Israel Hayom

סוכנות האו"ם מסלפת את נתוני הטרור

"סוכנות האו"ם לעניינים הומניטריים" )OCHA( מעוותת את נתוני הטרור הפלשתיני כנגד ישראלים ● לא דיווחה על הרצח של הרב אוחיון בפ"ת ● השגריר ארדן: "הגיע הזמן לשים סוף לביזיון הזה"

- אריאל כהנא

"סוכנות האו"ם לעניינים הומניטריים" )OCHA) מעע וותת את נתוני הטרור הפלשתיני כנגד ישראלים.

הסוכנות, שפעילה בכל העולם אך מחזיקה יחידה ייחודית רק ליהודה שומרון ועזה, מפרסמת לעיתים קרובות דיווחים מהנעשה ב"שטחים הפלשתיניים הכבושים". דיווחים אלה, בקצב שבועי, חודשי ושנתי, אמורים לעדכן את מדינות העולם על מעשי אלימות שהתרחשו באזור ועל הנסיבות שהובילו אליהם. ואולם, מעקב שיטתי של ארגון "בצלמו" הראה כי OCHA מדווחת באופן מעוות על רצח ישראלים בידי פלשתינים.

כך, למשל, מסרה הסוכנות דיווח מגמתי על רצח תושבת טל מנשה, אסתר הורגן, לפני כשבוע. במקום לכתוב כי היא נרצחה בעת שיצאה לפעילות ספורטיבית, נאמר כי הורגן "נמצאה מתה" וכי "הרשויות בישראל חושדות שהותקפה בידי פלשתיני". באותו דיווח נמסר כי מתנחלים זרקו אבנים על פלשתינים, אף כי אין לאירוע קשר לרצח הורגן. סוכנות OCHA לא דיווחה כלל רצח הרב שי אוחיון בפתח תקווה, לפני כחצי שנה, והדבר תוקן באופן חלקי רק לאחר פניות "בצלמו". שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, החליט להוביל מאמץ דיפלומטי נגד ההטיה המתמשכת הקיימת בפעילות .OCHA השגריר ארדן פנה במכתב תלונה רשמי לראש OCHA ולמזכ"ל האו"ם בדרישה לתקן מיידית את המידע שמופיע בדו"ח ולוודא כי נתוני האתר יהיו מדויקים. במכתבו דרש ארדן את התערבותו האישית של המזכ"ל גוטרש על מנת למנוע הישנות מקרים כאלה בעתיד.

השגריר ארדן: "גופי האו"ם מתעלמים באופן מחריד מקורבנות ונפגעי טרור יהודים. הגיע הזמן לשים סוף לביזיון הזה ולהבהיר לראשי האו"ם - היצמדו לאמת ולעובדות".

שי גליק, מנכ"ל "בצלמו", שביקש את התערבות ארדן, אמר כי "מצער מאוד שהאו"ם בוחר להשמיט בכוונה שמות של נרצחים יהודים שוב ושוב. התעלמות האו"ם מהטרור הרצחני הינה בושה וחרפה לגוף הזה ששכח שמטרתו הינה להגן על זכויות האדם של אזרחי העולם. אנחנו מודים לשגריר גלעד ארדן על הירתמותו למאבק בנרטיב השקרי והמסוכן הזה".

 ?? צילום: פיני סילוק ?? השגריר ארדן
צילום: פיני סילוק השגריר ארדן
 ?? צילום: אי.פי ?? מזכ"ל האו"ם גוטרש
צילום: אי.פי מזכ"ל האו"ם גוטרש

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel