Israel Hayom

משרתות בגזרה הרגישה ביותר: לראשונה - לוחמות בגבול הצפון

כוח נשי מול חיזבאללה: החיילות של גדוד שחף יפעילו רחפנים בקו הקדמי מול לבנון ● מפקדת הפלגה מדגישה: "סומכים עליהן בעיניים עצומות, אין הבדל בינן לבין לוחמים"

- חנן גרינווד

לראשונה בהיסטוריה הוצבו לוחמות איסוף קרבי בגבול הלבנון, הגבול הנפיץ ביותר כיום במדינת ישראל, כדי לבצע איסוף מודיעין מדויק באמצעות רחפנים, יכולת שלא היתה קודם לכן בגבול המתוח בצורה רחבה.

עד כה נמנעו בצה"ל מלהכניס כוח של לוחמות לגבול הנפיץ. אלא שלפני חודשיים הוחלט בצה"ל לפתוח לראשונה, על רקע איום ברור מצד חיזבאללה, פלגת לוחמות שמתמחת בשימוש ברחפנים בתוך גדוד האיסוף "שחף" .)869( "אנחנו מהווים מכפיל כוח בגזרה. אף אחד לא יודע לעשות שימוש ברחפנים באזור, בטח לא ברמה שלנו, ולכן אנחנו נחשבים לכוח מבוקש במיוחד", מספרת סגן נורית רוקח, מפקדת הפלגה החדשה.

גורם בפיקוד צפון מבהיר כי אכן מדובר בכוח שמשנה את פני הגזרה: "הלוחמות יודעות להפעיל את האמצעים הטכנולוגיי­ם בצורה מצוינת, ואנחנו סומכים עליהן בעיניים עצומות".

הקצינות והלוחמות בשטח מודעות היטב לכך שמבחינה ציבורית הן שברו כיפת זכוכית, אך כלפי פנים, הן אומרות - אין שום הבדל בינן לבין הגברים הלוחמים. "זה לא מעסיק אותנו ביום־יום", אומרת רוקח ומוסיפה: "לוחמי האיסוף ולוחמות האיסוף ייתנו בזמן אמת את המענה הראשוני, ולכן אנחנו צריכות לפעול באופן כפול - לתת מענה מודיעיני וגם מענה ראשוני בשטח. אין יכולת כזאת לשום כוח לוחם אחר". פלגת הרחפנים נמצאת בתוך פלוגת "אדיר", שפועלת זה שמונה חודשים בגבול הלבנון. "מדובר באוטוריטה בגזרה", מסביר מפקד הפלוגה, סרן ברק צ'וי, "הכפלנו בחודשים האחרונים את סל הכלים שלנו עם יכולות חדשות ומגוונות, ובהן גם רחפנים". צ'וי מבהיר כי כניסת הלוחמות לא פוגעת במבצעיות בשום צורה. "זה לא בא על חשבון מבצעיות ולהפך - הפלגה עונה על צורך מבצעי". סמל קרן מור היא כבר לוחמת ותיקה ומשרתת בתחום בשנה האחרונה, מתוכה כמה חודשים בפלגה החדשה. מבחינתה מדובר בשליחות: "אנחנו עושות הכל כדי להכיר את השטח ואת האויב בצורה הטובה ביותר - ולתת מענה לצרכים ברמה הגבוהה ביותר שנדרשת בשטח".

 ?? צילום: אורן כהן ?? אחת הלוחמות
צילום: אורן כהן אחת הלוחמות

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel