Israel Hayom

מ"פאודה" להיפ הופ

את עלא דקה (26) ראיתם בסדרות כמו "פאודה", "פמת"א" ו"תאג"ד" ● אבל השחקן מבאר שבע הוא גם מוזיקאי חובב ● עכשיו יוצא סינגל ראשון שלו, ששמו "לא טוב", מתוך אלבום היפ הופ שעליו עבד יחד עם המוזיקאי תאיר סיבוני

- מאיה כהן

את עלא דקה (26) סביר להניח שראיתם בעונה השלישית של "פאודה" או בסדרות "פמת"א" בכאן 11 ו"תאג"ד" ב .yes אבל מתברר שדקה, שחקן תיאטרון וקולנוע שהיה עסוק למדי עד לקורונה, גם מתעסק במוזיקה. כעת הוא משחרר סינגל רא שון מתוך אלבום שנעשה בשיתוף פעו לה עם הכותב, המלחין והמפיק המו זיקלי תאיר סיבוני.

המפגש בין דקה לסיבוני התרחש בתיאטרון באר שבע. סיבוני כתב מח זמר בשם "סוליקה" שעלה בתיאטרון ודקה שיחק בו. המפגש הוליד שיתוף פעולה מוזיקלי שהוביל לאלבום היפ הופ שלם. הסינגל הראשון מתוכו, "לא טוב", יוצא עכשיו.

"אני בעצם התחלתי במוזיקה", אומר דקה שנולד וגדל בבאר שבע, "כשהייתי בן ,17 חלמתי להיות מו זיקאי. שרתי, הקלטתי קצת שירים, קיבלתי מלגה במרכז הצעירים בבאר שבע וחשבתי שאהיה מוזיקאי. הדב רים התגלגלו אחרת ונהייתי שחקן. אני מאוד מסופק ונהנה מקריירת המ שחק שלי, אבל המשכתי לכתוב כל הזמן, להלחין שירים. ואז תאיר הזמין אותי לאולפן שלו, ואחרי ששמעתי ביטים שיש לו במחשב - היתה התר גשות גדולה בחדר. הרגשנו שיש פה משהו טוב ושאפשר לצאת לדרך ארו כה יחד".

סיבוני (30) גם מספר על חיבור מיידי עם דקה. "בלטה לי התשוקה שלו למוזיקה", הוא אומר, "השמע תי לו ביטים שיש לי במגירה, הוא התחיל לשיר על זה - וקרה משהו. לא ידענו לאן זה הולך, אבל הפגי שה החד פעמית הזאת הפכה לסיפור של יותר משנה, שבה אנחנו נפגשים ובוחנים את עצמנו באזורים שונים במוזיקה. בסוף יצא אלבום היפ הופ, אבל זו לא היתה הכוונה שלנו מראש, זה קרה מעצמו. רוב ההפקות שלי הן לא היפ הופ, ועלא כותב בכלל שירי רוק ופופ. אבל זה בדיוק היה העניין, לנסות לעשות משהו שאף פעם לא התנסינו בו".

דקה: "הכל אנחנו כותבים ומלחי נים יחד. תאיר מביא את המוזיקה, ואני יוצא לסשן של כתיבה. יושבים על זה באולפן, תאיר מאגף את הכל ברקמה של מלודיה. זה תהליך שלם. יש גם שירים שמשלבים עברית וע רבית יחד, כשמשפט בערבית יושב נכון על המלודיה".

בקרוב תוכלו לראות את דקה שוב בטלוויזיה, בסדרה חדשה שתעלה בהוט בשם "החולמים" של היוצרת מייסלון חמוד )"לא פה לא שם"(.

לאחרונה גם סיים דקה צילומים לסרטו של אבי נשר "תמונת הצי לומים". במקביל הוא לוקח חלק בפ רויקט תיאטרון אלעד שמתקיים ליד אילת, ואשר במסגרתו מעלים הצגה בפני קפסולות של 20 אנשים באוויר הפתוח, בקיבוץ אילות.

דקה מספר כי כשפרצה הקורונה, ההרגשה היתה שהאדמה רועדת. "צי לומי הסרט של אבי נשר היו אמורים להתקיים במאי - ונדחו", הוא אומר, "עלתה שאלה גדולה מאוד של מה נעשה. התחושה היתה שהמקצוע שלנו לא חיוני, הראשון שהלך, אבל איכשהו מצאתי הזדמנות בתקופה הזאת להת גמש, להרחיב את האפשרויות ולנסות דברים שלא ניסיתי. זו תקופה שבוחנת בעיקר את היכולת להתגמש, להיות דינמי, להסתגל".

סיבוני: "פרויקטים בתיאטרון שע בדתי עליהם נעצרו בגלל הקורונה. אני עובד עכשיו על כתיבה של מחזה לתיאטרון דימונה, ולא יודעים מתי זה יעלה. אנחנו קצת בעולם של כאילו, מתעסקים באמנות אבל לא יודעים מתי היא תהיה רלוונטית".

 ?? צילום: אפרת אשל ?? עלא דקה
צילום: אפרת אשל עלא דקה
 ??  ?? תאיר סיבוני
תאיר סיבוני

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel