Israel Hayom

בקצב הרגאיי

- יעקב מאיר

אייזיה קאזינס אוהב לשיר ולרקוד )"בעיקר לצלילי מוזיקה ג'מייקנית"(, מנהל אורח חיים טבעוני )"הגוף שלי מרגיש הרבה יותר טוב"( ולא מגיע לאימונים אחרי 07:30 בבוקר ● הוא חולם "לזכות באליפות" עם גלבוע/גליל, אבל קודם ינסה הערב להדהים את האקסית הפועל ירושלים ולעלות לחצי גמר גביע המדינה

אייזיה קאזינס הוא אחד הש חקנים השקטים והמופנמים ביותר בליגת העל. במקום לדבר הוא מעדיף לעבוד. בעונה שעברה, כששיחק בהפועל ירושלים, הוא היה מגיע לאולם ב 07:30 ובמשך שעות התאמן לבדו. גם העונה, כשהוא לובש את מדיה של גלבוע/גליל, הוא מתייצב בגן נר לפני כולם.

"כיף לי בגלבוע. אני שמח לח זור למגרש אחרי תקופה ממושכת, בייחוד שה קבוצה בקצב טוב מאז פתיחת העונה", הוא אומר ל"ישראל היום" בראיון ראשון מאז נחת בישראל בקיץ ,2019 ונ שמע בטוח בסיכויי קבו צתו להגיע להישגים העונה: "אני חושב שאנחנו יכולים להגיע לפיינל פור, זה תלוי בנו".

מתחת לחזות השקטה, קאזינס ,26) 1.93 מ'( הוא איש שמח ומעניין. מלבד הכדורסל, מוזיקה היא הדבר המר כזי בחייו. אחיו מוזיקאי, אחד מח ברי הילדות שלו הוא הראפר קוונ טין גילמור, ובגלבוע מעידים כי הוא מהאחראים הבלעדיים על הפלייליסט בחדר ההלבשה. "אני אוהב מוזיקה, בעיקר ג'מייקנית, ומאזין הרבה לר גאיי. זה פופולרי במקום שאני מגיע ממנו )מאונט ורנון, ניו יורק; י"מ(. גדלתי לתוך התרבות הזאת".

לא רק לשיר הוא אוהב, אלא גם לר

קוד. "בשביל מי שעושה מוזיקה, ריקוד הוא דבר משמעותי מאוד. כשהייתי ילד, היתה תרבות רחבה של ריקודים באזור שלי, ואני וכמה חברים טובים שלי היינו ידועים כרקדנים טובים".

את הרגעים הפנויים מנצל קאזינס ללימוד עברית. הוא מכיר את כל שירי האוהדים של הפועל ירושלים )"אני הכי אוהב את 'יאללה, יאללה הפועל'" - במנגינת השיר "אנא בכוח" של הזמר עובדיה חממה; י"מ(. "אני יודע בעל פה את ההמנון הישראלי ועוד הרבה מילים בעברית. אני ממש יש ראלי שחור עכשיו", הוא מספר בגאווה.

פרט לכך, קאזינס דואג לשמור על אורח חיים טבעוני. "קיבלתי את ההחלטה הזאת לטו בת עצמי. זה עוזר לי לש מור על הגוף שלי ולאושש אותו מהר אחרי מאמץ. הגוף שלי בריא יותר, כך שאני יכול להתאמן בקצב גבוה. אני שף של אוכל טבעו ני. אני יכול להכין פיצה טבעונית, פלאפל, הכל. יום אחד אזמין אותך, אולי אחרי המשחק נגד ירושלים".

כששאלתי אותו אם משהו העיב על ילדותו, הוא חשב מעט והשיב: "אולי הגזענות. היא תמיד היתה, בכל מקום באמריקה, אבל לא דיברו על זה עד השנים האחרונות. אפילו בישראל יש בעיות, אם כי פחות.

"למדתי במכללת אוקלהומה )סיים תואר ביחסי אנוש; י"מ( שנמצאת במ רכז ארה"ב, במקום שנחשב 'לבן'. אתה הולך לחנות ואנשים נועצים בך מב טים כדי לוודא שאתה לא גונב כלום. אני מקווה שהרעש שהתעורר בשנה האחרונה יעזור קצת".

הערב יפגוש קאזינס את הפועל ירו שלים, הקבוצה שהביאה אותו לישראל אך כמעט שלא נתנה לו הזדמנויות. על השולחן: מקום בחצי גמר גביע המדינה. "היתה לנו קבוצה טובה. למדתי הרבה ורכשתי ניסיון מהשחקנים שם. ציפיתי לשחק יותר, אבל לצערי זה לא קרה".

קיבלת מספיק הזדמנויות כדי להוכיח את עצמך? "אני חושב שלא". קאזינס מספר שבכל חמשת החוד שים שלו בקבוצה אף אחד לא אמר לו מה הוא צריך לעשות כדי לשחק יותר. "המאמן עודד קטש היה בסדר, אבל לא הוא – וגם אף אחד אחר – לא הסביר לי את המצב. רק אמרו לי שהסיטואציה השתנתה לעומת פתיחת העונה, ושהכל שונה ממה שציפינו בהתחלה".

למרות המרירות בקולו, קאזינס לא כועס על האקסית. "יהיה מרגש לשחק נגדם. המנטליות שלנו היא של אנד רדוג. אנחנו יודעים שיש לנו הזדמנות טובה, ונשחק כדי להגיע לחצי הגמר. עבור גלבוע זה משהו גדול". מה החלום הכי גדול שלך? "החלום? לזכות באליפות ישראל".

 ?? צילום: לירון מולדובן ?? קאזינס בפעולה. שקט, אבל אוהב לעבוד
צילום: לירון מולדובן קאזינס בפעולה. שקט, אבל אוהב לעבוד
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel