Israel Hayom

אני אוהב את ישראל

טיילור רוצ'סטי מודע לכעס של חלק מהאנשים על האזרחות שקיבל, אבל זה לא מונע ממנו להרגיש מחובר ● הוא לא מתרגש מביקורות על משחק ההגנה, ומחכה לקהל כדי לפרוש ● הרכש הנוצץ של הפועל חיפה מדבר

- יעקב מאיר

החתמתו של טיילור רוצ'סטי בהפועל חיפה היא אחד המה לכים המפתיעים ביותר בכ דורסל הישראלי בשנים האחרונות, כזה שמהווה הצהרות כוונות מצידה של העו לה החדשה: היא כאן כדי להישאר.

"הכל התחיל מהתשוקה שלי לשחק בישראל", מסביר הרכז ל"ישראל היום" בראיון ראשון מאז חזר לארץ איך הגיע דווקא להפועל חיפה, "היה לנו ברור שאנחנו רוצים לחזור לפה, כי אנחנו אוהבים את המקום הזה, בייחוד כרגע עם הקורונה והמצב בעולם. התחלתי לדבר עם קבוצות, וברגע שנוצר קשר עם חיפה, מייד הרגשתי שמדובר במ שפחה. נוצר חיבור מיוחד עם האנשים".

רוצ'סטי (35) נולד ביוסטון לאב יהודי ולאם נוצרייה, וכשגדל עבר עם משפח תו ללוס אנג'לס. הוא התפתח במכללת וושינגטון סטייט, שם שיתף פעולה בין היתר עם קליי תומפסון. השלב הבא היה קריירה מקצוענית באירופה שהתפרשה על פני 11 שנים ו 16 קבוצות - והיד עוד נטויה. בתווך הוא זכה בתואר מלך הסלים של היורוליג, שיחק במכבי ת"א כמתאזרח וגם בנבחרת מונטנגרו, ואף חתם על חוזי עתק בליגה הסינית.

ב ,2015 כשחתמת במכבי ת"א, רבים התרעמו על הדרך שבה קיבלת את האזרחות הישראלית.

"זאת שיחה מעניינת. יש הרבה דעות בעניין הזה וב נוגע לעובדה ששיחקתי בעבר עבור מונטנגרו ועכשיו אני ישראלי. איך שחקנים יכולים להגיע לי שראל, לשרת בצבא ולקבל תעודת זהות? יש חוקים בכל מקום, כמו שבליגה הישראלית יש. יש חוקים ומשחקים לפיהם. אחד מהם זה מה אתה צריך לעשות או באילו תנאים אתה צריך לעמוד כדי לקבל אזרחות ישראלית. אני עומד בחלק מהפרמטרים, וכך קיבלתי את האזרחות".

באותה עונה (2015/16) הגיע רוצ'סטי עם ציפיות גבוהות, כאמור כמלך הס לים של היורוליג, והרכיב קו אחורי מוכשר ומסקרן לצד ג'ורדן פארמר. אבל הציפיות התרסקו, המא מן גיא גודס הוחלף על ידי ז'אן טבק - והצהובים הוד חו כבר בשלב הראשון של היורוליג. בהמשך הודחו גם מהיורוקאפ ואף הפסידו את אליפות המדינה. "במכבי יש ציפיות גדולות וצריך להביא תוצאות מהר, כי זאת קבוצה שדורשת הרבה. אני חושב שה בעיה אז היתה השינויים המהירים. שי חקתי בשביל גודס, אהבתי אותו והר גשתי שמגיע לו להוביל את הקבוצה, ואז החלו השינויים. הביאו את ויטור פבראני שלא היה בריא, בראיין רנדל היה חולה והיו לנו עוד הרבה פציעות. סוד ההצלחה הוא לשמור את הבסיס המרכזי של הקבוצה במשך כמה שנים, כמו ריאל וצסק"א. גם הפורמט בזמנו היה קצר מאוד. היום אם אתה פותח רע, יש לך זמן לחזור לעצמך, אבל אז על מאזן 6:4 שלחו אותך הביתה".

כשהכדורסל יהפוך לעסק - אפסיק לשחק

אם משחק ההגנה שלך היה משתפר, היית יכול להגיע רחוק יותר?

"הסוכן שלי אמר לי משהו מצחיק לגבי זה. דיברנו עם קבוצה, לא משנה שמה, והם אמרו שהם מודאגים מההגנה שלי. הסוכן שלי השיב להם שאם הייתי טוב כמו שהם רוצים, לא היינו מדב רים איתם", הוא צוחק. "לכולם יש חו לשות וחוזקות, ואני בוחר להתרכז במה שאני מביא לקבוצה, למשפחה ולחיים. לאוהדים ולמבקרים קל להתמקד בחו לשות, אבל זה לא ספורט יחידני כמו טניס, אלא קבוצתי. כל אחד מביא את החוזקות שלו ומתגברים יחד על החו לשות. אני מתאמן כל חיי ועדיין יש לי חולשות, אין טעם לבזבז זמן על זה".

מי היה מנצח בתחרות השלשות במכללה, אתה או קליי תומפסון?

"בגלל שאתה מקליט, אז בטוח שאני", הוא מחייך, "אבל אם תשאל באופן פרטי אולי אגיד קליי. אחת הסיבות שאני מי שאני היא שתמיד הייתי בטוח ביכו לות שלי. אני זוכר שבפעם הראשונה שראיתי את קליי הוא הגיע בסנדלים, טי שירט ומכנסיים זרוקים. עמד בצד וזרק לסל. הבן אדם השחיל משהו כמו 20 שלשות רצופות - וכולנו הסתכלנו עליו ואמרנו 'וואו, אתה קולע טוב'. הוא השיב: 'הייתי קולע יותר, אבל אין לי פה את הנעליים שלי'".

שחקנה החדש של הפועל חיפה נשוי לאגט, שאותה פגש בתקופה ששיחק בלה מאן הצרפתית. לזוג שני ילדים, הבת ג'וי )שנתיים( והבן ליאון )שישה חודשים(. אשתו והילדים נמצאים בבלגרד, ובהפועל חיפה פועלים כדי להכניסם לישראל מייד בתום הסגר. חשבת עד איזה גיל תרצה לשחק? "אני תמיד אומר לעצמי שברגע שכדורסל יהיה עסק בשבילי - אפ סיק לשחק. זה אחד הדברים שאני אסיר תודה לגביהם, שיש לי עדיין תשוקה. אם הגוף שלי יעצור אותי או שהמשפ חה שלי תצטרך שאפסיק - אפרוש. אני בטוח שזה לא יקרה בסיום העונה הנו כחית, כי אני כל כך אוהב לשחק מול אוהדים, כך שאני לא מתכוון לסיים את הקריירה במגרשים ריקים".

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel