לבין הנאשמים שאול אלוביץ' ואיריס אלוביץ', בעלי השליטה דאז בקבוצת בזק, התנהלה מערכת יחסים שוחדית של "תן וקח".

הפרקליטות טוענת כי מערכת יחסים זו כללה דרישות והתערבויות בסיקור תקשורתי בדרכים שונות באתר וואלה שבשליטת בזק, היע נות חריגה לדרישות אלה ו"צנזורה עצמית" על רקע דרישות מנתניהו.

ההתערבות הזו בתוכני האתר, כך נטען, נעשתה בתמורה לכך שנת ניהו יקדם עבור בני הזוג אינטר סים כלכליים משמעותיים. על פי כתב האישום, נתניהו השתמש בכוחו השלטוני למען עסקיו של אלוביץ'. בית המשפט דרש מהפרקליטות למחוק האשמות המיוחסות לבני משפחתו של נתניהו שאינם נאש מים, ולהתייחס בכתב האישום למ קרים קונקרטיים. בכתב האישום המתוקן מתוארים 230 מקרים הכוללים דרישות מאתר וואלה להיטיב עם נתניהו ובני משפחתו, מתוכם קיימות אינדיקציות למ עורבותו של נתניהו ב 150 מהם. הפניות כוללות דרישות להיטיב את הסיקור התקשורתי, להגדלת זמן החשיפה של ידיעות חיוביות או לשינוי כותרות של ידיעות שליליות וכך הלאה. כתב האישום מדגיש כי נתניהו היה מודע לכך שבני משפחתו

פונים לבני הזוג בדרישות לסיקור בהיקף ניכר ובשיטתיות, ואלו מהווים את תשתית ליחסים השוחדיים.

מטעמו של ראש הממשלה נמסר: "התפוצץ הבלון של תיק .4000 הפרקליטות בקושי הצליחה למצוא 10 פניות תקשורתיות של ראש הממשלה לוואלה בארבע שנים, בשעה שבתקופה זו נכתבו על ראש הממשלה בוואלה כ 10,000 כת בות. הפניות התקשורתיות שהפ רקליטות מציינת הן פניות שגר תיות, כגון דברור נאומו של ראש הממשלה בקונגרס נגד הגרעין האיראני או ביקוריו המדיניים ביפן. "באופן אבסורדי הפרקליטות מגדי רה פעולות דוברות שגרתיות כפ ליליות. נחשף הבלוף והתברר שלא היו פניות חריגות מצד רה"מ ולא היתה היענות חריגה מטעם וואלה".

 ?? צילום: גדעון שרון/לע"מ ?? היועמ"ש
צילום: גדעון שרון/לע"מ היועמ"ש

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel